أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۵۱۸۳
زمان انتشار: ۱۶:۳۲     ۱۶ تير ۱۳۹۴
خبرگزاری تسنیم: عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور از تصمیم این شرکت برای خرید یا اجاره یک فروند هواپیمای وارسی (فلایت‌چک) خبر داد.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از تسنيم، سیداحمد مومنی‌رخ اظهار کرد: پس از سانحه سقوط ناگوار هواپیمای وارسی پرواز(فلایت‌چک) سازمان هواپیمایی کشوری در اسفندماه 1392 (فالکن 20) خرید یک فروند هواپیمای وارسی پرواز(فلایت‌چک) در دستور کار آن سازمان قرار گرفت، اما به‌دلیل محدودیت‌های اجرایی و وجود تحریم‌های بین‌المللی چنین امکانی فراهم نشد.

وی ادامه داد: بنا به پیشنهاد سازمان هواپیمایی کشوری و تائید نهادهای ذی‌ربط مقرر شد؛ تا اجرایی شدن برنامه خرید هواپیما و به‌منظور پیشگیری از اختلال در امور پروازی نسبت به اجاره این هواپیمای خاص که باید به تجهیزات FIS مجهز باشد اقدام شود و دو بار هم این کار در سال گذشته از طریق سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان صورت گرفت و دستگاه‌های کمک‌ناوبری فرودگاه‌های کشورمان توسط این هواپیما مورد آزمایش پروازی قرار گرفتند.

مومنی‌رخ با اشاره به اجاره یک فروند هواپیمای فالکن 2000 برای وارسی دستگاه‌های کمک‌ناوبری فرودگاه‌ها از بنیاد تعاون ناجا در ادامه این روند، افزود: اگرچه این هواپیما مجهز به دستگاه FIS نبود، اما با تائید سازمان هواپیمایی کشوری می‌توانست طرح‌های تقرب و ورود و خروج فرودگاه‌های کشورمان را که نیاز به وارسی پروازی پریودیک داشت مورد آزمایش قرار دهد. این هواپیما تا پایان اسفند 1393 عملیاتی بود و وظایف مترتب با وارسی پروازی از دستگاه‌ها را با حضور کارشناسان سازمان و شرکت را انجام داد.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: با توجه به مجوز ریاست مجمع مقرر شد؛ شرکت فرودگاه‌های کشور با تائید سازمان راسا برای خرید هواپیمای وارسی پرواز (فلایت‌چک) اقدام کند که این کار اکنون در دست بررسی و اقدام است، بدیهی است نتیجه و گزارش انجام وارسی پروازی جهت اعلام نظریه نهایی در خصوص صحت عملکرد دستگاه‌های کمک‌ناوبری به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها