کد خبر: ۳۲۸۱۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
تاملی در خصوص سفر وزیر امورخارجه فرانسه به تهران:
در روزهای اخیر خبرها از برنامه‌ریزی شرکت‌های هلدینگ صنعتی برای ورود به بازار ایران حاکی بود. شرکت انگلیسی دنتسو اگیس و شبکه فرانسوی هاواس ورلدواید، هلدینگ‌هایی بودند که ابراز تمایل به سرمایه گذاری در صورت برداشته‌شدن تحریم‌ها از خود نشان دادند.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، رفت‌وآمدهای پی‌در‌پی کشورهای خارجی پس از توافق وین رنگ و بوی جدی‌تری برای سرمایه‌گذاری در بازار  ایران به خود گرفت. در روزهای اخیر خبرها از برنامه‌ریزی شرکت‌های هلدینگ صنعتی برای ورود به بازار ایران حاکی بود. شرکت انگلیسی دنتسو اگیس و شبکه فرانسوی هاواس ورلدواید، هلدینگ‌هایی بودند که ابراز تمایل به سرمایه گذاری در صورت برداشته‌شدن تحریم‌ها از خود نشان دادند.

در همین زمینه آلمان‌ها در رأس هیاتی بلندپایه با جدیت بیشتری نسبت به دیگر کشورها، وارد تهران شدند. علاوه بر مسئولان سیاسی اقتصادی، روسای۲۰ شرکت بزرگ آلمانی نیز در این سفر حضور داشتند.

در این میان نعمت زاده، وزیر صنعت هم مذاکرات جداگانه‌ای با آلمانی‌ها در زمینه های پتروشیمی، برق، انرژی و خودرو داشت. گفتنی است وزیر صنعت در این مذاکرات تأکید کرده بود که «ایران مثل سابق درب‌های کشور را به روی اجناس وارداتی باز نکرده و به دنبال سرمایه گذاری خارجی در زمینه خودرو است.» البته در زمینه همکاری خودروسازان با کشورهای خارجی شنیده ها حاکی از این دارد که فرانسوی‌ها نیز به همراه فابیوس قصد سفر به ایران را کرده‌اند.



عیارآنلاین نوشت: این در حالی است که در دوران نخست‌وزیری فابیوس خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فرآورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروس HIV و هپاتیت را به برخی از کشورها مانند آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران و … صادر کرد. این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه سبکسری انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروس HIV و بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند. نتیجه این فاجعه چیزی نبود جز آلوده شدن بسیاری از هموطنان ایرانی به ویروس ایدز!

همچنین در رابطه با همکاری فولکس‌واگن نیز رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ادعا کرده است که در زمینه انتقال تکنولوژی و تولید داخل قرار است اقداماتی انجام شود. برخلاف این نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از قطعی نبودن همکاری این شرکت خبرداده است. تویوتا و هیوندای نیز علاقه وافری از خود نشان دادند.

از آنجایی که طبق سند چشم انداز سطح تولید خودرو باید به سه میلیون دستگاه افزایش پیداکند همکاری مشترک با شرکت‌های خودروسازی خارجی می‌تواند با تاکید بر داخلی‌سازی در دستور کار قرار گیرد منتها تجربه تلخ پژو فرانسه و بدقولی این شرکت باید سرلوحه خودروسازان قرار بگیرد. آفت دیگر خودروسازان داخلی، تنبلی به دلیل مونتاژکاری بوده است.

بنابراین در قرارداهای جدید باید نحوه همکاری‌ها سازنده و موجب رشد تولید و توان داخل قرار بگیرد والا سرنوشت خودروسازی کشور به جای خوبی ختم نخواهد شد. عدالتیان عضو اتاق بازرگانی تهران هم با بیان اینکه «پژو عبرت خوبی برای قرار داد بستن با خارجی‌ها است!» معتقد است:  بازرگانان ما نباید منافع شخصی خودشان را با منافع ملی مقابل یکدیگر قرار بدهند/ آلمان‌ها به دنبال منافع و پرکردن جیب خودشان هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
خدا این فابیوس رو مرگ بده که این همه آدم رو تو ایران کشت
پاسخ
پزشک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
واقعا فابیوس ظلم زیادی به هموطنای نازم کرد
پاسخ
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
باید تقاس پس بده...!
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
اگر بحث عبرت باشه انتخاب غلط ایران در سال 92 کفایت میکنه اقدام پژو براحتی قابل جبرانه اما آن انتخاب نادرست ملت را 50سال به عقب رانده امیدوارم 96حداقل ادامه پیدا نکنه
پاسخ
نرگس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
لعنت بر استکبار و لعنت بر قاتل 1000 آن نفر از ایرانی های هموطنم
تشکر زیاد از 598 از این یاددداشت...
یا حق برادر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها