أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۸۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۰ دی ۱۳۹۰
اقدام تامل برانگیز رادیو معارف در سالروز حماسه نهم دی:
همزمان با سالروز حماسه نهم دی رادیو معارف با ساخت و جرای ویژه برنامه هایی در گرامیداشت این حماسه عظیم سعی بر تبیین ابعاد گوناگون این حرکت مردمی نمود. یکی از این وِیژه برنامه های، برنامه "تبیین پیوند مردم و رهبری در حماسه نهم دی" بود که پس از خبر ساعت 14 در رادیو معارف پخش گردید که از نکات تعجب آور این برنامه استفاده از تحلیل های حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی برای تبیین حماسه نهم دی و فتنه 88 بود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، همزمان با سالروز حماسه نهم دی رادیو معارف با ساخت و جرای ویژه برنامه هایی در گرامیداشت این حماسه عظیم سعی بر تبیین ابعاد گوناگون این حرکت مردمی و فتنه 88 نمود.

یکی از این وِیژه برنامه های، برنامه "تبیین پیوند مردم و رهبری در حماسه نهم دی" بود که پس از خبر ساعت 14 در رادیو معارف پخش گردید که از نکات تعجب آور این برنامه استفاده از تحلیل های حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی در برخورد با فتنه 88 بود.

در آغاز مجری برنامه با بیان جملاتی، به عظمت حرکت مردم ایران اسلامی در برابر دشمنان داخلی و خارجی و بصیرت بالای مردم در حوادث فتنه گون اشاره کرد و اقدام به پخش بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص نمود و به دنبال آن به عدم توجه فتنه گران و مسببین فتنه به وحدتی که بزرگان نظام مانند آقای هاشمی بیان داشتند اشاره کرد و برای تبیین ضرورت پیوند مردم کشور با ولایت فقیه اقدام به انتشار سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه 26 تیر ماه سال 1388 نمود.

خطبه هایی که به عقیده تمامی دلسوزان نظام تنفسی مصنوعی برای فتنه گران بود که سخنان ایشان در حمایت از بازداشت شدگان و محکومان فتنه و تذکرات وی به حاکمیت با انتقادات فراوانی روبه رو گردید.

همچنین در ادامه ویژه برنامه نهم دی رادیو معارف با پخش سخنان دکتر علی لاریجانی در تببین جایگاه ولایت فقیه سعی بر پیوند این سخنان با حماسه مردم در تجدید بیعت با ولایت نمود.

این برنامه در حالی اقدام به انتشار سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی برای تبیین ابعاد حماسه نهم دی و فتنه 88 نمود که با گذشت سه سال از فتنه 88 هنوز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ گونه موضع گیری را در مخالفت با فتنه 88 نداشته است و حتی از بیان نام فتنه در خصوص حوادث پس از انتخابات سال 88 خودداری نموده است.

همچنین بسیاری از دلسوزان نظام انتقادات فراوانی را نسبت به مواضع دکتر علی لاریجانی در مواجهه با فتنه 88 و سکوت ایشان در آن ایام داشته، سکوتی که بارهای بار توسط بزرگان نظام مذمت شده است.

این در حالی اتفاق می افتد که خواص بسیاری در هیاهوی فتنه 88 مانند یک سرباز به روشنگری و تبیین فتنه در جامعه پرداختند که گمنام ماندن این شخصیت ها در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جای بسی تاسف را دارد.

شایان ذکر است که در روزهای گذشته نیز علامه مصباح یزدی هشدارهایی را  پیرامون برخی تحلیها درباره فتنه 88 بیان نمودند. آیت الله مصباح یزدی با تاکید براینکه باید فتنه را به خوبی بشناسیم و حقیقت آن را به درستی برای مردم تبیین کنیم، گفت: شاید در بین برخی خواص و نخبگان کسانی باشند که بگویند این مسائل یک دعوای انتخاباتی بود و از این دست حوادث زیاد واقع می شود. اینها هنوز باورشان نیست که نقشه عظیم پشت این کار بود و دشمنان و بدخواهان نظام سال ها برای آن طراحی کرده بودند.



لینک دانلود

نگاهی بر خطبه های 26 تیر ماه 88 آقای هاشمی رفسنجانی: اکبر هاشمی رفسنجانی در اولین حضورش در نماز جمعه بعد از انتخابات اعلام کرد که باید اعتماد مردم به جمهوری اسلامی احیا و از زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر دلجویی شود. او گفت که انتخابات خوب شروع شد و همه چیز آماده یک افتخار بزرگ برای کشور ایران بود، اما اینطور نشد. هاشمی در قسمتی از خطبه‌ها گفت:

* پایبندی همه به قانون: ما باید همه چه نظام حکومت دولت مجلس نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی و مردم یعنی معترضان همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم. ما اگر از قانون تجاوز کنیم دیگر هیچ مرزی ندارد. و باید با قانون مسائلمان را حل کنیم و همه قانع باشیم. حالا هرچه شد با این قانون حالا اگر کسانی از بعضی قوانین دل خوشی ندارند باید بعداً سعی کنند که قوانین اصلاح شود و هر وقت که لازم است این اشکالاتی که دیده شده یکروزی حل می‌شود ولی بیائیم چارچوب را قانون قرار دهیم و همه آنرا بپذیرند.

* فضای بحث برای جلب اعتماد: یک فضایی بوجود بیاوریم که همه اطراف بتوانند آنجا حرفشان را بزنند و هر طرف منطقی و بدون دعوا و بدون مشاجره و منطق حاکم باشد البته عمده اینکار مال صدا و سیماست که باید انجام بدهد که مستمعین زیادتری دارد و سایر رسانه‌ها هم باید اینکار را بکنند و بحثها باید منطقی باشد برادرانه خواهرانه بنشینند با هم حرف بزنند و دلیلش را بگوید و آنهم دلیلش را بگوید و بالاخره مردم در این بین خودشان می‌فهمند و آخرش هم می‌توان از مردم پرسید و طوری باشد که ما این اعتماد را برگردانیم.

* آزادی زندانیان سیاسی: لازم نیست در این شرایط ما افرادی را که به این نامی که الان هست در زندان داشته باشیم. اجازه بدهیم اینها به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند. (تکبیر نمازگزاران) نگذاریم بخاطر زندانی بودن یک عده دشمنان ما ما را سرزنش کنند شماتت کنند به ما بخندند.

* دلجویی از آسیب‌دیدگان: آسیب‌دیدگان این حوادثی که اتفاق افتاد باید همدردی و دلجوئی بشود آنهائی که عزا دارند هم به آنها تسلیت بدهیم و هم دل آنها را دوباره با نظام نزدیک کنیم و اینکار شدنی است. کسانیکه وفادار به انقلاب باشند و ببینند که نظام به سراغشان می‌رود آنها زود می‌توانند با دل و جانشان با ما همراهی کنند و اینکار را باید انجام دهیم و از آنان دلجوئی کنیم.

* آزادی رسانه‌ها و مطبوعات: بگذاریم رسانه هایمان بالاخره این رسانه‌ها با معیارهای قانونی اجازه گرفته‌اند محدودشان نکنیم و در حد قانون زیرا ملاک و چارچوب قانون است که نه رسانه‌ها انتظار داشته باشند بیشتر از اجازه قانونی عمل کنند و نه نظام از آنها توقع کند که حق قانونی آنها را ندیده بگیرند و همه با هم بگذاریم یک فضای آرام آزاد انتقادی یا تائیدی هر دوی آن بوجود بیاید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۲
۰
آقایان برادر این برنامه مربوط به رادیو معرف نیست بلکه برنامه تحلیل نیمروزی در ادامه اخبار ساعت 14 هست که مربوط به رادیو ایران است و به طور همزمان از رادیو معارف و رادیو های استانی پخش میشه.

لطفا دقت کنید
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۶
۱
حتماً ، سال بعد از میر حسین به عنوان کارشناس بصیرت دعوت می کنن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۴
۰
متاسفم
پاسخ
بچه شهید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۴
۰
خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۲
۰
http://1175.blogfa.com/post-1353.aspx
تصاویر سرداران شهید احمد کاظمی ونورعلی شوشتری
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۰
۲
۲
خدا را شکر که کينه و حماقت در شما در اميخته است و آنچه از شدت عصبانيت نوشته ايد کاملا آنچه را که در ذهن شما مي گذرد را کاملا عيان کرده است

هاشمي رفسنجاني حجت الاسلام است ! و مصباح علامه ؟!

حيف از ادعايي که داريد و آن دفاع از انقلاب و نظام است. اينقدر عصبي هستيد که نفهميديد اين برنامه همزمان از چند شبکه راديويي پخش شده و ارتباطي به راديو معارف ندارد.
محض اطلاع بي سوادها اين برنامه از سي کانال استاني هم پخش شده پس حالا هر روز با يک تيتر منتشر کنيد.
راديو اردبيل و ....
راديو شهرکزد و ...
راديو ايلام ...
حتما اين کامنت را تاييد نمي کنيد اما تاييد نکردن به مفهوم نبودن نيست.
حمقاء !!!
پاسخ
عبد الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۰
۳
۱
خیلی براتون متاسفم چون با اقای هاشمی و لاریجانی مشکل دارید حاضرید هرکاری کنید یعنی رسانه ملی اندازه یه سایت نمیفهمه که چکار کنه.
پاسخ
.....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۰
۲
۰
اولا این برنامه از رادیو معارف نبود از رادیو ایران بوده ثانیا اگر تو اعای مذهبی بودن میکنی یعنی تا حالا یکبارهم رادیو معارف گوش نکردی که ببینی این رادیو موسیقی پخشن نمیکنه ثالثا این برنامه از 30رادیوی استانی دیگه هم پخش شده رابعا این برنامه نهم دی پخش نشده هشتم دی پخش شده خامسا یعنی رسانه ملی اندازه یه سایت... نمیفمه بقیشو بذار نگم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۰
۲
۴
منظورتون آیت الله هاشمی رفسنجانی هست دیگه؟؟؟؟؟؟؟
حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی کیه دیگه؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۰
۲
۰
رهبر ،تو زمردي و خصمت افعي است - افعي به زمرد نگرد كور شود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها