يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۸۴۷۸
زمان انتشار: ۰۱:۱۸     ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
سنخنگوی ارشاد:
سخنگوی وزارت ارشاد درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر توسط خانه موسیقی علیر‌غم غیرقانونی بودن گفت: در این موضوع صنوف مقدمند و قطعا خانه هایی چون خانه هنرمندان و موسیقی در اولویتند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسین نوش آبادی در نشست خبری با خبرنگاران در سالن شورای فرهنگ عمومی در در پاسخ به این سوال که قرار است فردا وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس به سوال نماینده‌ای پیرامون ممیزی کتاب پاسخ دهد، اما از داخل ارشاد فشارهایی به واسطه دو کارته بودن وزیر در حال اجراست، این موضوع سرانجام به کجا رسید ایا وزیر در صحن پاسخگو خواهد بود؟ گفت: این حق قانونی مجلس است اما وزیر با نماینده جلسه داشته اما احتمالا از دستور خارج خواهد شد اما ممکن است حضور هم بیابد.

همواره پاسخ ها روشن بوده است اما گاهی با کم لطفی نمایندگان مواجه بوده ایم اما همچنان پاسخگوییم اما برخی از سوالات ناظر بر وظایف وزرا نیست؛ اصل موضوع درباره عفاف و حجاب است.

* در برگزاری جشنواره موسیقی فجر خانه موسیقی در اولویت است

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر با این موضوع که خانه موسیقی فعالیتی غیر قانونی دارد چرا که هیات مدیره آن هم به دلیل انتخابات غیر قانونی فعالیت دارد و اعتراض‌هایی را شاهدیم اما چرا ارشاد بودجه دولت را برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر به خانه موسیقی داده است؟ بیان داشت: در این موضوع صنوف مقدمند و قطعا خانه هایی چون خانه هنرمندان و موسیقی در اولویتند. این واسپاری هم به خانه موسیقی داده شد تا دولت کمتر درگیر کارهای اجرایی شود و به حوزه نظارت بپردازد.

وی ادامه داد: در این موضوع صنوف مقدم هستند خانه موسیقی هم مسئولیت اجرای جشنواره فجر را در راستای سیاستهای کلی دولت و ارشاد دارد.

* قدرت تمدنی ما با قدرت هسته ای مان برابری می‌کند
نوش آبادی درباره این که برنامه‌های وزارت ارشاد برای پس از توافق هسته‌ای چیست؟ برخی معاونین از جمله آقای ایوبی و تابش پیرامون برنامه‌ها و وعده‌هایی سخن به میان آورده‌اند، برنامه‌های دقیق ارشاد پس از این موضوع چه خواهد بود؟ افزود: قدرت تمدنی ما با قدرت هسته ای مان برابری می‌کند. همانطور که دنیا نگران توسعه علمی و صلح امید هسته ای ماست نگران ان است که فرهنگ ایرانی اسلامی هم رواج یابد چراکه میتواند بسیاری جوانان را جدب کند. اظهار نظرهای افراد متفاوت و طبیعی است رفع تحریم آثار خود را بر همه عرصه ها خصوصا فرهنگ و هنر می‌گذارد.

وی ادامه داد: معتقدیم پس از تحریم می‌توانیم تعاملمان را با کشورها تقویت کنیم تا ظرفیت تمدنی و فرهنگ ایرانی اسلامی را به رخ جهان بکشانیم. از جمله مزیت‌های فرهنگی هنری ما اقتدارمان در حوزه فرهنگ هنر است چرا که از همه بخش ها در دنیا بیشتر است.

*برگزاری جشنواره امام رضا در 220 نقطه جهان

سخنگوی ارشاد درباره جشنواره امام رضا (ع) گفت: جشنواره امام رضا از ٢٥ مرداد در سراسر کشور و در ٢٢٠ نقطه از جهان در دهه کرامت برگزار می‌شود. افتتاحیه ٢٥ مرداد در قم و اختتامیه در مشهد است.

وی ادامه داد: این جشنواره در ٧٨ کشور جهان در بخش‌های مختلف سینمایی، مطبوعاتی، کودک و نوجوان پژوهشی و بین المللی برگزار می‌شود.

* آمادگی ارشاد برای راه‌اندازی مرکز خبری در سوریه

نوش‌‌‌آبادی به حضور وزیر ارشاد در دمشق و سوریه اشاره کرد و گفت: ما هم‌پیمانی خود را با سوریه برای مبارزه با جریانات صهیونیستی و تکفیری ادامه خواهیم داد و آمادگی داریم در آینده نزدیک مرکز خبری را در دمشق راه‌اندازی کنیم.

* رستاخیر قطعا اکران می‌شود اما بعد از رفع اشکالات

وی درباره مشکلات پیش آمده برای اکران فیلم «رستاخیز» گفت: این فیلم پس از رفع اشکال اکران خواهد شد اما فعلا برای حل برخی شبهه ها تعلیق است. قرار است نظر مراجع پیرامون نمایش چهره یکی از شخصیتها ی فیلم مدنظر قرار گیرد و با یک قطعه نور بر تصویر این شخصیت مشکل برطرف شود. ما اعتقاد داریم فیلم اکران خواهد شد اما پس از رفع اشکالات. ما به احترام مراجع موقتا فیلم را تعلیق کرده ایم. وجود برخی کارشناسان ذی ربط دینی در کنار فیلمسازان کمک کننده خواهد بود تا از بروز مشکل و برخی بهانه ها جلوگیری شود.

نوش‌آبادی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم، برخوردهایی ایجاد نشود که جرأت و انگیزه فیلمسازان در ساخت فیلم‌های دینی کمرنگ شود چرا که فیلمسازانی که وارد ساخت فیلم‌های دینی می‌شوند، با عشق و تعهد کار می‌کنند، گفت: بنابراین باید این فرصت را به تهیه‌کننده و فیلمسازان داد تا فیلم‌های دینی را بسازند و اگر ایراد کوچکی هم بر فیلم قائل هستیم، با مدارا و سعه صدر از کنار آن عبور کنیم و اجازه رونق سینمای دینی را دهیم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به همه صاحبان آثار در سینمای ایران توصیه کردیم که در تولید فیلم‌های خود از کارشناسان مذهبی مشورت بگیرند و در روایت‌های مستند خود به تاریخ دین، نقطه نظرهای مراجع دینی را لحاظ کنند تا در اکران عمومی دچار مشکل نشوند.

نوش‌آبادی ادامه داد: من هم شنیده ام و  متاسفانه در جریان هستم که احمدرضا درویش تا این لحظه حاضر نشده برای رفع شبهه در فیلم رستاخیز کاری انجام دهد و تا الان حاضر به همکاری نشده‌اند اما امیدواریم کارگردان و تهیه کننده همکاری کنند تا مشکل رفع شود. مکاتبه هنرمندان با رییس جمهور صورت گرفته اما هنوز پاسخ رسمی نیامده است.

وی همچنین ادامه داد: عدم اکران رستاخیز و تعلیق فیلم به دلیل اعتراضات خیابانی نبود بلکه بنا به احترام به نظر علما در راستای رفع مشکلات بود ما نگرانیم که رستاخیز با این هزینه و وقت الان به بن بست خورده است. فیلم می‌توانست به راحتی از مشکلات عبور کند ما هم اکران را شروع کردیم اما دغدغه هایی مطرح شد که فعلا فیلم را نگه داشته ایم تا مشکلات برطرف شود.
 

* آغاز اکران فیلم محمد از نیمه دوم شهریور

حسین ‌نوش‌آبادی در ادامه به اکران فیلم محمد (ص) اشاره کرد و ادامه داد: فیلم محمد از نیمه دوم شهریور با تجهیز ١٠٠ سالن سینمایی در کشور اکران خواهد شد. چرا که پخش این فیلم نیازمند امکانات و تجهیزات ویژه است.

* رسانه‌ها ملزم به رعایت مصوبه شورای امنیت ملی درباره توافق هستند

سنگوی وزارت ارشاد پیرامون ابلاغیه اخیر شورای عالی امنیت ملی در رسانه ها در خصوص منع انتشار هرگونه مطلبی در مخالفت با توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ و کم و کیف این ابلاغیه گفت: بعضی از موضوعات برای کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و مسائل حیاتی به شمار می رود و جزو موضوعات اساسی کشور تلقی می شود و لذا باید برای رعایت برخی مسائل در خصوص آنها، چارچوب هایی تعیین شود. اما اگر قرار باشد هر کسی پیرامون موضوعی که با امنیت ملی ما گره خورده، اظهارنظرهای مخالف منافع ملی بکند، قطعا باید جلوی آن را گرفت. تصمیمی که شورای عالی امنیت ملی هم در خصوص توافق هسته ای اتخاذ کرده، ناظر بر همین موضوع است.

سخنگوی وزارت ارشاد تاکید کرد: توافق هسته ای، توافق یک جریان سیاسی با یک کشور خارجی نیست بلکه موضوع مهمی است که زیر نظر رهبر معظم انقلاب و با تدابیر قوای سه گانه صورت گرفته و نمی تواند به راحتی مورد نقدهای ناروا قرار گیرد. طبیعی است که باید ساز و کاری برای نحوه پرداختن به این موضوع در رسانه‌ها فراهم می شد؛ چراکه همانطور که رهبر معظم انقلاب بعد از این توافق فرمودند، باید متانت و وحدت حفظ شود و نباید این مساله باعث دو دستگی و پراکندگی در جامعه بشود.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد ادامه داد: در این تصمیم اخیر هم که از طرف ما به مطبوعات ابلاغ شد، موضوع تامین وحدت و حفظ منافع کشور گنجانده شده است. تاکید می کنم که مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای همگان لازم‌الاجرا است و ما هم این مصوبه را بر اساس قانون مطبوعات در رسانه ها ابلاغ کردیم.

به گفته نوش‌آبادی، این مصوبه گامی است در جهت حفظ وحدت و متانت و دوری از دو دستگی و پرهیز از نفاق در جامعه.

* جلسه وزیر ارشاد با وزیر کشور برای حل مشکل کنسرت‌ ها

وی در ادامه به مسئله برگزاری کنسرت‌ها پرداخت و گفت: وزیر ارشاد با وزیر کشور برای هماهنگی در موضوع کنسرتها جلساتی داشته است. هماهنگی ها صورت گرفته، بخشنامه‌ های وزیر کشور به فرمانداری ها و استانداری ها صادر شده تا تا حقی که بر برنامه های هنری استانهاست صورت گیرد. با نیروهای انتظامی نشست‌هایی داشتیم و شیوه نامه تدوین شده و در شرف امضا است.

* گزینه نهایی دفتر موسیقی مشخص نیست

سخنگوی ارشاد درباره گزینه ریاست دفتر موسیقی پس از استعفای پیرزو ارجمند گفت: گزینه دفتر موسیقی نهایی نشده و در آینده نزدیک اطلاع رسانی صورت می‌گیرد. گزینه ها در حال بررسی است قطعا شخصیت‌های مناسب دیگری برای خالی نبودن این کرسی داریم.
 

* کارگروه حل مشکل کاغذ فعال است

وی درباره بحران حوزه نشر و افت تیراژها و اینکه ارشاد سیاست حمایتی دارد یا نه گفت:  کارگروه حل مشکل کاغذ فعال است و سیاست حمایتی از چاپ و نشر ادامه دارد.

نوش آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به مشکلاتی که در حوزه نشر داریم هزینه‌های بالای تولید کتاب و رکود بازار و مشکلات برای تهیه ملزومات چاپ و کاغذ وجود دارد، گفت: همه این مسکلات باعث شده نگرانی ناشران را شاهد باشیم، اما سیاست ارشاد حمایت و رفع موانع است یکی از حمایت‌های ارشاد در رفع مشکلات خرید کتاب به شکل ماهانه است، تا در سراسر کشور توزیع شود، باید برای کمک به ناشران بخشی از کتاب‌ها مفید خریداری و توزیع شوند، ماهانه در این راستا مصوباتی داریم، اما برای تامین کاغذ مناسب موانعی تاکنون بواسطه تحریمها وجود داشت، امیدواریم با رفع تحریم‌ها در آینده با یک برنامه مناسب از ظرفیت‌ کارخانه‌های داخلی استفاده کنیم. قطعا رفع مشکل تحریم‌ها تاثیر مستقیم در حوزه چاپ و نشر خواهد داشت.
 

*دوست داریم خوانندگان زیرزمینی کارشان قانونمند یاشد و روی زمین فعالیت کنند

وی در باره خواننده زیر زمینی که این روزها آهنگی درباره انرژی هسته ای منتشر کرده گفت: ما دوست داریم خوانندگان به تعبیری زیرزمینی کارشان قانونمند یاشد و روی زمین فعالیت کنند. تا الان هیچ مجوزی به او یا افراد مشابه داده نشده است صلاحیت عمومی این افراد باید مورد بررسی نهادهای دی ربط قرار گیرد ما هم نظارت محتوایی خواهیم داشت. رویکرد ما برای فاصله این افزاد از گذشته مثبت است. باب ورود صحیح به عرصه هنر برای همه باز است.

نوش‌آبادی درباه افتتاح تئاتر شهر و بخش های تازه تعمیر اضافه کرد: تا پایان مرداد شاهد افتتاح بخشهایی از تاتر شهر که تعمیر شده خواهیم بود.
 

* توافق ارشاد و وزارت بهداشت برای هنرمندان بیمارهای خاص

سخنگوی ارشاد ادامه داد: طبق توافق ارشاد و وزارت بهداشت هزینه هنرمندانی که بیماری خاص دارند معرفی شده و در راستای مداوا و هزینه های درمانی تحت حمایت قرا خواهند گرفت.
 

* افزایش احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در باغ‌موزه دفاع مقدس

وی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده در باغ موزه دفاع مقدس گفت: احتمالا به دلیل مولفه های مثبت باغ موزه دفاع مقدس نمایشگاه کتاب سال آینده در این مکان برگزار می‌شود، نمایشگاه قران تجربه مثبتی در این محل داشته است. بر اساس توافق وزیر با شهردار قول همکاری داده شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها