أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۸۴۶۲
زمان انتشار: ۰۳:۳۱     ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه این وزارتخانه از تلاش خوانندگانی که به اصطلاح زیرزمینی خوانده می‌شوند برای تغییر رویه استقبال می‌کند، عنوان کرد به یک خواننده خاص مجوز نداده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سخنگوی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه این وزارتخانه از تلاش خوانندگانی که به اصطلاح زیرزمینی خوانده می‌شوند برای تغییر رویه استقبال می‌کند، عنوان کرد به یک خواننده خاص مجوز نداده‌اند.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست رسانه‌ای که صبح امروز پنجم مرداد ماه در وزارت ارشاد برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که چرا برگزاری جشنواره موسیقی به خانه موسیقی واگذار شده است؟ گفت: واگذاری بخشی از مسئولیت‌های فرهنگی و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهادهای صنفی مرتبط با حوزه‌های هنری، از جمله اهداف ما است و اصولاً رویکرد دولت یازدهم، کاهش تصدی‌گری دولت است.

وی ادامه داد: بر همین اساس برگزاری جشنواره‌ موسیقی فجر و جشنواره فیلم فجر را به نهادهای صنفی خانه موسیقی و خانه سینما واگذار کرده ایم تا امور اجرایی از صفر تا صد به عهده نهادهای صنفی باشد و وزارت ارشاد تنها در حوزه نظارتی و حمایتی وارد عمل شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به اینکه آیا به خواننده زیرزمینی که به تازگی توسط نهادهای غیرمرتبط با وزارت ارشاد مورد حمایت قرار گرفته است مجوز برگزاری کنسرت یا تولید آلبوم داده می‌شود؟ بیان کرد: واقعیت این است که دوست داریم خواننده‌های زیرزمینی به مرحله‌ای برسند که فعالیت‌های زیرزمینی خود را تعطیل کرده و به شکل قانونمند به اصطلاح به روی زمین بیایند و ما هم استقبال می‌کنیم از اینکه افراد هدایت شوند و راه جدیدی را برای حضور خود در مجامع هنری انتخاب کنند و اگر استعدادی وجود دارد، استعدادشان را در راستای هویت‌بخشی به فرهنگ ایرانی و اسلامی ارائه دهند.

نوش‌آبادی ادامه داد: اما در این بین با هر گونه ضد فرهنگ مخالفت می‌کنیم. اگر یک خواننده‌ای حاضر شده باشد گذشته خود را جبران و برای مردم فعالیت کند، با در نظر گرفتن صلاحیت‌های عمومی، وزارت ارشاد نیز کمک می‌کند، اما در مورد این خواننده مورد نظر، وزارت ارشاد هیچ چراغ سبزی نشان نداده و هیچ مجوزی برای این شخص در هیچ زمینه‌ای صادر نکرده است و اگر قرار باشد مجوزی برای فعالیت این خواننده داده شود، صلاحیت عمومی و محتوایی وی باید مشخص شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعمیر برخی از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر نیز گفت: امیدوار هستیم تا پایان مرداد ماه شاهد افتتاح بخش‌هایی از سالن‌های در دست تعمیر مجموعه تئاتر شهر باشیم که در صورت پایان کار، سالن «سایه» را افتتاح خواهیم کرد.

نوش‌آبادی با اشاره به صندوق اعتباری هنرمندان توضیح داد: وزارت ارشاد می تواند تنها بخشی از اعتبارات این صندوق را تامین کند زیرا اعتبارات دولت بسیار محدود است و طبیعی است برای رونق صندوق اعتباری هنرمندان باید خودکفا شویم تا بتوانیم خدمات مناسبی را ارائه دهیم. از همین رو سیاست جدید وزارت ارشاد، توانمندی صندوق هنرمندان و خودکفا کردن آن است تا بتواند به راحتی خدمات تسهیلاتی ارائه کند بنابراین برای رسیدن به این منظور با فراز و نشیب‌های بسیاری از جمله کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که وضعیت فرهنگ و هنر پس از تحریم‌ها چگونه خواهد بود؟ گفت: رفع تحریم‌ها تاثیر مثبتی بر تمام عرصه‌ها خواهد گذاشت و عرصه فرهنگ و هنر نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس از رفع تحریم‌ها می‌توانیم تعامل بهتری با دیگر کشورها داشته باشیم و ظرفیت‌های تمدنی ایرانی و اسلامی خود را به رخ دنیا بکشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها