يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۷۳۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۳۰ تير ۱۳۹۴
رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه نماز همه چیز ماست، تصریح کرد: یکی از کارهایی که در مذاکرات هسته ای بر کری و اشتون اثر گذاشت نماز دکتر ظریف بود. ایشان چند بار در وسط جلسه به آنها گفت موقع نماز است و مشغول نمازخواندن شد لذا اگر از کری بپرسید کدام صحنه از مذاکرات را به یاد دارید می گوید نماز خواندن ظریف را.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در اولین دوره آموزشی مدیریت برنامه های یاوران نماز که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است با تاکید بر اینکه مدیران باید به نماز خارج از اشتغالشان نگاه کنند، خاطرنشان کرد: توجه به این فریضه برای آخرت تان باشد در حالی که مشکل ما این است که نگاه شغلی داریم همچنان که به روحانیون نیز می گویم برای دولت کار کنید اما دولتی نشوید.

وی با بیان اینکه انسان می میرد و همیشه نمی تواند حرف بزند و عمل کند لذا باید کاری برای آخرتش انجام دهد، اظهار داشت: یکی از اشکلات ضعف در عزم است همچنان که خداوند در قرآن می فرماید آدم (ع) به دلیل نداشتن عزم و اراده از آن میوه ممنوعه خورد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به مدیران مدارس گفت: تصمیم بگیرید به عنوان بنده خدا برای نماز کار کنید و از خدا بخواهید پرچمدار نماز باشید ولو در آموزش و پرورش باشید یا نباشید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه 7-8 میلیون لیسانس و فوق لیسانس تربیت کرده ایم اما چون مطالب خوبی آموزش نداده ایم رهبر، رییس جمهور، مسئولان و همه مردم به فکر اشتغال آنها هستند، تصریح کرد: بسیاری از مطالب کتب درسی لغو است برای مثال اگر ندانیم کوه هیمالیا چند متر است یا پایتخت فلان کشور کجاست چه ضرری خواهیم دید؟

وی با تاکید بر اینکه خروجی کار ما باید گره خوردن بچه ها با خدا باشد، ابراز داشت: اگر علم ما در مسیر تحقق این هدف نباشد هیچ فایده ندارد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه مشکل امروز ما علم نیست بلکه بی جهت بودن علم است، گفت: امروزه اقرا داریم اما باسم ربک وجود ندارد بنابراین علت مشکلات این است که بنده خدا نیستیم.

وی آیت الله، کارشناس ارشد و امثالهم را القابی دانست که نمی توان به آنها دلخوش کرد و اظهار داشت: ریشه همه مسایل پرورشی، کارهای سیاسی، انتخابات، آزادی، ادب، اطاعت، ارزش ها و ... در نماز است لذا اگر نماز حل شود همه چیز حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه قانع به کارهای رسمی نباشید زیرا گفتگوهای تن به تن نیز اثرگذار است، خاطرنشان کرد: دو حرف خصوصی امام خمینی را به یاد دارم اما حرف های ایشان در جمع مردم در جماران را به خاطر ندارم بنابراین باید شاگرد متوجه شود برخی از سخنرانی ها و حرف های شما رسمی نیست بلکه از سوز دل است؛ سوز دلی که قرآن می فرماید خدا پیامبر را به خاطر همین سوز دل به پیامبری برگزید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وضع نماز خوب نیست در حالی که باید نماز و زکات در رأس کارهای جمهوری اسلامی باشند، گفت: روزی به رییس دانشگاه آزاد گفتم گیرم همه دیپلمه ها را لیسانسه کردید اما آیا شده است تارک الصلاه بگیرید و نمازخوان تحویل دهید؟ پاسخ داد نه. گفتم چه جوابی برای قیامت دارید؟

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه نماز همه چیز ماست، تصریح کرد: یکی از کارهایی که در مذاکرات هسته ای بر کری و اشتون اثر گذاشت نماز دکتر ظریف بود. ایشان چند بار در وسط جلسه به آنها گفت موقع نماز است و مشغول نمازخواندن شد لذا اگر از کری بپرسید کدام صحنه از مذاکرات را به یاد دارید می گوید نماز خواندن ظریف را.

وی اضافه کرد: خدمت دکتر بهشتی بودم و جمعیتی از چندین کشور نیز حضور داشتند و تا وقت نماز شد ایشان جلسه را ترک کرد و مشغول نماز شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه ما داغ شده ایم ولی نسوخته ایم یعنی ما وارد دین شده ایم اما دین وارد ما نشده است، اظهار داشت: تصمیم حسابی و جدی بگیرید تا وقتی از عمرتان را صرف نماز کنید. در این صورت مطالعه خواهید کرد، کتاب های اسفار الصلاه را خواهید خواند و سرانجام تصمیم ساز نیز می شوید اما اگر تصمیم نگرفتید بودجه نیز فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم پنج دسته اند عده ای مانند توت هستند یعنی تا قد قامت الصلوه را می گویی شروع به نماز خواندن می کنند برخی مانند انارند و بعضی مانند گل تیغ دارند یعنی نماز می خوانند اما حرف و حدیث هایی نیز دارند گروهی مانند نارگیل دور از دسترس اند و سرانجام عده ای مانند گردو هستند ما روحانیون تنها به فکر توتی ها هستیم یعنی فکری برای اناری ها، گلی ها، نارگیلی ها و گردوها نکرده ایم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در بخش پایانی سخنانش مدیران را توصیه به جذب دانش آموزان به ویژه تارک الصلوه ها کرد و ابراز داشت: آدم باید بداند کجا و برای چه کسانی حرف می زند لذا سلیقه در جذب مخاطبان و تارک الصلاه ها بسیار اثرگذار است.

وی یکی از کارهای مهم مدیران مدارس را شریک گرفتن دانست و تصریح کرد: بررسی کنید کدام دبیر در میان بچه ها محبوب است و به او بگویید می خواهیم این بچه را به خاطر قیامت مان نمازخوان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان گفت: گاهی یک دبیر، زمانی یک استاد دانشگاه و یا اشخاصی دیگر بر یک بچه اثرگذارند لذا بررسی کنید چه فردی بر این بچه اثرگذار است و بر او سرمایه گذاری کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها