أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۷۶۷۴
زمان انتشار: ۲۱:۳۵     ۳۱ تير ۱۳۹۴
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشوربا اشاره به اینکه کارگران پیمانی نمی‌توانند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند گفت:پیمانکاران برای استفاده از منافع خود در اولین گام از حقوق کارگران می‌کاهند.

به گزارش پایگاه 598، فتح الله بیات در گفت‌وگو باتسنیم،درباره مشکلات کارگران پیمانی در شرکت های پیمانکاری گفت:پیمانکاری که از طریق مزایده یا مناقصه کار را بر می‌دارد در تمام مدت قرارداد به فکر منافع خودش است و در پس سودی است که خودش از برنده شدن در این مناقصه به دست می‌آورد.

وی بیان کرد: زمانی که پیمانکار، پیمان را با حداقل قیمت ها برنده می‌شود باید کاری کند که بتواند هزینه ها را جبران کنند. متأسفانه در اولین گام حق و حقوق کارگران اعم از دستمزدها و بیمه کارگران و هر آنچه باید در فیش کارگر گنجانده شود به او پرداخت نمی شود. بستن قراردادهای زیر یک سال عمده ترین مشکل بر سر راه بیمه کارگران پیمانی است.متأسفانه وقتی مدت انجام کار توسط پیمانکار در کمتر از یک سال تمام می‌شود، کارگر پیمانی نمی‌تواند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرد. در این مواقع کارگر بلاتکلیف می‌ماند که حق و حقوقش را از چه کسی طلب کند. این بزرگ‌ترین لطمه‌ای است که به کارگران پیمانی می‌خورد.

وی با بیان اینکه خواهان برچیده شدن قراردادهای موقت هستیم گفت:نیروهای پیمانکاری اگر امکان استخدام ندارند، حداقل باید از تسهیلاتی برخوردار باشند تا امکان بازنشستگی در سن‌های پایین‌تر و با حداقل سابقهٔ بیمه را داشته باشند. کارگران پیمانی هیچ گونه امنیت شغلی ندارند و اگر به این روال ادامه یابد مشکلات آنها بیشتر می‌شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشوربا اشاره به اینکه کارفرمای پیمانکار می‌تواند با کوچک‌ترین فشار به بنگاه‌ها کارگر را  تعدیل کند گفت:اصلاح تبصره دو ماده 7 قانون کار  می‌ تواند مانع از ایجاد مشکل شود. طرح بهسازی قراردادهای موقت کار و اصلاح تبصره 1 و 2 ماده 7 قانون کار مدت‌هاست مطرح شده و در این طرح مقرر شده است که در کارهایی که ماهیت آن مستمر و دائمی است کارگر نباید به عنوان کارگر موقت و قراردادی به کار گرفته شود. اگر فرد یک سال به بالا کار کند شاید بتواند از بیمه بیکاری استفاده کند اما متأسفانه کارگر پیمانی که زیر یک سال کار می‌کند از این حداقل‌ها هم برخوردار نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها