أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۸۱۸
زمان انتشار: ۲۱:۱۴     ۰۸ دی ۱۳۹۰
یك دستگاه اتوبوس زائران ایرانی كه از تركیه عازم سوریه بود در استان 'ادلب' (شمال غرب) از سوی افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت.

خبرنگار ایرنا به نقل از 'عبدالمجید كامجو' كنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران گزارش داد: در این حادثه سه زائر مجروح و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند كه با توجه به سطحی بودن جراحت مرخص شدند.

وی افزود: تدابیر لازم برای تأمین امنیت و آسایش زائران توسط سفارت و نمایندگی سازمان حج و زیارت در طول مدت اقامت زائران پیش بینی شده و با طرف های ذیربط سوری درباره ضرورت حفاظت از كاروان های ایرانی گفت وگو شده است.

كامجو در عین حال به كلیه كاروان هایی كه از طریق زمینی عازم سوریه هستند توصیه كرد كه در شرایط كنونی مراقبت های لازم را در طول مسیر داشته باشند.

وی توصیه كرد به منظور راحتی بیشتر و افزایش ضریب امنیتی و سلامت و پرهیز از حوادث ناخواسته جاده ای، زائران از مسیر هوایی به سوریه سفر كنند.

این در حالی است كه خبرنگار اعزامی ایرنا به 'حلب' گزارش داد: چند دستگاه اتوبوس كه از حلب عازم دمشق بودند پس از طی مسافت 80 كیلومتر توسط نیروهای پلیس و امنیتی به حلب برگردانده شدند.

دلیل این امر از سوی پلیس و نیروهای امنیتی سوریه، ناامنی مسیر عنوان شد.

برخی از زوار كه برای شركت در مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) عازم سوریه شده اند، در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به حلب از این موضوع گله كردند.

بر اساس این گزارش، اتوبوس های زیادی از مرز زمینی تركیه وارد سوریه شده اند تا برای شركت در این مراسم معنوی خود را به بارگاه ملكوتی حضرت رقیه (سلام الله علیها) برسانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها