أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۵۲۱۹
زمان انتشار: ۰۴:۴۰     ۱۷ تير ۱۳۹۴
مشاور سابق وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا:
مشاوران سابق وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا تاکید کردند که اولین شرط یک توافق خوب میان ایران و 5+1 قابلیت بازگشت پذیری تحریم‌ها است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «الیزابت روزنبرگ» مشاور سابق وزارت خزانه داری آمریکا و «پیتر هارل» معاون سابق دستیار وزیر در مبارزه با تامین مالی تهدید و تحریم طی یادداشتی مشترک در خبرگزاری رویترز تاکید کردند که اولین شرط یک توافق خوب میان ایران و 5+1 قابلیت بازگشت پذیری تحریم‌ها است.

این دو مقام سابق آمریکایی که در زمینه تحریم‌ها صاحب نظر هستند، در ادامه این یاداشت تصریح کردند که نقطه کلیدی بحث‌های مطرح شده در مذاکرات باید این مسئله باشد که در صورتی که ایران تخلفی انجام داد، چگونه تحریم‌ها دوباره وضع شوند و به سرعت سرجای خود بازگردند.

نویسندگان می افزایند: منتقدان بر این مسئله تاکید می‌کنند که بازگرداندن تحریم‌ها غیر عملی است و از این رو ایران انگیزه کافی برای اجرای توافق را ندارد. احیا سریع تحریم‌ها می‌تواند یک بازنداره قابل اعتماد باشد که باید مذاکره کننده‌های آمریکایی به عنوان بحثی کلیدی روی آن تمرکز داشته باشند.

این مطلب با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای میان ایران و 5+1 می‌بایست خطر هسته‌ای ایران را بکاهد، تاکید می کند که برای این هدف باید ایران بداند که اگر تقلبی انجام دهد تحریم‌های اقتصادی دردناک با قدرت بیشتری بازخواهد گشت. 

الیزابت روزنبرگ و پیتر هارل با اشاره به اینکه آمریکا و دیگر کشورهای غربی درباره بازگشت قوی تحریم‌ها در صورت تخلف ایران و همچنین قطعنامه شورای امنیت در این زمینه اتفاق نظر دارند تصریح می‌کند که این اتفاق نظر برای واداشتن ایران به تعهد در قبال توافق کافی نیست.

نویسندگان با اشاره به لزوم عدم توازن میان نقض توافق با تحریم‌ها تاکید می‌کنند که اگر تخلف کوچی از سوی ایران سر زد باید تحریم‌های سنگین بازگردند و در صورتی که تحریم‌ها کوچک باشند تهران به دنبال آزمودن جدیت جامعه جهانی خواهد رفت. احیا تحریم‌ها باید بر این مسئله تاکید آشکاری داشته باشد که در صورت نقض توافق بانک های ایران از فعالیت بین المللی منع خواهند شد و فروش نفت نیز کاملا متوقف می‌شود.

مشاوران سابق وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا با اشاره به اینکه روندها در سازمان ملل و شورای امنیت غالباً کند هستند، تصریح می‌کنند که باید آمریکا و دیگر کشورهای غربی روسیه و چین را در زمینه احیا تحریم‌ها علیه ایران در یک موضع قرار دهند.

نویسندگان این مطلب با اشاره به اینکه ساختار احیا تحریم‌ها باید به شکلی اتوماتیک و سریع باشد تاکید می‌کنند که باید تحریم‌های جدید علیه ایران از حوزه نفتی و بانکی نیز فراتر بروند.

مشاوران سابق وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا با اشاره به اینکه ساختار اقتصادی ایران طی سال‌ها اخیر با رژیم تحریم‌ها عادت کرده و تحریم‌های جدید نمی‌تواند مانند تحریم‌های 5 سال گذشته اثر گذار باشد.


598
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها