امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۲۸۹۳۱
زمان انتشار: ۰۱:۰۰     ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
نماینده مردم نیشابور و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، رسیدگی به توافق برجام را حق مجلس بیان کرد.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا ظهر چهارشنبه در گردهمایی سراسری مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استانها، افزود: بر اساس دو اصل قانون اساسی که معتقد است معاهدات بین المللی باید در مجلس بررسی شود، بررسی مذاکرات هسته ای و توافق حق مجلس است.

وی با عنوان اینکه، جمهوری اسلامی ایران امروز سه چالش عمده پیش روی دارد، موضوع هسته ای، مسائل منطقه ای فراروی کشور و چالش اقتصادی را از جمله مسائل مهم کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام سبحانی نیا، با تاکید بر اینکه هر چه وزن یک کشور در دنیا بالاتر رود، دشمنی ها و چالشهای پیش روی نیز بیشتر می شود و در این شرایط، رقابتهای بین المللی بیشتر شکل می گیرد افزود: امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری که اعتبار بین المللی و منطقه ای دارد با چالشهایی مواجه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، به تحریمها و گرفتاریهای کشور اشاره کرد و گفت: در عرصه دانش هسته ای به توانمندیهای زیادی دست یافته ایم.

حجت الاسلام سبحانی نیا، به مسائل هسته ای و اظهار نظرهایی در این زمینه اشاره و با بیان اینکه در طرف دیگر میز مذاکره قدرتهای دنیا قرار گرفته بودند، بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است.

برجام همه خواسته ها را تامین نمی کند

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، با اظهار اینکه، توافق برجام مسئله مهمی به شمار می رود، گفت: اما نمی توان ادعا کرد که برجام همه خواسته های ما را برآورده کند و همچنین برد و باختی در این زمینه مطرح نبوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جبهه دو طرف مذاکره، گامهایی برداشته شده است گفت: ما دنبال سیاست برد – برد در این مذاکرات بودیم و در نهایت کلیات مذاکرات به دست آمده است.

وی مسئله تحریمها، بازرسی از اماکن نظامی و امنیتی، ادامه تحقیق و توسعه، عدم مصاحبه با دانشمندان هسته ای، حفظ سایت فردو و آب سنگین اراک و موشک های بالستیک و با برد بلند را از موضوعات اصلی و خطوط قرمز برای ایران بیان کرد.

حجت الاسلام سبحانی نیا، با بیان اینکه جهان نیازمند این توافق بوده است، تصریح کرد: در مذاکرات هسته ای، کل دیپلماسی آمریکا در وین خلاصه شده بود تا توافق به نتیجه برسد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به نظرسنجی های صورت گرفته از افکار عمومی آمریکا گفت: مسئله هسته ای و ساماندهی آن برای افکار عمومی آن کشور نیز مهم بوده است.

وی با عنوان اینکه طرفین متعهد به اجرای جمع بندی توافق هستند، به بازتاب توافق مذاکرات هسته ای در کشور اشاره و اضافه کرد: عده ای از این توافق و رفع مشکل حدود ۱۳ ساله خرسند هستند.

سبحانی نیا، بلوکه شدن پولهای ایران نزد سایر کشورها را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: کلیت توافق هسته ای و اصل مذاکره به عنوان یک موضوع ملی مورد حمایت در کشور قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت تیم مذاکره کننده در مجلس یادآور شد: بعد سیاسی و فنی مذاکرات و توافقات هسته ای در مجلس با حضور دکتر ظریف مورد ارزیابی قرار گرفته است.

تشکیل کمیته ویژه بررسی برجام

سبحانی نیا، به اقدام دیگر مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه ای بر مبنایی آیین داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: کمیسیون ویژه ای برای بررسی مسئله هسته ای تشکیل شده است ولی هنوز اعضای این کمیته دقیق مشخص نشده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس دو اصل قانون اساسی که معتقد است معاهدات بین المللی باید در مجلس بررسی شود، بررسی مذاکرات هسته ای و توافق حق مجلس است.

وی به مسائل منطقه ای اشاره کرد و گفت: مسئله سوریه، یمن، عراق، و مسئله داعش در منطقه از جمله موضوعات منطقه ای است و امروز خط مقدم ایران اسلامی در منطقه سوریه، فلسطین، عراق و لبنان به شمار می رود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، به ائتلاف جدید مقابله با داعش در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: این ائتلاف بجای آنکه داعش را بکوبد، مراکز دولتی و اداری را از بین می برد.

وی درباره مسائل اقتصادی گفت: هنوز تلاشهای اقتصادی اثری در زندگی مردم نداشته است و اینکه بگوییم همه مسائل با توافق حل می شود، چنین نخواهد بود ولی از نظر مسائل روانی روی جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

صف کشورهای اروپایی برای ورود به ایران

سبحانی نیا، با بیان اینکه بعد از توافق شاهد سفرهای هیئت های بلندپایه خارجی به کشور هستیم، تصریح کرد: کشورهای دنیا برای ورود به در صف و رقابت هستند زیرا بازار بکر ایران می تواند موقعیتی باشد.

وی با بیان اینکه برخی ها نقد کردند که چرا وزیر خارجه فرانسه به ایران سفر کرده است گفت: در نهایت ما باید انتخاب کنیم که با چه کشوری و در چه زمنیه ای همکاری داشته باشیم که نشان از وزن بالای جمهوری اسلامی ایران است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: مذاکرات می تواند در کوتاه مدت از نظر روانی و در ظرف ماههای آتی در اقتصاد ایران، نقش و اثر داشته باشد.

حجت الاسلام سبحانی نیا به فرمایش مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندیهای داخلی و اقتصاد مقاومتی باید مدنظر قرار گیرد و حال که درهای اروپا و جهان به روی کشور باز شد نباید به سمت واردات بی رویه روی آوریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها