يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۵۰۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۶ تير ۱۳۹۴
محمد هاشمی:
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مساله هسته‌ای فراتر از یک بحث گروهی است، گفت: درست است که ظاهر کار حول بحث هسته ای می چرخد اما در ماهیت آن یک اتفاق بزرگی حاصل شده که عبارت است از تغییر رویکرد و استراتژی غرب نسبت به ایران و متقابلا ایران نسبت به غرب.
محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای، اظهار کرد: بحث پرونده هسته ای و توافقنامه فراتر از یک بحث گروهی و جناحی است و یک موضوع ملی محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه به نظر من آثار منطقه ای و بین المللی توافق هسته ای بسیار زیاد است، گفت: درست است که ظاهر کار حول بحث هسته ای می چرخد اما در ماهیت آن یک اتفاق بزرگی حاصل شده که عبارت است از تغییر رویکرد و استراتژی غرب نسبت به ایران و متقابلا ایران نسبت به غرب.
 
هاشمی تاکید کرد: در سالیان طولانی حتی کسی اسم مذاکره را هم نمی توانست بیاورد و اگر کسی می گفت با آمریکا مذاکره مستقیم کنیم، به مسائل گوناگون متهم می شد و فضای بدتری در همین زمینه در آمریکا نیز وجود داشت، یعنی اگر کسی حرفی از ایران می زد، توسط رسانه های صهیونیستی تخطئه می شد.
 
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فضای سیاسی در آمریکا و ایران در خصوص روابط متقابل مشابه هم بود و این گونه نبود که فضا در آمریکا کاملا آماده مذاکره با ایران باشد.
 
وی تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی در ۳۳ سال گذشته با دو جمله در مقاطع مختلف نسبت به ایران صحبت کرده بودند، یعنی یا تغییر رفتار ایران را می خواستند و یا تغییر نظام را خواستار بودند، اما اینکه حالا ۶ قدرت جهانی ساعت ها با ایران مذاکره می کنند و به دنبال توافق هستند، از نظر سیاسی و بین المللی اتفاق بسیار بزرگ و یک رویکرد ملی و بین المللی است.
 
هاشمی گفت: اگر این توافق نتیجه بدهد و در سطوح قانونگذاری، هم در آمریکا و هم در ایران توافقنامه به تصویب برسد و به قانون تبدیل شود، اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد.
 
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: واقعا سزاوار و در شأن این رویداد تاریخی نیست که بخواهیم آن را تبدیل به یک مسئله گروهی و جناحی کنیم.
 
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات اتحادیه اروپا، گفت: یکی از مقامات فرانسوی اخیرا گفته بود یا همه برنده و یا همه بازنده می شویم و نباید این گونه احساس شود که یکی برنده و دیگری بازنده است.
 
هاشمی گفت: نکته مهم این است که بالاخره تجربه سیاسی نشان داد آنجا که دشمن بتواند از اهرم های مورد نظر خود استفاده کند، ابتدا از عامل تفرقه بهره خواهد گرفت، یعنی اگر بفهمد در بین صفوف مردم و مسئولان دوگانگی وجود دارد، طبعا از اختلاف اندازی و تفرقه بیشترین استفاده را خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه تجربه بعد از انقلاب و سالهای پایان رژیم پهلوی این را به ما نشان داده است که اگر دستاوردی حاصل شده به دلیل وحدت بوده است، گفت: ما در آن دوران اگر نتیجه ای داشتیم و توانستیم پیروز شویم و اگر توانستیم توطئه های دشمن اعم از نظامی، اقتصادی و اجتماعی را خنثی کنیم، صرفا در سایه یکدلی و یک‌زبانی بوده است و هر جا تفرقه در بین ما وجود داشته است، دشمن از این تفرقه به نحوی استفاده کرده و بهره آن را برده است.
 
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی مقام معظم رهبری، تیم هسته ای را حمایت و اصل مذاکره را تایید کردند دیگر بحث های جناحی و گروهی نباید برای مقاصد کوتاه مدت و مقطعی استفاده شود؛ چرا که جفا به این رویداد بزرگ سیاسی و منافع ملی است و اگر هم به نتیجه نرسد تهمت زدن و تخریب کردن تیم هسته ای نیز جفاست.
 
هاشمی در پاسخ به این سئوال که غنی سازی ۲۰ درصد و فعالیت های دانشمندان هسته ای چقدر به مذاکرات کمک کرد، گفت: وقتی یک توانایی در جایی وجود داشته باشد می تواند به عنوان یک اهرم قدرت از آن استفاده کرد و در مذاکرات اثرگذار بود.
 
وی افزود: در مذاکرات سیاسی بیشتر سعی می شود از نقاط ضعف یکدیگر استفاده کنند تا رقیب کمی عقب نشینی کند، اما من نکته مهم تری که می گویم این است که اصولا بحث انرژی هسته ای، بستر یک بهانه است، یعنی نتیجه ای که از آن حاصل می شود فراتر از موضوع هسته ای است.
 
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر وضعیت منطقه و کشورهای اسلامی را در نظر بگیریم و به از بین بردن امکانات این کشورها توسط تروریست ها توجه کنیم می فهمیم که این مسائل وضعیت منطقه را بحرانی کرده است.
 
هاشمی تصریح کرد: واقعا تاسف بار است که امکانات مسلمانان به دست مسلمانان از بین می رود. مثلا در یمن چه کسی ضرر می کند و عربستان چه سودی می برد و چه بهره ای عاید آن می شود که امروز در دامان صهیونیست ها قرار گرفته است. آیا اسلام از رفتار عربستان سود خواهد برد؟
 
وی گفت: اگر در استراتژی و سیاست خارجی منطقه تغییری ایجاد شود و تخاصم جای خود را با تعامل عوض کند می تواند آغازی برای پایان رفتارهای غلط منطقه ای باشد.
 
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه غربی ها در برابر قدرت تاثیرگذار ایران در منطقه چاره ای جز تفاهم ندارند، گفت: آنها ۳۰ سال گفتند تغییر نظام و تغییر رفتار و این طور هم نبوده است که جمهوری اسلامی روزی که تاسیس شد مورد قبول همه کشورها باشد. ما در ۳-۲ سال ابتدای انقلاب، ۱۸ طرح کودتا در ایران را کشف و خنثی کردیم، در واقع دشمنان به دنبال از بین بردن نظام بودند که هیچ کدام از طرح هایشان هم موفق نشد و دلیل آن هم وحدت و قدرت رهبری بود.
 
هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر از راهکار تعامل درست استفاده شود می تواند ثمرات خوبی برای منطقه و جهان اسلام داشته باشد، همچنان که هدف امام (ره) نیز وحدت در جهان اسلام و مستضعفین بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها