کد خبر: ۳۲۷۳۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۳۰ تير ۱۳۹۴
کاظم احمدزاده گفت: در تلویزیون به مجری دوگانه سوز معروفم چراکه هم می‌خندانم و هم می‌گریانم. در زندگی شخصی خودم هم همینطور هستم و همیشه هم می‌گویم که مجری باید در مقابل دوربین زندگی کند.

به گزارش پایگاه 598، «کاظم احمدزاده» تهیه کننده و مجری برنامه «جشن رمضان» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: در کل 18 سال از عمر برنامه جشن رمضان می‌گذرد، در حالی که من در چهار سری از این برنامه حضور نداشتم.

وی درباره پیدایش این برنامه ادامه داد: چندین سال پیش آقای مفید که بنیان گذار شبکه پنج سیما بودند، شبیه به همین جشن رمضان را به همراه آقای سبحانی تولید کردند که البته به این سبک و سیاق نبود. از سال بعد سمت تهیه کننده و مجری را به من سپردند. از همان سالهای ابتدایی جشن رمضان، رویکرد برنامه طوری بود که به اقشار و افراد مختلف توجه ویژه‌ای می‌کردیم از جمله کودکان شیرخوارگاه آمنه، دیالیزی‌ها، ایتام، فقرا، زندانیان و ... در کل توجه به افراد نیازمند نخ تسبیح این برنامه بوده است.

این مجری افزود: امسال تغییری در فرم برنامه ایجاد کردیم و آن هم حضور چهره‌های معروف در هنر، ورزش و ... هستند که در برنامه امسال جمع آوری هزینه‌های مربوط به یک نیازمند را به عهده یک چهره معروف می‌گذاریم.

احمدزاده درباره بازخوردهایی که از سمت هنرمندان داشته اند، نیز گفت: خدا را شکر تا الان بازخوردهای خوبی از سمت هنرمندان و ورزشکاران داشتیم که حتی برخی‌ها خودشان برای حضور در برنامه با عوامل تماس می‌گیرند و زمانی که خودمان با آنها تماس می‌گیریم نیز استقبال شایان توجهی از ما می‌کنند.

مجری برنامه «خانه چهلم» درباره اینکه در سال‌های گذشته همواره با یک مجری همراه به اجرای برنامه می‌پرداخته و چند سالی است که به تنهایی این کار را می‌کند، توضیح داد: با اینکه هنوز هم محمود شهریاری از دوستان خوب و نزدیک من هست،باید بگویم با ایشان در اجرای برنامه اختلاف سلیقه داشتیم و به همین دلیل نیز دیگر به همراه یکدیگر اجرا نکردیم. چراکه سبک جشن رمضان به این شکل نیست و در کنار خیلی از برنامه‌های دیگر که تقریبا در همه آنها هنرمندان را می‌بینیم، ما به این شکل عمل نکردیم.

وی با اشاره به حضور برخی از مستمندان در آیتم‌های گزارش این برنامه نیز بیان کرد: ما قبل از اینکه دوربین را به داخل منزل این افراد ببریم، از آنها کسب اجازه می‌کنیم و به این شکل نیست که بدون رضایتشان از آنها تصویر ضبط کرده و پخش کنیم. برخی‌ها به این دلیل که تمایلی به پخش تصاویرشان در تلویزیون ندارند، از ما می‌خواهند که دوربین را در زاویه دیگر و یا تصویرشان را شطرنجی کنیم.

این تهیه کننده در ادامه با ذکر این نکته که سوژه‌ها در اتاق فکر این برنامه انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: ما برای انتخاب سوژه‌هایمان یک اتاق فکری را در نظر گرفتیم. در همه این سالها که کار کردم هیچگاه انسانی فردگرا نبودم و همیشه به کارهای گروهی اعتقاد بسیاری دارم. چراکه معتقدم اتفاقی که در یک گروه می‌افتد، به مراتب بهتر از اتفاقاتی است که در ذهن و فکر یک نفر می‌افتد.با افرادی که در این اتاق فکر حضور دارند، سالهای زیادی است که همکاری می‌کنیم و به نوعی فکر و سلیقه یکدیگر را به خوبی می‌شناسیم. ضمن اینکه اغلب سوژه‌ها از سمت بخش مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، برخی از خیریه‌ها.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است با نشان دادن تصاویر کودکی در آینده او تاثیر بدی بگذارید، نیز بیان کرد: نه چنین فکری نمی‌کنم، آنهم به این دلیل که زمان،چهره افراد را تغییر می‌دهد و حتی چند مورد برای خود من پیش آمده که دیدم، اغلب افراد چهره‌های این عزیزان را بعد از مدت یکسال نمی‌توانند تشخصیص دهم.

مجری برنامه «جشن رمضان» درباره فضای شاد و غمگین برنامه نیز گفت: در تلویزیون به مجری دوگانه سوز معروفم چراکه هم می‌خندانم و هم می‌گریانم. در زندگی شخصی خودم هم همینطور هستم و همیشه هم می‌گویم که مجری باید در مقابل دوربین زندگی کند.

احمدزاده درباره اینکه چرا خود را به شبکه پنج سیما محدود کرده است، بیان کرد: یادم است در زمان ریاست آقای لاریجانی، درخواستی از ایشان کردم و آن هم این بود که بعد از این ده سال دوست دارم که سایر شبکه‌ها را نیز تجربه کنم، ایشان در پاسخ گفتند مجری خوب، در یک شبکه ماندگار می‌ماند که هنوز هم دست خطشان را دارم. هنوز هم که هنوز است در شبکه پنج فقط اخبار و اذان نگفتم.

 مجری برنامه «وقتمون کمه» با اشاره به اینکه زمان پخش جشن رمضان با سریال پایتخت و دردسرهای عظیم همزمان بود، گفت: در مورد زمان پخش ما تعیین کننده نیستیم. یادم هست چند سال پیش برای انجام کاری اداری به مکانی مراجعه کردم و با برخورد عجیب یکی از کارمندهای آنجا مواجه شدم. ایشان گفت من در آستانه طلاق بودم، اما با دیدن برنامه شما و جمله‌ای که شما گفتید از طلاق گرفتن منصرف شدم. به همین خاطر من هم معتقدم تمام اینها لطف خداوند است که همه این اتفاقات را رقم زده و خود هم به بهترین شکل ممکن آنها را هدایت می‌کند. برای من به شخصه اهمیتی ندارد که ساعت پخش برنامه در چه زمانی باشد که با دیگر برنامه‌ها تداخل نداشته باشد، بلکه اینکه برنامه بتواند خودش را پیدا کند در درجه اول اولویت است. دوست دارم به ساعت پخشمان هویت دهم، نه اینکه ساعت پخش به برنامه ما هویت بخشد. مخاطب ما مخاطب کیفی است نه کمی.در اصل برنامه‌ای که بیشتر مورد توجه خداوند قرار بگیرد را دوست دارم.

وی با اشاره به کمک‌هایی که در اختیار این مستمندان قرار می‌گیرد، نیز گفت: نوع و ادامه دار شدن این کمکها به افرادی بستگی دارد که به این نیازمندان کمک می‌کنند و نمی‌توان به طور قطعی گفت کدامشان موقتی و کدام مستمر هستند. از نظر ما وظیفه افراد کمک کننده خروج نیازمندان از وضعیت بحرانی است و مابقی را اغلب به خدا و خودشان واگذار می‌کنند.

این مجری درباره اینکه چرا این برنامه فقط باید در ماه رمضان پخش شود نیز بیان کرد: شاید به این دلیل که در این ماه عزیز، بستر برای تولید چنین برنامه‌ای مهیا تر است. ضمن اینکه می‌بایست در این باره فرهنگسازی شود چراکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند.

احمدزاده در پایان نیز گفت: طرحی جدید را در همین سبک و سیاق جشن رمضان به شبکه ارائه دادم که اگر موافقت شود، اقدام به ساختش می‌کنم. ضمن اینکه جا دارد از همین جا تشکر ویژه‌ای از دوست عزیزم  حسین حسین خانی داشته باشم که صادقانه می‌گویم هرآنچه در زندگیم دارم را مدیون محبت‌های ایشان می‌دانم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها