أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۸۲۳۲
زمان انتشار: ۰۲:۵۸     ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
کارگردان گینس گفت: باید به دنبال دلایل قهر مردم با سینما و حذف سبد فرهنگی از برنامه خانواده‌ها رفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، محسن تنابنده بازیگر و کارگردان فیلم سینمایی "گینس" درباره انتقادهای محتوایی که نسبت به این اثر انجام شده، اظهار کرد: در ابتدا باید مطلبی را بازگو کنم، مسائل خیلی زیادی درافزایش سطح محتوای یک اثر دخیل است که به عنوان مثال زمان مناسب و تمرکز کافی فیلمساز موجب می شود از بسیاری نواقص ساختاری و تکنیکی جلوگیری شود،علیرغم اینکه از محتوای اولین اثر سینمایی خود دفاع می کنم، ولی باید بگویم برخی از مسائل به کار لطمه زد.

وی اضافه کرد: حضور یک بازیگر معلول جسمی با اینکه در ساخت این اثر به خوبی با ما همکاری کرد، سختی های مربوط به خودش را دارد یا این فیلم به صورت مستقل در بخش خصوصی تهیه شده که اگر مثل برخی دیگر از همکارانم با بودجه دولتی یا عمومی آن را مقابل دوربین می بردم، شاید از تمرکز فکری بیشتری در ساخت آن می توانستم، بهره ببرم که این اتفاق رخ نداد.

بازیگر "سنت پترزبورگ" با مغرضانه خواندن برخی از انتقادات به "گینس" گفت: واقعا به خیلی از این نظرات گوش نمی کنم یا به عبارتی دیگر اصلا اهمیت نمی دهم، چون خیلی از این افراد نه جایگاه حقیقی و حقوقی مشخصی دارند نه کارنامه قابل دفاعی، به هیچ عنوان نمی خواهم بگویم که فیلم من  به لحاظ بازیگری و داستانی یا موقعیت های کمیکی که در آن وجود دارد، کامل است. ولی ای کاش دوستان غرض ورزی خود را نسبت به من کنار بگذارند.

گلمکانی و افخمی بابت ساخت گینس به من تبریک گفتند

این بازیگر با اعلام اینکه سطح دیگر فیلمسازانی که اولین اثر سینمایی خود را ساخته اند، مشاهده کردم، افزود: واقعا معنی این هجمه از اعتراضات و نظرات منفی به "گینس "را متوجه نمی شوم، چرا که کارگردانان دیگری هم درجذابیت ساخت فیلم نخست خود ناکام بودند، ولی اینگونه به آنها حمله نکردند، کارشناس و منتقد بزرگ سینما یعنی هوشنگ گلمگانی و فیلمسازی بزرگی همچون "بهروز افخمی" به تماشای این فیلم نشستند و به من بابت ساخت چنین اثر موقر و محترمی تبریک گفتند که این امر می تواند موجه و استاندارد بودن این اثر به ملزومات داستانگویی و تکنیکی را تایید کند.

تنابنده در رابطه با تفاوت های شوخی ها و موقعیت های کمیک "پایتخت" و"گینس" تصریح کرد: درابتدای اکران "گینس" در چند سالن به تماشای فیلم خود نشستم که متوجه نامفهوم بودن برخی از صحبت های بازیگران فیلم در برخی از لحظات شدم، سریعا این نقص  توسط صداگذار فیلم برطرف شد، بخش دیگری از آن هم مربوط به اصلاحاتی بود که دوستان در وزارت ارشاد به آن اعمال کردند که به سبب آن از طراوات شوخی های فیلم کاسته شد.

این نویسنده تلویزیون و سینما در جواب به سوال اینکه برخی از افراد معتقد هستند " محسن تنابنده" در شیوه قصه گویی و خلق موقعیت های کمدی توان کمتری در سینما به نسبت تلویزیون دارد، گفت: حداقل این نظر را دیگر نشنیده بودم، چرا که من از سینما به تلویزیون مهاجرت کردم که این مسئله چنین نظری را کاملا رد می کند، ای کاش دوستان انصاف را در نقد های خود اعمال کنند، در "گینس" به عنوان بازیگر و کارگردان حاضر بودم و دائما باید صحنه ها را با اینترنت بیسیم وایرلس چک می کردم  به اضافه اینکه کار کردن با "حسین اسکندری" سختی های مخصوص خودش را داشت، من یک توان مشخصی دارم که نتیجه آن با این شرایط خاص، گینسی شده که مشاهده کردید.

عده ای انتظار داشتند از ابتدا تا انتهای فیلم از خنده منفجر شوند

بازیگر"لامپ صد" ضمن تایید اینکه انتظارت از وی به نسبت دیگر کارگردان ها  که درعدم جذب مخاطب در اولین اثر خود روبه رو بودند،زیاد است یادآور شد واقعا شرایط در تولید این اثر مخصوصا در یک سوم پایانی آن مقداری به سبب همان مشکلاتی که عرض کردم، سخت شده بود، ولی برخی توقع داشتند که از اولین دقیقه تا آخرین دیدن این اثر از خنده منفجر شوند که این مسئله را در کمتر فیلمی می توان مشاهده کرد، ولی در مجموع نباید اینگونه به این فیلم و عوامل آن نگاه کرد، به این علت که فروش "گینس" میزان رضایت مردم از فیلم را کاملا نمایان می کند.

وی همچنین در رابطه با اینکه از وی و رضا عطاران به عنوان یک زوج موفق کمدی نام برده می شود، تاکید کرد: رضا عطاران یکی از نوابغ در بازیگری و کارگردانی به شمار می رود، ولی امروز به سبب اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است از وجود وی در تلویزیون محروم هستیم، باید حواس مان را در یک نقطه متمرکز کنیم و از دیگر ظرفیت های موجود در تلویزیون نهایت استفاده را ببریم، کما اینکه نباید بیهوده افراد را از دست بدهیم.

در سینما باید دغدغه های روشنفکرانه را کنار بگذاریم

این بازیگر در پاسخ به سوال دیگری در اینباره که بهتر نبود داستان فیلم پس از تصادف بیشتر درگیر پرورش شترمرغ دیگری می شد تا جایگزینی روش دیگری برای ثبت رکورد، خاطر نشان کرد: الان نمی توانم براساس پیشنهاد شما، ماجرای فیلم را عوض کنیم. مطمئنا راههای مختلفی را در جهت افزایش و جذابیت این اثر امتحان کردیم که ثمره آن را در پرده سینما مشاهده می کنید، ایده یا پیشنهاد شما را باید در یک فیلمنامه دیگر آزمایش کرد ونتیجه آن را با نسخه فعلی "گینس" مقایسه کرد تا مشخص شود که مردم از کدام طرح بیشتر استقبال می کنند.

وی در پایان با ذکر این نکته که مردم را با سینما قهر داده اند، تاکید کرد: باید به دنبال دلایل قهر مردم با سینما و حذف سبد فرهنگی از برنامه خانواده ها رفت و با گردآوری نتایج آن این مسئله را ریشه کن کرد. سینمای ایران ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای جذب بیننده و تماشاگر دارد، اگر مقداری دغدغه های شخصی و اقلیتی روشنفکری خود را کنار بگذاریم، به راحتی مردم به تماشای فیلم های محبوب خود روی خواهند آورد، امیدوارم از این پس شاهد حضور پر رنگ مردم در سینماهای کشور باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها