يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۸۰۹
زمان انتشار: ۱۷:۳۲     ۰۸ دی ۱۳۹۰
بولتن نیوز: بزرگترین چالش امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در طول 32 سال پس از انقلاب را می توان فتنه 88 نامید. جریانی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را بهانه ای قرار داد تا در صورت پیروزی، نهادهای موثر نظام را تضعیف نماید و در صورت عدم پیروزی با روشی نوین زمینه براندازی نظام را فراهم کند.

همین امر نیز باعث شد تا جلسات و محفل های این فتنه گران ماهها و سالها قبل از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعال شود. جلساتی که طی آن فرمولی بیرون آمد که در صورت عدم پیروزی، استراتژی فشار از پائین  و چانه زنی از بالا را به اجرا بگذارند تا حاکمیت دست به دامان آنان برد وآنان باشند که نوع نظام و برای نظام تعیین تکلیف کنند.

از همین رو فتنه گران سلسله جلساتی را برگزار می کردند. این جلسات هفت گانه به جی 7، صبحانه، بنیاد باران،دفتر مهدی هاشمی، دایره المعارف، جماران و میرحسین موسوی تقسیم بندی می شدند که در ادامه به جزئیات این جلسات اشاره می شود.

1- جلسات 7 حزب اصلاح‌طلب(جی 7)

هفت حزب برتر از 26 حزب اصلاح‌طلبان در زمان خاتمي كه مشاركت و مجاهدين و كارگزاران جزء اين احزاب بودند با برگزاري جلسات هفتگي دولت اصلاحات را اداره مي‌كردند. آن چيزي كه در حوزه سياست ديپلماتيك و دين و سياست و فرهنگ در آن ايام در كشور اتفاق مي‌افتاد، محصول طراحي گروه جي 7 اصلاح‌طلبان بود. خاتمي در آن زمان گفت كه هر 9 روز يك مشكل امنيتي براي دولت درست شده است كه اين مشكلات از درون همين گروه بود. در جلسات جي 7 براي انتخابات شوراها برنامه‌ريزي شد تا اين نهاد را پله‌اي براي كسب كرسي‌هاي مجلس و نهايتاً رياست‌جمهوري كنند اما به‌رغم همه تلاش‌ها دچار شكست اساسي شدند.

این گروه دوشنبه هر هفته جلساتی به مدت دو سال برگزار می کردند. در این جلسات افرادی مثل ابطحی، لاری، امین زاده، محمد صدر، تاجزاده، شریعتیدهاقانی، میردامادی، رضا خاتمی، عرب سرخی، نعیمی پور، خانیكی و باقری حضور داشتند.

این افراد از افراد تأثیرگذار جریان اصلاحات بودند. اینها دو سال برای بازگشت به قدرت در انتخابات ریاست جمهوری جلسه برگزار می کردند. در این جلسات در خصوص تخریب نظام، رهبری، شورای نگهبان،  نیروهای مسلح، صدا وسیما طراحی می شد تا از این طریق زمینه را فراهم و بتوانند حركتهای خیابانی را اجرا كنند. فتنه 88 محصول یک شب یا دوشب این جریان نیست.

2-جلسات صبحانه

مصطفی تاج زاده درباره جلسات صبحانه اصلاح طلبان می گوید: با دوستان قدیم که اکثرا سابقه فعالیت در ارشاد داشتیم و از نزدیکان آقای خاتمی بودیم چند سال است که پنج شنبه ها ماهی یکبار صبحانه دور هم جمع می شویم. بییشتر بحث هایی صورت می گرفت که منجر به پذیرش کاندیداتوری آقای خاتمی باشد مثل فعال شدن مجمع روحانیود، مشارکت و سازمان.به جز رضا خاتمی و محمد صدر همه موافق بودند که آقای خاتمی تنها کسی است که می تواند احمدی نژاد را شکست دهد بعد از انصراف آقای خاتمی مباحث بیشتر در مورد نحوه تعامل با ستاد وی بود.

محمد علی ابطحی نیز درباره این جلسات گفت: جلسات ثابت دیگری بود که هر دوهفته یکبار صبح پنج شنبه در منزل اعضا تشکیل می شد. این جلسه هم در دو سال گذشته تقریبا همه بحث های آن در مورد انتخابات بوده و پیش از این جلسه مواد بحث در جلسه دوشنبه در حضور آقای خاتمی را بررسی می کردیم و مسیر بحث های آن مثل مسیر بحث های جلسه دوشنبه بود.

 

3- بنیاد باران

محمدخاتمی زمانی كه از ریاست جمهوری كنار رفت بنیاد باران را تأسیس كرد. تاج زاده درباره این بنیاد می گوید: تاج زاده: «آقای خاتمی حدود یکصد نفر از وزرا و معاونان دوره خودش و نمایندگان احزاب و جمعیت های مختلف را برای بحث روی اعلام کاندیداتوری خود در دفتر خودش جمع کرد».

ایبن افراد در كمیته‌های مختلف كار مطالعاتی انجام می‌دادند و محصول این كار در اختیار خاتمی قرار می‌گرفت تا خاتمی برای بازگشت به قدرت فعال بماند.تمامی تلاش خاتمی در طول 4 سال بر دو محور بود. اول به كشورهای اروپایی و آمریكایی ثابت كند كه رئیس‌جمهور قدرتمند آینده ایران خاتمی است و از طرف دیگر در داخل آمادگی خود را حفظ كند و از این كمیته‌های بهره ببرد.

تاج زاده در تشریح این جلسات می افزاید: «روزهای دوشنبه یک هفته در میان در مورد مسائل داخلی و خارجی با آقای خاتمی جلسه داریم.جلسات سیاست داخلی با مسئولیت آقای امین زاده تشکیل می شود. جلسات سیاست خارجی با مسئولیت دکتر محمد صدر برگزار می شود. در جلسه سیاست داخلی در یک سال گذشته مساله انتخابات مطرح بود که تبدیل به جزوه ای شد. آقای خاتمی دو سوال مطرح کرد یکی اینکه آیا انجام اصلاحات در ایران منوط به حضور در حکومت است یا می توان بیرون از حکومت اصلاحات را انجام داد. دوم اینکه چطور می توان در حکومت وارد شد اما آلوده حکومت نشد».


ابطحی در اعترافات خود درباره دیگر جلسات خاتمی می گوید: [سید محمد] خاتمی در ایام کاندیداتوری موسوی چند نوع جلسه ثابت داشت:1- ترکیب حسن خمینی و هاشمی رفسنجانی که تصمیمات اصلی را آنجا می گرفتند.آنجا تصمیم می گرفتند که حتی به موسوی پیشنهاد محور سخنرانی بدهند امکانات مالی را سازمان بدهند حرفشان را مشترک می کردند. وی اضافه می کند: «جلسات ثابتی که با حسین مرعشی،اسحاق جهانگیری، شریعتمداری، یونسی، شریف زادگان، صفدر حسینی داشت که در این جلسات مسئله پشتیبانی تدارکاتی و سیاست کلان بحث می شد. مثلا در این جلسات راههای جذب سرمایه از داخل و خارج برای ستادها و نوع همکاری با ستاد اصلی موسوی بحث می شد. البته یک جلسه ثابتی از بیش از 2 سال پیش روزهای دوشنبه از ساعت 10.5 تا ظهر وجود داشت که در این 2 سال تقریبا همه بحث های آن به انتخابات مربوط بود».

امین زاده(معاون وزارت خارجه در دوران خاتمی) نیز درباره جلسات خاتمی می گوید: آقای خاتمی یک سری گروه های برنامه ریزی داشت که مستقسما با آقای خاتمی کار می کردند.گروه سیات خارجی با مسئولیت دکتر صدر و عضویت آقایان صادق خرازی، خوشرو، ظریف و... تشکیل می شد.گروه فرهنگی با محوریت آقای مسجد جامعی، دکتر توفیقی و حاجی مسئولیت جمع آوری نظرات و تدوین برنامه ها در حوزه های فرهنگ، آموزش عالی و آموزش و پرورش را بر عهده داشتند. آقایان ستاری فر، شرکا و صفدر حسینی نیز گروه اقتصادی بودند که مسئولیت جمع آوری نظرات و تدوین برنامه های اقتصادی آقای خاتمی را بر عهده داشتند.

4-جلسات دفتر مهدی هاشمی

از دیگر جلسات فعال برای حضور فتنه گران در انتخابات ریاست جمهوری، سلسله جلساتی است که در دفتر مهدی هاشمی برگزار می شود.

ابطحی درباره این جلسات می گوید:مهدی هاشمی توی این جلسات که روز پنج شنبه در دفترش تشکیل می داد یک روز که ما را دعوت کرده بود و ما رفتیم آنجا، گفت: که حدود دو ماه و نیم بعد از آمدن اوباما بود حدود پنج شش ماه پیش ما به آمریکایی ها پیغام دادیم- البته من نمی دانم چاخان بود یا واقعیت که احتمال واقعی بودنش خیلی زیاد است- که تا وقتی رئیس جمهور بعدی نیامده، گفتگو با ایران را شروع نکنند.

عطریانفر  از 5 یا 6 جلسه هاشمی می گوید:حد فاصل نیمه دوم سال 87 آقای مهدی هاشمی با من مطرح کرد که آقای خاتمی معلوم نیست چه زمانی اعلام حضور کند و یا اساسا بیاید؟ بهتر است قبل از دقیقه 90 مقدمات اولیه ستاد فرضی آقای خاتمی را دوستان فراهم کنند. این نظر منجر شد به برگزاری 5 یا 6 جلسه با تعدادی از علاقه مندان نزدیک به خاتمی به دعوت مهدی هاشمی. وی طرح موضوع کرد که از حالا مقدماتی را صحبت کنید که اگر آقای خاتمی آمد به ستاد ایشان منتقل کنید.


تاج زاده نیز دراین باره افزود: آقای امین زاده از تعدادی از دوستان دعوت کرد تا در دفتر مهدی هاشمی در نیاوران جلسه ای  تشکیل شود مهمترین دلیل انتخاب دفتر هاشمی این بود که بتواند کارگزاران را قانع کنند تا از آقای خاتمی حمایت کند. این جلسات با اعلام رسمی نامزدی آقای خاتمی تعطیل شد.

در جلساتی که مهدی هاشمی در منزل خود برگزار می کرده است، افرادی همچون امين زاده، مرعشي، بهزاد نبوي، موسوي لاري، عطريانفر، تاجزاده و بعضي اوقات محمد خاتمي حضور داشتند.

آنها صبحانه مي‌خورند و تا ظهر راه‌هاي برگشت به نظام را بررسي مي‌كردند.اين جلسات مهدي هاشمي در فتنه اخير بسيار موثر بوده است و حركات كف خياباني كه كشور را دچار يك موضوع امنيتي پيچيده كرد، در اين جلسات طراحي شده بود.

بنابر اعتراف یکی از متهمین از دو ماه قبل از انتخابات، يك آقازاده تمامي آنها را جمع كرده است تا بتواند در موقع لازم از آنها استفاده كند.علاوه بر این متهمی دستگیر شده است که اعتراف به دریافت شبی 800 هزار تومان پول از مهدی هاشمی کرده است تا شرق تهران، نارمك و تهران‌پارس را به آتش بكشد و نا امن جلوه دهد. در غرب تهران هم همين طور است.

5-جلسات دائره المعارف:

از دیگر جلساتی که عناصر فتنه گر برای براندازی نرم در آن شرکت میجستند و سطح آن بسیار بالا بود، جلسه دایره المعارف بود. هر چند که اطلاعات کاملی از سوی نهادهای امنیتی در این باره منتشر نشده است ولی عطریانفر درباره برگزاری این جلسات می گوید:«آشنایی من با آقای دکتر بجنوردی از سال 1358 است که ایشان استاندار اصفهان بود و بعدها به تهران آمدند و دایره المعارف بزرگ اسلامی ایران را بنیان گذاری کرد. مدتی نیز مسئول کتابخانه ملی بود. آقای محقق داماد را هم از طریق آقای بجنوردی آشنا شدم چون دکتر محقق داماد عضو هیات امنا دایره المعارف است.سطح ارتباطی من با آقایان بسیار کلی است.آقای بجنوردی را معمولا سالی یکبار در دفترشان دیدار می کنم».

 

6- جلسات ميرحسين

جلسات ميرحسين موسوي نيز سالها به صورت منظم برگزار مي‌شد و  وی حلقه‌هاي مطالعاتي داشتند كه شامل بهزاديان نژاد، فرزندان شهيد بهشتي و فاتح مي‌شد. محصول مطالعات اين افراد جزوه زيست مسلماني شده است كه راهبرد ميرحسين را براي اداره يك كشور در همه حوزه‌ها منتشر كرده است. با بررسي اين جزوه مشخص شد كه الگوي ميرحسين در مخالفت كامل با حاكميت ديني است. موسوی معتقد است كه حكومت ديني اشتباه است و ما بايد حكومت دينداران داشته باشيم كه اين دقيقاً فكر جريان چپ و فكر ملي - مذهبي‌ها است. ميرحسين از يك سال قبل از انتخابات اين جزوه را ارائه داده است و به دنبال تريبوني براي ارائه اين رويكرد بوده است. اما چه تريبوني بهتر از انتخابات رياست جمهوري. اين موضوعي بود كه همه از آن غافل بودند.

لازم به ذکر است اطلاعات چندانی از جلسات فتنه گران در جماران تا کنون منتشر نشده است.

آنچه که در این میان قابل تامل است، از بین رفتن تمام این توطئه های چندین ساله، تنها در حضور یک روزه مردم مسلمان ایران در نهم دی بوده است و به راستی  که آنان می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند; ولی خدا نور خود را کامل می‏کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.(الصف-8)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها