يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۸۶۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
متخصصین و پژوهشگران قدیمی ترین شرکت داروسازی کشور، برای نخستین بار موفق به تولید پرمصرف ترین داروی بیماران دیابتی به صورت ترکیبی شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دکتر فرزاد حدائق فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم درباره این خبر، گفت: با توجه به نوع بیماری و عوارض همراه آن، بیماران دیابتی حجم عظیمی از داروهای مختلف را مصرف می کنند که در بسیاری از موارد تعداد زیاد داروهای مصرفی منجر به کاهش تحمل پذیری آنها و در عین حال هزینه های قابل توجه بیماران می شود.

شرکت داروسازی دکتر عبیدی که پیشگام در تولید داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) در ایران بوده، به تازگی با تولید داروی زیپمت که دو داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) و متفورمین را در قالب یک قرص در خود جای داده است، گامی نو در جهت کاهش تعداد قرص های مصرفی، کنترل بهتر قند خون و کاهش هزینه های درمانی بیماران دیابتی برداشته که در زندگی میلیون ها بیمار دیابتی کشور اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

دکتر سعید کلباسی فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم، اظهارداشت: داروی زیپمت علاوه بر داشتن آثار درمانی زیپتین و متفورمین، به طور مجزا، اثر مشترک این دو دارو در کنترل قند خون، یعنی کاهش تولید گلوکز در کبد را نیز تقویت می نماید.

وی تاکیدکرد: موارد مصرف این دارو در حال حاضر برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ است.

دکتر سید امیر رضویان مدیرعامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی نیز در این باره گفت: مشابه خارجی این دارو قبلا با قیمت بسیار بالا وارد کشور می شد که با تولید این دارو در داخل و کسب تاییدیه های لازم از سازمان غذا و دارو، از این پس هموطنان ما نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای تهیه مشابه خارجی آن نخواهند داشت، چرا که این دارو به وفور و با قیمت بسیار ارزان در اختیار میلیون ها بیمار دیابتی کشور قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها