کد خبر: ۳۲۸۵۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است کادر فنی این تیم به هیچ عنوان نباید اجازه دهند حاشیه وارد تیم شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرورزشی، منصور رشیدی از باسابقه‌های تاریخ استقلال به شمار می‌رود که در چند دهه گذشته مقاطع مختلفی به عنوان دروازه‌بان و مربی دروازه‌بان‌ها در این تیم حضور داشته است. با منصور رشیدی گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

 

در جريان تغييرات استقلال هستيد. ارزيابي شما از عملكرد اين تيم در ليگ پانزدهم چيست؟


من در هر صورت خواهان موفقيت استقلال هستم. دشمني در فوتبال ندارم اما حتي اگر دشمن من سرمربي يا مدير استقلال باشد، نمي‌توانم براي تيم عزيزم بد بخواهم. اينكه استقلال به موفقيت برسد، به چند عامل نياز دارد. باشگاه بايد هزينه‌هاي تيم را تأمين كند تا بحران ايجاد نشود. پرويز مظلومي بايد از نظر مديريت تيم و بحث فني مثل گذشته نباشد، كمااينكه با اضافه كردن فرزاد مجيدي به كادر فني نشان داد كه دنبال سياسي‌كاري است. بازيكنان هم بايد با جان و دل براي موفقيت تيم تلاش كنند.

 

چرا عقيده داريد حضور مجيدي در كادر، سياسي‌كاري است؟


وقتي مصاحبه مي‌كنند و مي‌گويند فرزاد و آتيلا را به كادر اضافه مي‌كنيم تا سكوها رضايت داشته باشند، يعني چه؟ شما تمام چهره‌هاي محبوب استقلال را بگذار داخل ارنج و كادر اما اگر تيم نتيجه نگيرد، سكوها اعتراض مي‌كنند. من برادران مجيدي را دوست دارم ولي اين وسط از آتيلا حجازي خوشم آمد كه محكم ايستاد و گفت با اين اوضاع كار نمي‌كنم و نشان داد كه رگه‌هايي از ناصر حجازي بزرگ را در شخصيتش دارد. او ديد دارند خودش را به دليل نام خانوادگي‌اش كوچك مي‌كنند، بي‌خيال كار شد، در حالي كه در تيم‌هاي مختلف با همين مظلومي كار كرده بود اما فرزاد كه سابقه كار در تيم‌هاي ديگر را نداشت، ناگهان در استقلال مشغول شد و بعدها پشيمان مي‌شود چون هم خودش، هم بازيكنان، هم مديران و هم هواداران استقلال مي‌داند به خاطر بحث فني انتخاب نشده و به دليل فاميلي‌اش به او پيشنهاد كار داده‌اند.

 

در صحبت‌هايتان اشاره كرديد مظلومي بايد از نظر مديريتي و فني تغيير كند. در اين خصوص توضيح مي‌دهيد؟


اول از هر چيزي بگويم من با خانواده مظلومي رابطه قديمي و عميقي داشته‌ام. خدا پدرشان را رحمت كند. يك آبي‌دل واقعي بود. غلامحسين شادروان هم از بهترين فورواردهاي آسيا بود كه گل‌هاي ارزشمندي براي استقلال زد. ديگر برادر پرويز يعني عباس هم از قديم استقلالي واقعي بود اما چون مي‌خواهم استقلال موفق شود، به پرويز مي‌گويم ترس به دلت راه نده. اولين بازيكني كه چوب لاي چرخ استقلال گذاشت را با پس‌گردني از تيم بيرون كن. اگر ما از تو حمايت نكرديم، بگو بي‌معرفت هستيد. يعني شفاف مي‌گويم به بازيكن باج نده. اگر ديدي بابت نيمكت‌نشيني يا تعويض غر زد، بزن پس كله‌اش كه اين كار حفظ حرمت تيم و لباس استقلال است. در مورد بحث فني فعلاً مجيد صالح دارد تيم را تمرين مي‌دهد و مي‌دانم صالح يك تمرين‌دهنده عالي است و دانش فني بالايي دارد اما نبايد وسط كار قهر كند! در سال‌هاي اخير 3 بار اتفاق افتاده صالح كارش را نيمه‌كاره گذاشته است. البته قطع همكاري‌اش با كروش منطقي بود چون سرمربي او را نمي‌خواست و داشت بدرفتاري مي‌كرد. در مورد سرپرست استقلال هم نظر مثبتي ندارم و نمي‌دانم پورحيدري در اين سن و سال مي‌تواند كارهاي يك سرپرست را درست و سريع انجام دهد؟

 

چرا برخي از پيشكسوتان استقلال از پورحيدري انتقاد مي‌كنند؟


چون در 40 سال گذشته اكثر اوقات بوده، مانده و با گروه‌هاي مختلف كار كرده است. چطور منصور با هيأت‌ مديره‌ها، مديران عامل‌ و سرمربيان مختلف هم‌عقيده است كه با همه آنها كار مي‌كند؟ در عين حال به هيأت مديره استقلال انتقاد دارم. حداقل يكي از آقايان 10 سال است عضو يا رئيس هيأت مديره استقلال است. در اين 10 سال فقط بدهي روي بدهي رفته. خوب اين عضو پرنفوذ هيأت مديره چه كار مثبتي براي باشگاه انجام داده است؟ اگر دنبال استفاده تبليغاتي نيست، به كارها و وظايف مهمش برسد و بگذارد يك آدم اقتصادي در هيأت مديره باشگاه استقلال دنبال درآمدزايي باشد.

 

خريدهاي استقلال در فصل نقل و انتقالات چطور بوده است؟


اين جوان‌ها در تيم‌هاي خودشان مؤثر بودند اما فضاي استقلال و پرسپوليس با ساير تيم‌ها متفاوت است و بايد مربيان و ساير بازيكنان تيم به اين جوان‌ها كمك كنند. آنها در صورت موفقيت ابتدايي نبايد فكر كنند ديگر به همه چيز رسيده‌اند و به سمت حاشيه بروند. با 4 تا بازي خوب و پخش تلويزيوني آدم‌هاي سوءاستفاده‌گر دور اين جوان‌ها را مي‌گيرند. اگر از راه درست خارج شوند، نابود مي‌شوند.

 

در خصوص شماره 7 استقلال كلي حرف درست شد. در اين باره چه نظري داريد؟


شماره 7 استقلال را كسي از منزلش به باشگاه نياورده كه با خودش ببرد. اين حرف‌هايي كه به راه افتاد، لوس‌بازي است. به هيچ‌ كس ربط ندارد كه در اين مسائل دخالت كند جز سرمربي تيم. مگر علي دايي كه آقاي گل جهان شد، توانست شماره 10 تيم ملي يا پرسپوليس را بايگاني كند؟ مگر پيراهن پلاتيني و مارادونا بايگاني شد و اصلاً به خودشان اجازه اظهار نظر دادند؟ به من هوادار، به فرهاد مجيدي، به عليرضا منصوريان و نوازي كه سال‌ها شماره 7 استقلال را پوشيده‌ايم، دخل و تصرفي ندارد كه وارد اين مبحث شويم.

 

مراسم انتخاب برترين‌هاي فوتبال ايران را ديديد؟


انتخاب قاسم حدادي‌فر بسيار خوشحالم كرد. او يك فوتباليست توانمند و مؤثر و يك جوان بسيار بااخلاق است. حسين فركي دومين قهرماني را در دو استان مختلف گرفت و مربي برتر شد و كار گل‌محمدي و منصوريان هم قابل تقدير است. آندرانيك براي تيم ملي يك ستون است. مي‌توانستند اميد ابراهيمي جوان را بهترين هافبك انتخاب كنند چون عملكرد خوبي داشت و اعتماد به نفس او براي ادامه راه و براي كار در تيم ملي افزايش مي‌يافت. در كل برگزاري اين مراسم خوب است و به سازمان ليگ خسته نباشيد مي‌گويم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها