يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۸۷۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
ترکیب سوشا، بنگر، نورمحمدی، حیدریه، رضاییان، کفشگری، کامیابی‌نیا، خالقی‌فر، احمدزاده، نوروزی و علیپور را محتمل‌ترین انتخاب پرسپولیس در بازی برابر پدیده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، عادت کرده بودیم که پرسپولیس را هرگز به شکل یک تیم کامل نبینیم. این میراثی است که از فصل پیش به جا مانده و دست‌کم اولین بازی پرسپولیس در فصل پانزدهم را هم به خود درگیر کرده است.

 

پرسپولیسی که پنج تا از بازیکنان اصلی‌اش را ناخواسته از دست داده و باید فصل را بدون آنها آغاز کند. محرومان این تیم، سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، امید عالیشاه و مهدی طارمی هستند که محرومیت طارمی حاصل اخراج او در بازی برابر الهلال در لیگ قهرمانان است و چهار بازیکن دیگر به خاطر اتفاق‌های دربی فصل پیش محروم شده‌اند.

 

مهم‌تر از دلیل غیبت این بازیکنان البته جای خالی آنهاست که برانکو برای پر کردن‌شان باید ترکیبی را که در ذهنش چیده بود، زیر و رو کند. این معادله البته آنقدرها هم پیچیده نیست که نشود حل‌اش کرد و این یعنی که دست‌های برانکو به اندازه فصل پیش خالی نیست.

 

حداقل اینکه برای هر پست دو بازیکن همسطح دارد؛ حتی اگر به قول منتقدان، هیچ‌کدام از این بازیکنان "ستاره" نباشند. نیازی به شمردن این غیر ستاره‌ها نیست اما از جابه‌جایی‌های پیش‌رو هم نمی‌توان غافل شد.

 

پس اینگونه آغاز می‌کنیم که برانکو اگر به اختیار خودش بود، پرسپولیس را با ترکیبی به میدان می‌فرستاد که با تیم فصل پیش تفاوت چشمگیری نداشته باشد.

 

بدون شک، اولین بازیکن منتخب او سوشا مکانی بود اما سوشا نه تنها بازی با پدیده، بلکه دو بازی بعدی پرسپولیس را هم به خاطر محرومیت از دست داده و حتی روی نیمکت نمی‌تواند بنشیند. در نبود او، ایمان صادقی دروازه‌بان پرسپولیس خواهد بود که اتفاقا تجربه بازی در لیگ برتر را هم دارد و می‌تواند زنگ خطر را برای رقیبش به صدا دربیاورد.

 

برانکو بر خلاف میل خود مجبور است به این دروازه‌بان 24 ساله اعتماد کند و حتما دلش می‌خواسته که یک خط جلوتر از او، محسن بنگر و علیرضا نورمحمدی را به بازی بگیرد. مایکل اومانیا از همان ابتدا بازیکن مورد علاقه برانکو نبود و نامش را هم در لیست امسال ندیده بودیم اما اصرارهای باشگاه او را در پرسپولیس نگه داشت.

 

البته از خوش شانسی مرد کروات، اومانیا هنوز با تمرین‌های تیم همراه نشده و این یعنی که نمی‌توانسته برای حضور در بازی اول گزینه باشد. درست مثل لوکا ماریچ که اگر چه اعتماد سرمربی را تمام و کمال در اختیار دارد اما تمرین‌هایش را دیر شروع کرد و با مصدومیت هم شروع کرد که به همین دلیل، دست‌کم چند بازی اول را باید از روی نیمکت تماشا کند.

 

مدافع کروات پرسپولیس اما خیلی خوش شانس بود چرا که اومانیا هنوز تمرین‌هایش را شروع نکرده و نورمحمدی هم محروم است. پس برانکو چاره‌ای ندارد جز اینکه برای مقابله با مهاجمان پدیده، زوج بنگر- ماریچ را در قلب خط دفاعی پرسپولیس به بازی بگیرد.

 

گزینه‌های او برای چپ و راست خط دفاعی هم همانطور که خودش می‌گفت، بابک حاتمی در چپ و رامین رضاییان در راست بودند که چون حاتمی محروم است، وحید حیدریه به جای او بازی خواهد کرد.

 

جلوتر از این مدافعان، پرسپولیس به دو هافبک تدافعی نیاز دارد که در شرایط برابر، احمد نوراللهی یکی از انتخاب‌های قطعی برانکو بود و زوج او را سرمربی باید از بین مهرداد کفشگری و کمال کامیابی‌نیا برمی‌گزید.

 

نوراللهی اما کتف راستش را جراحی کرده و دست‌کم تا هفته پنجم نمی‌تواند بازی کند و در غیاب او نیازی به انتخاب نیست چرا که بدون نوراللهی، پرسپولیس دو هافبک دفاعی دیگر یعنی کفشگری و کامیابی‌نیا را دارد و هر دو را باید بازی بدهد.

 

در مثلث تهاجمی پشت سر تک فوروارد هم برانکو در کلی‌ترین حالت باید از فرشاد احمدزاده- که از ترکیب تیم در بازی‌های تدارکاتی معلوم بود که او را به محسن مسلمان ترجیح داده- در راس این مثلث بازی می‌گرفت و چپ و راست را می‌سپرد به امید عالیشاه و هادی نوروزی.

 

حالا اما به خاطر محرومیت عالیشاه، باید پست عالیشاه را به احمدزاده بسپرد که اتفاقا فصل پیش در تراکتورسازی نقش بال چپ را ایفا می‌کرد. با این تغییر، رضا خالقی‌فر هم شانس بازی پیدا می‌کند و می‌تواند در پست شماره 10 خودی نشان بدهد. پرسپولیس البته برای بازی در این پست، میلاد کمندانی را هم دارد که اتفاقا مورد اعتماد برانکو هم هست اما شاید این بار تجربه خالقی‌فر بچربد.

 

در خط حمله اما این همه تردید وجود ندارد. مهدی طارمی محروم است و تنها جانشین‌اش، علیرضا علیپور. البته علی فاطمی هم می‌تواند گزینه باشد اما بدون شک گلزن دربی فصل پیش، نسبت به این بازیکن بی‌تجربه شانس بیشتری برای بازی کردن خواهد داشت.

 

ترکیب سوشا، بنگر، نورمحمدی، حیدریه، رضاییان، کفشگری، کامیابی‌نیا، خالقی‌فر، احمدزاده، نوروزی و علیپور را محتمل‌ترین انتخاب پرسپولیس در بازی برابر پدیده تصور می‌کردیم اما این به شرطی است که برانکو به 1- 3- 2- 4 محبوبش پایبند بماند.

 

 در 2- 4- 4 هم البته قطعا همین بازیکنان به میدان خواهند رفت. تنها با این تفاوت که خالقی‌فر در خط حمله در کنار علیپور قرار می‌گیرد و چهار هافبک دیگر یعنی کفشگری، کامیابی‌نیا، احمدزاده و نوروزی همه در یک خط بازی خواهند کرد.

 

اینکه پرسپولیس در بازی‌های تدارکاتی مقابل پرسپولیس قائمشهر، گنچلر بیرلیگی ترکیه، تیم امید ترینیداد و توباگو و همچنین آلتین نصیر ترکمنستان با 2- 4- 4 آرایش شده، یعنی در بازی جمعه باید تیمی متفاوت از فصل پیش را نظاره‌گر باشیم؛ تیمی که در تصورمان هم نمی‌گنجید با برانکو که خودش از مریدان 1- 3- 2- 4 بود، از این سیستم دست بکشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
خاک بر سر گودرزی ،خادم ،سیاسی و طاهری احمق. از یه طرف نذاشتن باشگاه خصوصی بشه از طرف دیگه عرضه ندارن اسپانسر و بازیکنای در حد پرسپولیسو جذب کنن.
آقایون با این کارا ریدن تو شعار تدبیر و امید !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها