أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۸۸۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
بررسی دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران در پایان فصل نقل و انتقالات ؛ شمایی از وضعیت این دو تیم را مقابل چشم هواداران ترسیم می کند.
به گزارش پایگاه 598، سرخابی های پایتخت در فصل نقل و انتقالات سعی کردند نقاط ضعف خود را بپوشانند، استقلالی ها 7 بازیکن و پرسپولیسی ها نیز 8 بازیکن را در بازار جذب بازیکنان، به تیم های خود آوردند و قرار است با این بازیکنان در لیگ پانزدهم جزء مدعیان قرار بگیرند.

دروازه: آبی ها، بازگشت گلر آشنا - سرخ ها، استمرار در دروازه

استقلالی ها در درون دروازه خود بازهم از مهدی رحمتی استفاده خواهند کرد، آنها که دروازه بان اول خود را پس از آمدن مظلومی، از دست دادند، باز هم از دروازه بان سال های پیش خود برای حراست از دروازه آبی ها استفاده خواهند کرد و مانند گذشته وحید طالب لو نیز دروازه بان دوم این تیم خواهد بود.

اما سرخپوشان در این فصل از دروازه بان اصلی خود در فصل گذشته استفاده خواهند کرد، سوشا مکانی امسال نیز درون دروازه سرخپوشان خوهاد ایستاد و دروازه بان دوم این تیم نیز بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت ایمان صادقی شد، گلر سابقا استقلالی، بعد از چند فصل حضور در بین ملوانان امسال راه دروازه سرخ ها را در پیش گرفت و قطعا در بازی اول این تیم درون دروازه خواهد ایستاد.

دفاع: سرخ ها، تغییر در کناره ها - آبی ها، ثبات در راست و تغییر در چپ

سرخ پوشان در دفاع میانی دو بازیکن اصلی خود یعنی مایکل اومانا و محسن بنگر را نیز حفظ کردند و به این ترکیب لوکا ماریچ کروات نیز اضافه شد. البته رضا نورمحمدی نیز کماکان در این تیم حضور دارد، البته در این قسمت محمدرضا خانزاده نیز از جمع پرسپولیسی ها جدا شد. در دفاع چپ، سرخ ها حمید علی عسگر که تقریبا در تمام پست های این تیم به میدان می رفت و این اواخر بیشتر در این قسمت به بازی گرفته می شد، از جمع پرسپولیسی ها جدا شد و آنها در این قسمت از دو بازیکن جوان استفاده خواهند کرد. وحید حیدریه و محمد انصاری دو بازیکن جدید و جوان این پست هستند.

در دفاع راست، پرسپولیسی ها یکی از بهترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر را به مجموعه تیم اضافه کردند، رامین رضاییان که بدون شک یکی از بهترین بازیکنان فصل قبل لیگ برتر بود به جمع سرخپوشان اضافه شد تا آنها مشکلات گاه و بیگاه این پست را که در فصل گذشته داشتند دیگر نداشته باشند. البته بابک حاتمی که در نیم فصل لیگ قبلی از جمع سایپایی ها به پرسپولیس آمده بود نیز در این تیم باقی ماند و مهدی جعفر پور از جمع سرخپوشان جدا شد.

اما استقلالی ها عمده ترین تغییر خود را در دو بازیکن خط دفاعی خود داشتند، در دفاع وسط امیرحسین صادقی باسابقه پس از آمدن مظلومی از جمع آبی پوشان جدا شد و امین حاج محمدی از نفت تهران به آنها اضافه شد تا با حضور در کنار حنیف عمران زاده زوج خط دفاعی این تیم را تشکیل دهد، در دفاع چپ، دومین تغییر آبی پوشان اتفاق افتاد و هاشم بیگ زاده بعد از فصل پر فراز و نشیبی که داشت بالاخره از جمع تیم جدا شد و میثم مجیدی از استقلال خوزستان به این تیم آمد تا مشکلی از این بابت برای این تیم به وجود نیاید. در دفاع راست نیز استقلالی ها از همان بازیکن فصل پیش خود یعنی میلاد فخرالدینی استفاده خواهند کرد.

هافبک : آبی ها، کمترین جابجایی – سرخ ها، عمده ترین تغییرات

استقلالی ها در خط هافبک خود کمترین تغییر را داشتند و می توان گفت به خط هافبک سال گذشته این دو بازیکن نیز اضافه شدند، روزبه چشمی بازیکن سابق صبایی ها که قابلیت بازی در پست دفاع را نیز دارد احتمالا زوج امید ابراهیمی در پست هافبک دفاعی خواهد بود. بال راست استقلالی ها احتمالا همچون اغلب بازی های سال گذشته خسرو حیدری و بال چپ این تیم نیز یعقوب کریمی خواهند بود، بازیکنانی که در تیم سال گذشته نیز بودند و البته پلی میکر استقلالی ها نیز احتمالا جاسم کرار خواهد بود، البته در این پست استقلالی ها ریوالدو برزیلی را نیز خواهند داشت.البته آبی پوشان در این قسمت بهنام برزای و چند بازیکن جوان و مستعد مانند علیرضا رمضانی و محسن کریمی را در ترکیب خود دارند.

اما وضعیت پرسپولیسی ها در این منطقه متفاوت از آبی پوشان خواهد بود، آنها سه بازیکن جدید را در این پست به تیم خود اضافه کردند و سه بازیکن جدا شده داشتند، کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی فصل قبل نفتی ها یکی از خرید های سرخ پوشان بوذ که احتمالا در بازی های این تیم به همراه کفشگری در پست هافبک دفاعی به میدان خواهد رفت. سه بازیکن دیگر جداشده سرخپوشان در این خط، بازیکنانی بودند که قابلیت بازی در جهات مختلف این خط میانی را داشتند، محمد نوری، پیام صادقیان و گابریل، همان سه بازیکن مدنظر بودند و در طرف مقابل پرسپولیسی برای پر کردن جای این بازیکنان محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده را به خدمت گرفتند. دو بازیکنی که هم قابلیت بازی به عنوان پلی میکر را دارند و هم در بال ها می توانند به میدان بروند و البته در صورت حمله تیمی به فورواردها نیز اضافه شوند.

مهاجم: سرخ ها، سه خروجی بدون ورودی – آبی ها، یک در برابر یک

پرسپولیسی ها سه مهاجم خود را از دست دادند اما این مهاجمان نقش چندانی در بازی های این تیم ایفا نمی کردند، رضا نوروزی، مهدی دغاغله که مصدوم شده بودند و دیگر نتوانستند به ترکیب این تیم اضافه شوند، محمد عباس زاده نیز مورد غضب باشگاه قرار گرفته و احتمالا از این تیم جدا شود، البته سرخ پوشان در این پست بازیکنی نگرفتند اما نگه داشتن مهدی طارمی برای آنها به نوعی یک موفقیت بود.

استقلالی ها نیز رضا عنایتی را در فصل نقل و انتقالات از تیم خود کنار گذاشتند و تنها جابر انصاری را به خدمت گرفتند. البته آنها آرش برهانی و سجاد شهباززاده را در تیم خود حفظ کردند اما با این حال جابر انصاری را که در پست مهاجم چپ به میدان می رود را به ترکیب خود اضافه کردند تا در صورت لزوم در بازی های خود از وی استفاده کنند.

منبع: ورزش 3
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها