يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۵۰۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۶ تير ۱۳۹۴
تایم:
پایگاه آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع مطلع درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ نوشت دو طرف در موضوع بازگشت خودکار تحریم‌ها در صورت نقض احتمالی توافق از سوی تهران به پیشرفت رسیدند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،یک پایگاه آمریکایی در گزارشی مدعی پیشرفت ایران و گروه 5+1 در گفتگوهای چند روز اخیر بر سر «بازگشت فوری تحریم‌ها» شد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 در وین با حضور همه وزرای خارجه طرف‌های گفتگو به منظور تلاش برای نیل به توافق جامع با شدت در حال پیگیری است اما همانطور که محمدجواد ظریف و همچنین جان کری گفته برخی موانع همچنان وجود دارد.

پایگاه «تایم» در گزارشی نوشت: «دیپلماتهای مطلع از مذاکرات می‌گویند سخت‌ترین موضوعی که از ابتدا مذاکره‌کنندگان با آن درگیر شده‌اند و همچنان حل نشده باقی مانده، ماهیت و گستره بازرسیهای بین‌المللی برای نظارت بر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیزی ایران بنا بر توافق بوده است».

این پایگاه آمریکایی بدون اشاره به گزارشهای متعدد نهادهای بین‌المللی درباره عدم انحراف نظامی برنامه هسته‌ای ایران و با لحنی توهین‌آمیز مدعی شد: «نوع دسترسی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آن می‌رسد بسیار مهم است چون ایران تاریخی از فریبکاری در توافقات هسته‌ای دارد».

تایمز ادعای پوچ و بی اساس خود را اینطور توضیح داد: «ایران به عنوان عضو معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای متعهد به نظارت توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است اما در 20 سال گذشته به طور مخفیانه و محرمانه تاسیسات هسته‌ای ساخته که تنها پس از کارهای سخت اطلاعاتی آمریکا، فرانسه،‌ انگلیس و اسرائیل برملا شد و ایران هرگز توضیحی درباره تحقیق درباره سلاحهای هسته‌ای توضیحی نداده است».

این ادعای پایگاه آمریکایی که خلاف مفاد و مقررات مصرح در معاهده ان‌پی‌تی و پادمان‌ها است، در حالی مطرح شده که ایران همواره مورد بیشترین بازرسیهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشته و از این حیث بیشترین شفاف‌سازیها را انجام داده است.

در بخش دیگری از این خبر «تایم» هم می‌خوانیم: «سوال آخر آن است که اگر آژانس و قدرتهای جهانی نقض توافق توسط ایران را رو کنند، چه اتفاقی می‌افتد. آمریکا اصرار کرده است که اگر آژانس نقضهایی توسط ایران دریابد که این کشور نتواند یا نخواهد آنها را توضیح دهد، تحریمها باید به طور خودکار ازسرگرفته شود».

این پایگاه با ادعای پیشرفت در مذاکرات در موضوع بازگشت فوری تحریمها در صورت نقض احتمالی توافق نوشت: «در حالی که جزئیات کمی وجود دارد اما منابع آگاه و مطلع درباره مذاکرات می‌گویند که دو طرف در روزهای اخیر در این موضوع به پیشرفت رسیده‌اند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها