يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۸۹۱۹
زمان انتشار: ۱۶:۴۵     ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش بلندگو دارد و پولش را از فدراسیون می‌گیرد اما صدای داوران به جایی نمی‌رسد و دستمزدشان پرداخت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه 598، سیدرضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تست‌گیری خفیف از داوران پیش از شروع مسابقات گفت: کمیته و دپارتمان داوری شرایط و مشکلات داوران را می‌دانستند. به همین دلیل ترجیح دادند تست ها را با حداقل‌ها بگیرند تا به این ترتیب همه داوران در تست قبول شوند. البته به عقیده من کمیته و دپارتمان با این کار خودشان را فریب دادند زیرا با این شرایط قطعا در شروع لیگ در امر قضاوت مشکلاتی را شاهد خواهیم بود. البته بخشی از مشکلات داوران هم ناشی از پرداخت نشدن دستمزد فصل گذشته آنهاست.

وی ادامه داد: آنطور که شنیده‌ام در کلاس داوری پیش از فصل هم مشکلاتی وجود داشته است. اینکه اصفهانیان یک صحبت در مورد قانونی از داوری می‌کرده و عنایت صحبت دیگری را مطرح می‌کرده است و برخی از دوستان مثل فغانی هم از اینکه قوانین فیفا به طور کامل اجرایی نمی‌شود گلایه داشتند. ای کاش برخی از تنگ‌نظری‌ها را کنار می‌گذاشتیم تا افرادی مثل حسین عسگری و اسماعیلی صفیری هم در کلاس آموزشی حاضر می‌شدند.

غیاثی با اشاره به غیبت هدایت ممبینی و مسعود مرادی در کلاس داوری، گفت: غیبت این دو عضو کمیته داوران در کلاس پیش از فصل باعث شوک و تعجب داوران شده بود. این دو یا خودشان به خاطر برخی مسائل داخل کمیته در کلاس داوری شرکت نکردند یا اینکه آنها را دعوت نکرده بودند و یا ابلاغی به مرادی و ممبینی داده نشده بود زیرا بدون ابلاغ فدراسیون وجهی به آنها پرداخت نمی‌کند.

رئیس اسبق کمیته داوران در مورد محرومیت علیرضا فغانی از قضاوت در هفته اول لیگ ، گفت: کمیته داوران می‌تواند طبق آیین‌نامه داوران را تا 4 جلسه محروم کند. بنابراین اگر محرومیت فغانی از سوی کمیته انجام گرفته از نظر قانونی هیچ اشکالی وجود ندارد اما اگر آن کمیته صوری که پس از بازی نفت و تراکتور تشکیل شد باعث محرومیت فغانی شده است این مسئله اشکال دارد زیرا آن کمیته حق محرومیت کسی را نداشته است.

غیاثی با اشاره به خط خوردن اعضای ایرانی کمیته داوران در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: آنطور که من تحقیق کردم هنوز اعضای کمیته داوران AFC مشخص نشده است ولی اعضای خط خورده آن اعلام شدند و فدراسیون ما چون نام سه نفر را برای عضویت در این کمیته اعلام کرده بود هر سه نفر خط خوردند یعنی هم حسین عسگری، هم مسعود عنایت و هم مسعود مرادی نتوانستند در کمیته داوران AFC حاضر شوند در حالیکه اگر فدراسیون فوتبال فقط یک نفر را به AFC معرفی می‌کرد شانس بیشتری برای حضور یک ایرانی در کمیته داوران AFC وجود داشت.

وی با اشاره به پرداخت نشدن دستمزد داوران از فصل گذشته گفت: یکی از مهمترین مشکلات داوری همین پرداخت نشدن دستمزدهاست. داوران در لیگ برتر از امکاناتی مثل تهیه بلیت هواپیما از سوی فدراسیون بهره‌مند هستند اما داوران در رده‌های پایین‌تر هیچکدام از این امکانات را ندارند و دستمزدشان هم پرداخت نشده است. امیدوارم با آزاد شدن پول ایران در فیفا دستمزد داوران پرداخت شود. کارلوس کی‌روش چون بلندگو زیاد دارد و برخی از بلندگوها از خبرنگاران ایرانی هم هستند به راحتی می‌تواند دستمزدش را فدراسیون بگیرد اما صدای داوران ما به جایی نمی‌رسد و دستمزد‌ آنها پرداخت نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها