يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۸۵۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با روزنامه انگلیسی تلگراف گفت توافق هسته ای فرصت هایی برای کار با آمریکا علیه داعش فراهم خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گفت توافق هسته‌ای فرصت هایی برای کار با آمریکا علیه داعش فراهم خواهد کرد.

وی افزود است: هنوز زود و نابهنگام است که امکان همکاری ایران و آمریکا در مسائل منطقه‌ای را پیش بینی کرد؛ اگر همه چیز در اجرای توافق خوب پیش برود، فکر می کنم فرصت هایی باشد، اکنون نمی‌توانم بگویم که در چه مقیاسی ایران می تواند با غرب همکاری کند.

روانچی ادامه داد: اولویت "حفظ و حراست و حمایت " از توافق هسته ای است و با فرض اینکه توافق به خوبی اجرا شود و در طی زمان اطمینان لازم ایجاد شود، فرصت هایی وجود خواهد داشت و پیش از هر چیز مسئله مقابله با مشکل ترویسم و افراط گری است .

وی افزود: تروریسم و افراط‌گری به منطقه و کشور خاصی محدود نمی شود، بنابراین فرصتهایی وجود داردکه در آینده قابل گفتگو و بررسی بین ایران و دیگر کشورها است.

وی درباره همکاری آینده ایران و آمریکا تاکید کرد که چگونگی پیشرفت در توافق هسته‌ای یک عامل اصلی خواهد بود.

روانچی درباره اظهارات تهدید آمیز رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران گفت: ایرانی ها می دانند که اظهارات آقای اوباما برای مصارف داخلی است. وی تاکید کرد: صحبت درباره استفاده از زور یک تهدید توخالی است و هیچ مشکلی را حل نمی کند. ما می دانیم که مشکلاتی در داخل دارند و باید به نگرانی های مطرح شده در کنگره را پاسخ دهند. مردم ایران می دانند که در این باره نباید نگران شوند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد یک سابقه طولانی و تلخ بین ایران و آمریکا وجود دارد و توافق هسته ای می تواند بنیان یک تعامل احتمالی را در آینده ایجاد کند.

مجید تخت روانچی معاون اروپا آمریکای وزارت امور خارجه ایران در ادامه درباره روابط تهران-لندن گفت: هیچ مسئله جدی در بازگشایی سفارت انگلیس در تهران وجود ندارد و پیش بینی کرد : روابط عادی زودتر از زمانی که مقامات انگلیسی گفته اند برقرار می شود.

وی افزود: هر دو سفارت به زودی بازگشایی می‌شود، برخی موضوعات باید حل و فصل شود و فکر می کنم موضوعات سختی نباشد، ما به طور رسمی درباره تاریخ دقیق این اقدام گفتگو نکرده ایم، اما فکرمی کنم زودتر از زمانی که مقامات انگلیس اعلام کرده اند سفارت ها باز شوند.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس هفته پیش گفت سفارت انگلیس در تهران در ماه دسامبر باز می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها