کد خبر: ۳۲۸۴۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «هیچ گاه در عمر فوتبالی‌ام به دنبال گرفتن جایزه نبوده و نیستم و اگر از فوتبال جایزه می‌خواستم به پرسپولیس نمی‌آمدم.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، سوشا مکانی در خصوص شرایط آمادگی خودش، مصدومیتی که روز گذشته به آن دچار شد، انتخاب بهترین دروازه‌بان سال و همچنین موضوع محرومیتش که در لیگ برتر پانزدهم صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

 

* روز گذشته خبری مبنی بر مصدومیت جزئی تو در زمان انجام تست آمادگی جسمانی به گوش رسید. خودت در این باره صحبت می‌کنی؟

- خوشبختانه وضعیت جسمانی خوبی داشتم به طوری که تا مرز 80 درصد آمادگی برای انجام بازی‌ها رسیده بودم اما روز گذشته همراه با بازیکنان برای انجام تست‌های آمادگی جسمانی به آکادمی کمیته ملی المپیک رفتیم که در زمان انجام آخرین حرکت کمرم گرفت که البته مشکل خاصی نبود و با اجازه مربیان در تمرین دیروز عصر شرکت نکردم تا استراحت کرده باشم اما از امروز دوباره همراه با سایر بازیکنان در تمرین حاضر شده و زیر نظر مربیان کار می‌کنم.

 

* شرایط امسال پرسپولیس را در لیگ برتر پانزدهم چطور می‌بینی؟

- خودم که به تیم کاملا خوشبین هستم چرا که تیم یکدست و خوبی داریم و از طرف دیگر کادر فنی حرفه‌ای و باتجربه بالای سر تیم ما قرار دارد و فکر می‌کنم امسال نتایج خوبی بگیریم چرا که در عین رفاقت بازیکنان رقابت سالمی هم بین بچه‌ها وجود دارد که این مسئله باعث پیشرفت خواهد شد.

 

* در آستانه شروع لیگ پانزدهم هستیم اما خبر محرومیت تو برای پرسپولیسی‌ها قطعا خبر خوبی نیست. خودت فکر می‌کنی مستحق این محرومیت هستی؟

- ببینید چیزی که گذشته دیگر گذشته و من به آن فکر نمی‌کنم اما با وجود ناراحتی من از این رای باید بگویم به تصمیم کمیته انضباطی احترام می‌گذارم و چه محرومیت من را ببخشند و چه نبخشند رای آنها برای من قابل احترام است. از طرف دیگر امیدوارم مسئولان مربوطه یک بازنگری به این رای داشته باشند چرا که هم من هم حنیف عمران‌زاده که دوست خوب خودم هم هست همراه با تیم‌هایمان در ابتدای فصل قرار داریم و محرومیت سه جلسه‌ای واقعا کار را برای ما سخت می‌کند. از طرف دیگر ما بازیکنانی در جایگاه ملی هستیم و این محرومیت سه جلسه‌ای شاید باعث شود که ما موقعیت‌مان را در تیم ملی هم از دست بدهیم. آن هم در حالی که از من برای حضور در اردوی تیم ملی پاسپورت گرفته‌اند و اگر چند بازی برای تیمم بازی نکنم شرایط برایم سخت خواهد شد. آن مسئله دربی هر چه بود تمام شد و اتفاقی است که افتاده اما شک نکنید که من و عمران‌زاده دوست داریم مسئولان محترم کمیته انضباطی لطفی کنند و ما را ببخشند تا در ابتدای لیگ لطمه نخوریم.

 

* از گوشه و کنار شنیده می‌شود که احتمال بخشش یا کم شدن محرومیت شما دو نفر وجود دارد. خودت این مسئله را شنیده‌ای؟

- در این باره باید بگویم من در این دوران بدنسازی زحمت زیادی کشیدم و شاید برخی از بازیکنان با دو هفته تمرین به تیم‌شان اضافه شوند اما من از روز اول تمرینات بدون یک جلسه غیبت در تمرین حضور فعالی داشتم و واقعا در تمرینات سختی کشیدم تا بتوانم به مرز آمادگی برسم. به هر حال انتظارات هواداران و کادر فنی از من بالاست و من هم تلاش کرده و می‌کنم که مهره مؤثری برای تیمم باشم. شرایط بدنی‌ام به گونه‌ای است که اگر وارد مسابقات شوم می‌توانم مهره مؤثری برای پرسپولیس باشم و اگر با عفو یا کاهش جریمه و محرومیت روبرو شوم خوشحال شده و هیچ گاه محبت دوستان را فراموش نمی‌کنم چرا که می‌خواهم از همان ابتدای لیگ مهره موثری برای تیم محبوبم باشم.

 

* روز گذشته ایمان صادقی هم با پرسپولیس قرارداد بست. حضور این دروازه‌بان را در پرسپولیس چطور ارزیابی می‌کنی؟

- ببینید من نباید نه خودم و نه بازیکن دیگری را تجزیه و تحلیل کنم اما همه ما یک تیم هستیم و برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنیم. این طور نیست که در تیم کسی دست روی دست بگذارد و فکر کند که در تیم جای ثابتی دارد بلکه اگر بازیکنی تلاش نکند جای خودش را از دست خواهد داد و این یک جنگیدن مسالمت‌آمیز در پرسپولیس است چرا که بازیکنان با وجود رفاقت در زمین همیشه با هم رقابت دارند. از نظر من ایمان صادقی هم یک دروازه‌بان خوب و جوان است که به پرسپولیس آمده و من برایش آرزوی موفقیت دارم و مطمئن باشید همه ما برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنیم.

 

* شرایط کار کردن با مربیان پرسپولیس در فصل جدید چطور است؟

- خوشبختانه کادر فنی حرفه‌ای و خوبی داریم که کارنامه آنها مشخص است اما چیزی که هست باید بگویم که پانادیچ مربی دروازه‌بانان ما یک مربی حرفه‌ای و یک دوست کاربلد است. او تمریناتی به ما می‌دهد که جزو تمرینات روز جهان به حساب می‌آید و من باید بگویم تا قبل از کار با این مربی تمریناتی به این شکل ندیده بودم اما خوشحالم که شرایط به گونه‌ای شد که بتوانم با این مربی کار کنم تا چیزهای زیادی از او یاد بگیرم. البته در مورد تی‌هومیر مربی بدنساز پرسپولیس هم باید بگویم که به روزترین تمرینات بدنسازی دنیا را برای ما در نظر می‌گیرد و با اینکه چهره جدی‌ای دارد اما واقعا کار کردن با او لذت‌بخش است.

 

* بنا به دلایلی چند سالی است که پرسپولیس به جز دو فصل پیش در قامت یک مدعی وارد لیگ نمی‌شود. آیا هواداران پرسپولیس منتظر ورود پرسپولیس مدعی قهرمانی به لیگ برتر پانزدهم باشند؟

- باید بگویم که با داشتن یک کادر فنی حرفه‌ای و یک مربی بزرگ مثل برانکو و با حضور بازیکنان جوان، با استعداد و با انگیزه من نه به عنوان بازیکن پرسپولیس بلکه به عنوان هوادار این تیم می‌گویم که به این تیم امسال خوشبین هستم. هر گاه تیمی پایه‌اش بر روی جوانان با انگیزه و با استعداد باشد موفق بوده اما اگر تیمی فقط تکیه‌اش به بازیکنان پا به سن گذاشته و اسمی باشد معمولا موفق نمی‌شود. با تیم جوان و باانگیزه و مربی بادانشی که داریم پرسپولیس امسال حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

 

* مراسم برترین‌های لیگ با حرف و حدیث‌های زیادی برگزار شد. اگر قرار بود تو از بین مهدی رحمتی، علیرضا بیرانوند و رشید مظاهری یک دروازه‌بان را به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ انتخاب کنی کدام گزینه را انتخاب می‌کردی؟

- اگر قرار بود من بهترین دروازه‌بان لیگ را انتخاب کنم رای من علیرضا سلیمی دروازه‌بان تیم فوتبال فولادخوزستان بود! دلیل من برای این انتخاب کاملا فنی است و با تجربه‌ای که در بحث دروازه‌بانی دارم این حرف را می‌زنم. به نظرم سلیمی در لیگ چهاردهم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و مزد زحماتش را هم گرفت. فولاد تیمی است که من بعد از پرسپولیس آن را بسیار دوست دارم و علاقه‌ زیادی هم به مردم خوزستان و مدیران باشگاه فولاد دارم و باید بگویم ضمن احترام به همه دروازه‌بانان انتخاب من علیرضا سلیمی بود.

 

* هواداران پرسپولیس منتظر باشند که سال آینده سوشا مکانی این عنوان را به دست بیاورد؟

- من در طول عمر فوتبالی‌ام هیچ گاه به دنبال جایزه نبودم و اتفاقا به دنبال این هستم که جایزه بدهم! اگر من به عنوان دروازه‌بان بتوانم برای تیمم مؤثر باشم و همراه با سایر بازیکنان پرسپولیس بتوانیم جام قهرمانی را بالای سر ببریم و این جام را به هواداران هدیه دهیم این جایزه دادن برای من از جایزه گرفتن مهمتر است. من اگر به دنبال جایزه گرفتن بودم هیچ گاه پرسپولیس را به عنوان تیم خودم انتخاب نمی‌کردم. کسی به پرسپولیس می‌آید که عاشق این تیم باشد و آنقدر در خودش جسارت ببیند که بتواند پاسخگوی انتظارات هواداران میلیونی این تیم شود.

 

* به عنوان سؤال پایانی پرسپولیس از روز جمعه وارد لیگ می‌شود و در اولین گام به مصاف پدیده خراسان خواهد رفت. ارزیابی‌ات از این بازی چیست؟

- شک نکنید که پرسپولیس 3 امتیاز بازی روز جمعه را به دست می‌آورد ومن با اطمینان کامل این حرف را می‌زنم. امسال پرسپولیس این قدرت را دارد که در همه بازی‌های خانگی و بیرونی برای گرفتن 3 امتیاز به میدان برود و شما شک نکنید که این اتفاق راحت افتاد. امسال قصد داریم استارت خوبی در لیگ بزنیم چرا که هدف ما قهرمانی در لیگ برتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها