يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۸۸۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
نایب رئیس هیأت مدیره صنایع لبنی به فارس خبر داد
نایب رئیس هیأت مدیره صنایع لبنی گفت: با افزایش قیمت شیرخام قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از دست داده‌ایم، ضمن اینکه قطعا مصرف داخلی کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه 598، محمد فربد نایب رئیس هیئت مدیره صنایع لبنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره بخشنامه جدید معاون اجرایی رئیس جمهور خطاب به اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها و مکلف کردن سازمان حمایت به اجرایی کردن قیمت مصوب 1440 تومانی خرید شیرخام گفت: امروز از این مصوبه مطلع شدم و هنوز تصمیمی در مورد آن اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه باید ابعاد مختلف تأثیر این بخشنامه را بر صنایع لبنی بررسی کرد، گفت: باید با تشکیل یک جلسه اضطراری با حضور دست‌اندرکاران صنایع لبنی انعکاس اجرای این مصوبه را بررسی کنیم.

فربد در پاسخ به این سؤال که با توجه به این بخشنامه ظاهرا صنایع علیرغم تمایل چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند، گفت: اجرای چنین بخشنامه‌ای عوارض مختلفی دارد و یکی از تأثیرات آن کاهش قطعی مصرف داخلی است.

وی با بیان اینکه با خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان قدرت رقابت‌ در بازارهای بین‌المللی را از دست می‌دهیم، گفت: هر کیلوگرم شیرخام در ترکیه 1100 و در اروپا هزار تومان است. با افزایش قیمت خرید شیرخام صادرات آسیب می‌بیند و امکان رقابت با قیمت جدید شیرخام را در منطقه از دست می‌دهیم.

نایب رئیس هیئت مدیره صنایع لبنی تصریح کرد: 10 درصد تولیدات لبنی صادر می‌شود در حالی که با افزایش قیمت خرید شیرخام قطعا بخش بیشتری شیر روی دست دامداران خواهد ماند.

فربد بیان داشت: افزایش قیمت خرید شیرخام تصمیم غلطی است.

وی در پاسخ به این سؤال که رفع تحریم‌ها تا چه اندازه روی کاهش قیمت تمام شده شیرخام تأثیرگذار است، گفت: 70 درصد قیمت شیر تولید به علوفه وابسته است و بخشی از علوفه از طریق واردات تأمین می‌شود.

نایب رئیس هیئت مدیره صنایع لبنی بیان داشت: علوفه هم با ارز دولتی و تعرفه حداقلی وارد می‌شود بنابراین رفع تحریم‌ها تأثیر چشمگیری بر کاهش قیمت هزینه‌ها ندارد فقط تا حدودی هزینه‌های انتقال ارز را کاهش می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها