يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۵۰۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۶ تير ۱۳۹۴
این روزنامه انگلیسی می‌نویسد: نفت برای اقتصاد ایران مهم است اما اقتصاد ایران بسیار متنوع‌ است این کشور بزرگترین صادر کننده سیمان، پسته، زعفران و خاویار است/ صنایع غذایی و آرایشی ایران به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم،روزنامه انگلیسی گاردین در استانه به پایان رسیدن مدت زمان تمدید شده مذاکرات هسته ای به بررسی تاثیرات این توافق بر اقتصاد ایران پرداخته و می نویسد پس از لغو تحریم ها ایران جولانگاه برندهای اروپایی و آمریکایی خواهد بود.

"حمید محمدی" از چشم انداز  لغو تحریم های بین المللی علیه ایران خوشحال است. اما هیجان زده نیست. او که مدیر سایت مشابه آمازون در ایران است بی شک منتظر پیوند دوباره با جهان بیرون است اما پایان تحریم ها درمان معجزه آسایی برای اقتصاد بیمار ایران نیست.

محمدی می گوید: به خاطر تحریم بهرحال مشکلاتی داریم، مانند نبود سرمایه خارجی؛ بانک های ایرانی ها هم تجارت الکترونیک را جدی نمی گیرند. نیازمند دسترسی به تکنولوژی و شریک کاری هستیم. کره ای ها و چینی ها تحریم را اجرا نمی کنند اما امیدواریم با لغو تحریم ها برندهای امریکایی و اروپایی نیز به ما بپیوندند.

محمدی می گوید: بعد از تحریم ها رفتار دولت عوض می شود، احتمالا رفتارهای حرفه ای تر و قاعده مند تری را می بینیم. قانون های بی خود در اینجا زیاد است و اگر شرکت های خارجی وارد شودند، محیط عمومی اقتصادی بهتر می شود.

چشم اندازها در بخش انرژی بعد از تحریم زیاد است چرا که 35 درصد ذخایر دولتی است. نقت مهم است اما اقتصاد ایران بسیار متنوع تر از عربستان سعودی است. ایران بزرگترین صادر کننده سیمان، پسته، زعفران و خاویار است.

تنها تغییر فوری که تجازت ایران لازم دارد لغو تحریم های تراکنش های بانکی تحت سیستم بین المللی سویفت است. از زمان انعقاد توافق نامه موقت، علاقه مندی کشورهای اروپایی "به طرز فوق العاده ای افزایش یافته است. بخش ماللی، غذایی و صنایع آرایشی ایران بشدت مورد توجه هستند. سرمایه گذاران فرانسوی خواهان سرمایه گذاری در هتلداری اند اگر جهشی در صنعت توریسم رخ دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها