أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۸۵۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
فصل درخشان حسن زاده با ذوب‌آهن به پایان رسید تا علاوه بر کسب عنوان بهترین گلزن تیم در لیگ‌برتر جام قهرمانی حذفی را هم بالای سر ببرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر ورزشی، مسعود حسن‌‌زاده مهاجم جوان ذوبی‌ها که به اذعان بسیاری از کارشناسان می‌تواند یکی از بهترین مهاجمان سال‌های آتی فوتبال ایران باشد با این عملکرد در بازار نقل و انتقالات تابستانی مشتریان زیادی پیدا کرد از جمله استقلال اما در نهایت با مخالفت باشگاه اصفهانی در ذوب‌آهن ماند.

 

بالاخره در ذوب‌آهن ماندني شدي؟


بله، قسمت بود كه يك فصل ديگر هم در تيم بمانم چون باشگاه تلاش زيادي كرد تا قراردادم تمديد شود. خوشحالم اين اتفاق افتاد چون خودم دوست داشتم زمينه ماندنم فراهم شود.

 

اما در طول نقل و انتقالات شايعات زيادي راجع به تو شنيده شد و يكي از مهم‌ترين سوژه‌هاي بازار بودي؟


چند پيشنهاد خيلي خوب و قانع‌كننده داشتم از جمله استقلال، اما از اول هم اولويتم ماندن در ذوب‌آهن بود چون فضا را براي پيشرفت بيشتر در اين تيم بيشتر از ساير باشگاه‌ها مي‌ديدم. خوشبختانه وقتي سعيد آذري و يحيي گل‌محمدي به عنوان مديرعامل و سرمربي مصاحبه كردند كه بايد بمانم تمامي شبهات و ترديدهايم از بين رفت و تصميم به ماندن گرفتم. خدا را شكر وقتي آقاي آذري از مسافرت برگشتند بدون مشكل توافق كرديم و ماندني شدم.

 

پيشنهاد استقلال وسوسه‌ات نكرد؟


وسوسه؟! نه اصلاً وسوسه نشدم چون پارسال كه اين تيم شرايط بهتري داشت و پيشنهاد مالي‌‌اش هم بد نبود ترجيح دادم ذوب‌آهن را انتخاب كنم. اين باشگاه اصفهاني زمينه بهتري براي پيشرفت من داشت.

 

اما قبول كن ممكن است ديگر فرصت حضور در استقلال برايت مهيا نشود؟


من بارها گفتم و باز هم تكرار مي‌كنم تمام هدفم اين است كه از ذوب‌آهن به تيم‌ملي برسم و بعد به فوتبال اروپا ترانسفر شوم به همين خاطر نگران اين نيستم كه از استقلال يا تيم‌هاي بزرگ‌تر داخلي پيشنهادي نگيرم.

 

مسعود حسن‌‌زاده توانايي بازي در اروپا را دارد؟


جواب اين سؤال را بايد كارشناسان بدهند اما اگر به خودم باشد اين خودباوري را در خودم مي‌بينم كه در فوتبال اروپا پرچم ايران را بالا ببرم. اين‌قدر توانايي دارم كه بتوانم گليم خودم را از آب بيرون بكشم و به آن شكي هم ندارم.

 

برگرديم به شرايط ذوب‌آهن. آماده شروع فصل هستيد؟


خدا را شكر شرايط خوبي داريم. هم به موقع تمرينات را شروع كرديم هم اردوي مناسبي در تركيه برپا كرديم و طي اين مدت هم بازي‌هاي تداركاتي فوق‌‌العاده‌اي داشتيم از جمله جدال با فنرباغچه كه به اندازه 10 بازي دوستانه ما را باتجربه‌تر كرد.

 

خوردن 7 گل از فنرباغچه خيلي عجيب بود.


من يك سؤال از منتقدان دارم. دوستاني كه انتقاد كردند واقعاً انتظار داشتند ما در استانبول تيم كاملاً حرفه‌اي فنرباغچه را با آن همه ستاره ببريم؟!

 

اما انتظار هم نداشتند 7 گل بخوريد؟


خودمان هم نمي‌خواستيم هفت گل بخوريم اما فنرباغچه از ما آماده‌تر و هماهنگ‌تر بود. با حمايت تماشاگردانش قدرت خود را به رخ كشيد ضمن اينكه فكر مي‌كنم كادرفني ذوب‌آهن هم به نتايجي كه از مصاف با فنرباغچه مي‌خواست رسيد و نتيجه‌‌اش را در آينده تيم خواهيد ديد. واقعيت اين است كه تمام باشگاه‌هاي ايراني آرزو دارند روزي برسد كه بتوانند با تيمي مثل فنرباغچه بازي كنند كه اين فرصت نصيب ما شد و از آن نهايت استفاده را برديم.

 

بسياري معتقدند با عملكرد ذوب‌آهن در نيم‌فصل دوم اين تيم امسال مدعي اول قهرماني خواهد بود؟


در اينكه نگاه‌ها به ذوب‌آهن كاملاً تغيير كرده هيچ جاي شك و ترديدي نيست و اين واقعيت را همه بچه‌هاي تيم مي‌دانند و خودشان هم ايمان دارند كه مي‌توانند قهرمان ليگ‌برتر شوند. ما پارسال هم فوتبال قشنگي بازي مي‌كرديم هم در نتيجه‌‌گيري به خصوص در نيم‌فصل دوم رؤيايي كار كرديم بنابراين اگر كسي به ما به چشم مدعي اول قهرماني نگاه كند زياد دور از ذهن نيست.

 

مثل اينكه طعم اولين قهرماني و بالا بردن جام خيلي شيرين بوده كه براي قهرماني ليگ‌برتر نقشه كشيديد؟


واقعاً شيرين بود به خصوص كه اين موفقيت در سن پايين نصيب من و رفقايم شد. قهرماني خود به خود شيرين است اما اين شيريني وقتي بيشتر شد كه حق به حقدار رسيد و ذوب‌آهن با تلاش‌هاي شبانه‌روزي قهرمان شد.

 

از عملكرد فصل قبل خودت راضي هستي؟


هر بازيكن انتظاراتي از خودش دارد كه من هم مستثني از آن نيستم اما نتوانستم انتظارات خودم را برآورده كنم.

 

اما هم بهترين گلزن تيم در ليگ‌برتر بودي هم به تيم‌ملي رسيدي.


اين تنها 30 درصد توقعات از خودم بود چون بايد هم آقاي گل مي‌شدم و هم جايگاه ثابتي در تيم‌ملي به‌دست مي‌آوردم اما متأسفانه بدشانس‌هايي آوردم و اسير مصدوميت شدم و اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني اما امسال اميدوارم بتوانم انتظاراتي كه خودم از خودم دارم را برآورده كنم چون هم خوب بدنسازي كردم هم در تمرينات پيش‌فصل كاملاً حضور داشتم و گوش شيطان كر مصدوم نشدم. خوشبختانه هم آقاي آذري در بعد مسائل قرارداد هم يحيي گل‌محمدي در بعد مسائل فني به من كمك كردند تا انگيزه‌ام براي آقاي گلي دوچندان شود و اميدوارم به اين هدف برسم.

 

ذوب‌آهن اگر فصل قبل در هفته‌هاي ابتدايي آنقدر امتياز از دست نمي‌داد چه بسا مي‌توانست قهرمان ليگ شود. نگران نيستي امسال هم اين اتفاق تكرار شود؟


شرايط امسال با سال قبل زمين تا آسمان متفاوت است. پارسال آقايحيي تازه آمده بود و 80 درصد تيم تغيير كرد اما امسال اسكلت اصلي تيم حفظ شد تا با اضافه شدن چند مهره خود با خيال آسوده از همان هفته اول به قهرماني در ليگ‌برتر و آسيا فكر كنيم. شك نكنيد ذوب‌آهن مدعي اول قهرماني خواهد بود.

 

اما امسال كم تيم مدعي قهرماني نداريم؟


شايد چند تيم براي خودشان اسم و رسم داشته باشند اما به جرأت مي‌توانم بگويم تیمي به جز ذوب‌آهن در حد و اندازه‌هاي قهرماني نيست.

 

قاسم حدادي‌فر هم عنوان بازيكن سال ايران را به خودش اختصاص داد؟


خيلي براي قاسم خوشحالم چون به حقش كه رسيدن به بالاترين افتخار ممكن در فوتبال ايران بود رسيد. لياقتش را داشت و اميدوارم از اين پس هم به هرچه مي‌خواهد برسد.

 

دوست نداشتي جاي حدادي‌فر باشي؟


مطمئن باشيد اگر قسمت باشد با لطف خداوند اين عنوان يك روز هم به مسعود حسن‌‌زاده خواهد رسيد.

 

ترافيك سنگيني در خط حمله ذوب‌آهن ديده مي‌شود. نگران نيستي دوباره نيمكت‌نشين شوي؟


نمي‌دانم من پارسال كي نيمكت‌نشين شدم كه اين‌قدر راجع به نيمكت‌نشيني‌ام صحبت مي‌شود! من به جز بازي فينال حذفي كه صلاحديد كادرفني بود در تركيب اصلي نباشم در تمام بازي‌ها اعم از ليگ‌برتر و جام‌حذفي ثابت بازي كردم و تنها چند بازي را به دليل مصدوميت از دست دادم پس نيمكت‌نشين نشدم و بهتر است برخي دوستان با مطالعه حرف بزنند. درخصوص اين سؤال هم بايد بگويم هرچه رقيبت سرسخت‌تر باشد رقابت برايت جذاب‌تر مي‌شود به همين خاطر من از اين رقابت هيچ ترسي ندارم ضمن اينكه بيرون از زمين رفاقت سنگيني هم با رقبايم دارم. از بچگي ياد گرفتم بجنگم و حقم را بگيرم و اين بار هم مطمئن باشيد همين راه را مي‌روم.

 

پارسال دو مقطع به اردو دعوت شدي اما براي مقدماتي جام‌جهاني‌ انتخاب نشدي. چقدر اميدواري به تيم‌ملي برسي؟


من دوبار به اردو دعوت شدم و خط خوردم. حتي اگر 10 بار ديگر هم توسط كارلوس كروش دعوت شوم و خط بخورم ناراحت نمي‌شوم و انگيزه‌ام را از دست نمي‌دهم چون بزرگ‌ترين هدفم بازي براي تيم‌ملي ايران به عنوان مهاجم ثابت در جام‌جهاني‌ روسيه است. همين هدف انگيزه‌ام را دوچندان خواهد كرد تا جوري كار كنم كه كروش قانع شود تا دوباره به من فرصت بدهد تا همچون سربازي فداكار براي كشورم بجنگم و افتخار‌آفريني كنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها