أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۵۰۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۱۶ تير ۱۳۹۴
الجزيره:
آژانس بین المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران مصاحبه غیر مستقیم می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 ،شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این خبر افزود: جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است : هنوز با ایران به علت اختلافات سیاسی و فنی توافقی حاصل نشده است.

کربی گفت اگر این اختلافات حل وفصل نشود هیچ توافقی امضا نخواهد شد.

کربی گفت امکان دارد مهلت تمدید که امروز سه شنبه پایان می یابد ادامه یابد.

عیسی الطیبی خبرنگار المسیره گفت: بر حساسیت لحظه تصمیم گیری توسط طرفهای مذاکره کننده با نزدیک شدن ساعات پایانی مهلت تمدید شدهافزوده شده است.

مذاکرات وین در سطح وزیران امور خارجه در وین با خواسته‌هایی در میز مذاکرات و گزینه‌های دشوار و خطوط قرمز متقابل همراه بود.

معادله لغو تحریمها از برنامه موشکهای خودکششی ایران با تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت با مخالفت کشورهای غربی روبرو شد. این خواسته باعث افزایش تردیدها در قبال ایران شده است.
الجزیره سپس اظهارات وزیر خارجه چین را پخش کرد.

خبرنگار گفت منابع نزدیک به مذاکره کنندگان تأکید کردند مسائل حل نشده فقط پنج درصد است و مذاکرکنندگان حدود ۷۰ درصد از پیوستهای جزئیات را پایان داده‌اند و میزان پیشروی حدود ۹۰ درصد است و این موضوع به طور کامل از دست کارشناسان و نمایندگان خارج شده است و در دست وزیران است و کابوس تمدید همچنان بر مذاکرات سایه افکنده است به خصوص آنکه ایران تأکید کرد به هیچ گونه زمانبندی پایبند نیست. تمدید مذاکرات نیز امکان پذیر نخواهد مگر آنکه اروپا نیز تصمیم بگیرد لغو تحریمها را تمدید کند.

رضا مرعشی مدیر مطالعات در شورای ملی ایران آمریکا گفت:« دو طرف ایرانی و آمریکایی تأکید کرد‌ اند دستیابی به توافق خوب مهم‌تر از هرگونه مهلت پایانی است. اگر توافقی بر اساس مهلت پایانی حاصل نشود نتایجی به دنبال خواهد داشت اما در نهایت دو طرف با این نتایج کنار خواهند آمد.»

ورود آژانس بین المللی انرژی اتمی به جزئیات مذاکرات وین به تدوین فرمولهای حل و فصل ایرانی آمریکایی در بسیاری از مسائل منجر شده است. این در حالی است که با دانشمندان ایرانی بدون دیدار مستقیم و در برخی مواقع بدون افشای هویت دانشمند مصاحبه می‌شود.

همچنین آژانس قصد دارد از شیوه پیشرفته ای در تأسیسات ایرانی استفاده کند که جلوی به بازی گرفتن متون توافق گرفته شود.

خبرنگار گفت : موضوع لغو تحریم از برنامه موشکهای خودکششی ایران به رویارویی بین قدرتهای منجر شده است زیرا روسیه از ایران در حق این کشور برای لغو تحریمها از این نوع سلاح دفاع کرد. این در حالی است که مذاکره کنندگان ایرانی تأکید می کنند مسئله ممنوعیت تسلیحاتی در اصل بخشی از طرح مشترک کاری امضا شده در ژنو نیست در نتیجه جای بحث و مناقشه در اینجا نیست .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها