أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۳۲۵۸۳۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۲۰ تير ۱۳۹۴
تکذیب تکذیبیه سخنگوی دولت؛
به نظر می‌رسد این تکذیبیه سخنگوی دولت یازدهم نیز مثل شماری از تکذیبیه‌های اخیر او خصوصا درباره گران شدن کالاها، نادرست بوده است.
به گزارش پایگاه 598 ،هفته نامه 9 دی نوشت:انتشار خبر پرونده تخلف میلیاردی اسحاق جهانگیری در دیوان محاسبات به خاطر تخلفات وی در دوره تصدی وزارت صنایع در دولت دوم اصلاحات (۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴)، با تکذیبیه سخنگوی دولت یازدهم مواجه شد.

محمدباقر نوبخت دوم تیرماه در نشست خبری در رابطه با انتشار خبر تخلف اسحاق جهانگیری در گذشته،‌ گفت: اگر این مطلب درست بود در طی هشت سالی که ایشان سمتی نداشتند و وزیر نبودند حتماً برایشان حکمی صادر می‌شد. پس چنین مطلب و تخلفی وجود نداشته است.

سخنگوی دولت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح موضوع تخلف معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: اجازه بدهید سعی نکنیم تناظر یک به یک برای معاون اول‌ها ایجاد کنید.

با این حال، به نظر می‌رسد این تکذیبیه سخنگوی دولت یازدهم نیز مثل شماری از تکذیبیه‌های اخیر او خصوصا درباره گران شدن کالاها، نادرست بوده است.


جهت اطلاع آقای نوبخت، در این گزارش به جزئیات جدید پرونده تخلف اسحاق جهانگیری که مربوط به دوره تصدی وی در وزارت صنایع دولت دوم اصلاحات است، اشاره می‌شود.

* جزئیات پرونده


تخلف اسحاق جهانگیری از سال ۱۳۸۵ در دیوان محاسبات مطرح شد که نهایتا در سال ۱۳۸۹ (یعنی دوره‌ای که رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم، عهده‌دار ریاست دیوان محاسبات بود) در پرونده شماره ۸۴۱/۴۱۸/۲ط/ی با رای محکومیت وی به پایان رسید.

متهمان دیگر این پرونده علاوه بر جهانگیری عبارت بودند از: سید مجتبی هاشمی معاون وقت وزیر صنایع و فضل‌الله عامری ذیحساب وقت.


موضوع تخلف نیز مربوط به گزارش مورخ ۱۷/۵/۱۳۸۵ حسابرس از طرح عمرانی شماره ۴۰۳۵۰۰۶ با عنوان ارتقاء سطح صنایع الکترونیک صنایع نوین در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ بوده است.

این پرونده در هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور مورد رسیدگی قرار گرفته که چند مورد تخلف را احصا کرده است:

۱- مغایرت با مواد ۲۱ و ۲۲ قانون برنامه به علت عدم احراز و تشخیص صلاحیت پیمانکار از سوی مراجع ذیصلاح.

۲- عدم رعایت ماده ۲۸ قانون برنامه و بودجه به علت دست به دست شدن اعتبار این طرح میان مجری طرح و پیمانکار از یک سو و میان پیمانکار با غیر.

۳- عدم انطباق با مواد ۱۹ و ۲۰ قانون محاسبات عمومی به علت نامعلوم بودن نحوه مصرف بیش از ۶ میلیارد تومان از اعتبار اختصاص داده شده به این طرح.

دیوان محاسبات، موارد فوق را موجب دریافت و پرداخت‌های خلاف قانون منتهی به تضییع حقوق دولت خوانده و هیئت مستشاری با احراز تخلف با وصف مجرمانه منتهی به ضرر و زیان ناشی از تصرف غیرقانونی در وجوه دولت به مبلغ حداقل ۶۰.۸۲۵.۳۷۸.۰۰۰ ریال، مسئولیت آن را متوجه بالاترین مقام مسئول وقت در وزارت صنایع دانسته است.

بدین ترتیب اسحاق جهانگیری بابت اقدامات مجرمانه فوق، به جبران رقم تخلف فوق و واریز این مبلغ به حساب خزانه کشور و از لحاظ اداری نیز به مدت یک سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

با توجه به گذشت بیش از ۴ سال از صدور این حکم، ضروری است دیوان محاسبات درباره اجرا یا عدم اجرای این حکم اطلاع‌رسانی کند. همچنین درباره حکم یک ساله انفصال از خدمت جهانگیری و زمان اجرای آن، ضرورت شفاف‌سازی بیش از سایر موارد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۴
۴
۲
اکنون وقت اجراست
این از همان اول هم به درد نمی خورد
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۴
۱۰
۴
ظاهرا جرم زمانی جرم است و مجرم زمانی مجرم که مربوط به دیوار کوتاهی به نام احمدی نژاد باشد .

ما بقی هم مصون ...
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۷:۵۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
انفصال از خدمت بعد از بازنشستگی حتما اجرا خواهد شد مطمئن باشید
پاسخ
علی 31
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
ایشو ن جنجال مبارزه با فساد راه انداخته بو دند و از حیف و میل شدن امو ال در در دو لت قبل سخن می گفتن؟!!
پاسخ
نهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
بقول امیرمومنان مسئولین بر دیواره های جهنم گام بر میدارند..تشنگان پست و مقام و ریاست نه شیفتگان خدمت بمردم مستضعف...روز قیامت نزدیک است...شرم بر مسئولی که خیلی اتو کشیده ست و تریبون باز. اما برق سکه های دولتی کورش کرده...جرم به عنایت گذر زمان از سنگینی گناه و اجرای اون کاسته نمیشه اقای سخنگو که فقط بلدی سخن بگی اما عمل و صداقت صفر...
پاسخ
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
همان طور كه اگر دهن خاوري باز مي شدخيلي ها مي رفتن زير بخيه به همين دليل مفقود شد. الان هم اگر دهن جهانگيري باز شه بخش عمده اي از راستگويان ميرن زير سئوال.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها