أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۸۱۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
درستكار گفت:‌ ماه رمضان امسال بيش از هر مناسبت ديگري، دست تلويزيون خالي بود؛ به نظرم «دردسرهاي عظيم۲» تفاوت چنداني با سري قبلي خود نداشت و «پايتخت۴» هم با «پايتخت۲» و ۳ تفاوت ساختاري نداشتند!
به گزارش پایگاه 598، «رضا درستكار» منتقد تلويزيون و سينما در گفت‌وگو با فارس گفت:‌ با ديدن سريال‌ها و استقبال نسبي مردم از آنها به اين نتيجه رسيدم كه احتمالا توقع مخاطب از سريال سازي خيلي كم شده است،‌ چراكه به ديدن همين سريال‌هاي تكراري راضي شده‌اند.

وي ادامه داد:‌ توليدكنندگان نيز تلاشي در تغيير اين فضا نمي‌كنند؛ در واقع مي‌توان مدعي بود كه جرياني ساكن در سريال‌ها بوجود آمده كه فقط ساعات تلويزيون و ببينندگان پر مي‌شود.


اين منتقد با اشاره به برنامه‌هاي هدف دار نيز گفت: از ميان برنامه‌هاي هدف دار مثلا مي‌توان به «خندوانه» و «ماه عسل» اشاره كرد كه سعي دارند نسبت به گذشته، قدم‌هاي بلندتري را بردارند. «خندوانه» در اين مدت در خنداندن و شاد كردن مخاطبانش كوشا بوده و نيز رابطه موفقي با ايشان برقرار كرده است. همين كه رامبد جوان با يك برنامه ساده و كم هزينه اين همه در ميان آحاد جامعه مطرح شده، نشان مي‌دهد كه چقدر دست تلويزيون تاكنون خالي بوده و خالي است.
اين منتقد در ادامه افزود: «‌ماه عسل» هم مي‌توانست بهتر باشد، اما انتخاب‌هايش يكي در ميان، خوب از آب در مي‌آمد و قالبش،  موجب شده كه در اين سال‌ها پيشرفت شاياني نكند. برنامه صرفا روي مهمان‌هايش متكي است و در اين زمينه تا حدودي بايد گفت كه دستش بسته است. البته به نظرم نبايد به هر قيمتي آنتن تلويزيون را پر كرد.


درستكار بيان كرد:‌ ماه رمضان امسال بيش از هر مناسبت ديگري، دست تلويزيون خالي بود؛ به نظرم «دردسرهاي عظيم2» تفاوت چنداني با سري قبلي خود نداشت و «پايتخت4» هم با «پايتخت2» و 3 تفاوت ساختاري نداشتند! بدون كوچكترين خلاقيتي در اجرا و يا محتوا همان روال، همان آدم ها و همان سير ادامه يافت. سريال‌ها و ساختارها در تلويزيون ما مدام در حال تكرار و در جا زدن هستند. البته بخشي از اين موضوع، طبيعي است؛ دنباله سازي‌ها بايد كه بر عناصري واحد متكي باشند، اما فقدان داستان و كش دادن صحنه‌ها و موارد ديگر در سريال‌هاي ياد شده، بيش از حد بود.


وي درباره سريال «پايتخت 4» ادامه داد:‌ «پايتخت 4» به لحاظ تصويري ساختاري شلخته داشت و اگر بار طنز را از روي ديالوگ‌هايش برداريد، سريال فرو مي‌پاشد؛ چراكه كل متن مبتني بر ديالوگ و تكه كلام‌هاست و ضعف در ساختارهاي نمايشي، موجب بوجود آمدن حركات عجيب و غريب دوربين شده است.


اين منتقد بيان كرد: تمامي سريال‌هاي ماه رمضان امسال از نظر بصري هيچ چيز نويي نداشتند و كمتر مي‌توانستيد نقطه قوتي در آنها پيدا كنيد.


 درستكار با اشاره به كيفيت نازل سريال‌ سازي در رسانه ملي گفت:‌ به طور كلي مدار سريال‌ سازي در تلويزيون ايران، يك مدار بسته است و خيلي كم پيش آمده كه تجربه‌هاي نو و جديدي را شاهد باشيم. يكي از دلايلش اين است كه در اين رسانه، چرخه و نظم مديريتي طوري است كه نيروهاي جديد در آن ورود پيدا نمي‌‌كنند؛ و به افراد اعتماد نمي‌‌شود و يا اصلا مديران محترم، دلشان نمي‌خواهد به نيروهاي تازه نفس اعتماد كنند و البته اين شيوه موجب شده كه ما حس كنيم كه ايشان، چندان اهل پيشرفت هم نيستند. با اين اوصاف و تا زماني كه فقط به فكر پر كردن آنتن تلويزيون باشيم و جسارتي از خود براي توليد آثار نو و كسب تجربه در فضاهاي تازه نشان ندهيم، طبعا هيچ اتفاق جديدي را هم نمي‌توانيم رقم بزنيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها