أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۸۹۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
اغلب خانواده‌ها از کارشناسان و متخصصان علوم تغذیه می‌پرسند اگر برنج را آبکش کنند از میزان نشاسته آن کاسته می‌شود؟ آیا ته دیگ به دلیل آن که برشته و نشاسته آن خشک می‌شود، غذایی کم کالری و رژیمی به شمار می‌رود؟
به گزارش پایگاه 598، حال باید بگوییم برخلاف تصور عامه که بر اثر شستن زیاد یا آبکش برنج، آب شیری رنگی که از آن خارج می‌شود همان مواد نشاسته‌ای موجود در برنج است و با خروج آن این محصول کم کالری می‌شود، این موضوع واقعیت ندارد. باید بدانید ساختار دانه برنج نشاسته‌ای است و تا وقتی دانه‌ها به چشم می‌آیند حاوی نشاسته بوده و مصرف بیش از حد آن چاق کننده است.

مهم‌تر آن که شستن زیاد و آبکش کردن برنج به میزان زیادی از فیبر و ویتامین‌های گروه B آن می‌کاهد و محصول را در مقایسه با برنج کته کم ارزش‌تر می‌کند.

خوب است بدانید مقدار این ویتامین‌ها در حین شستن دو درصد افت کرده و اگر آب پخت دور ریخته شود به حداکثر مقدار افت یعنی 10 درصد می‌رسد.

به همین دلیل برای حفظ ریز مغذی‌های برنج توصیه می‌شود که آن را به صورت کته پخته و کمتر آبکش کنید. در مورد ته دیگ برنج هم، خشک و برشته شدنش باعث کاهش مواد نشاسته‌ای آن نمی‌شود و مهم‌تر آن که درصد زیادی از روغن غذا در ته دیگ نفوذ کرده و آن را پرچرب و پرکالری‌تر از پلو می‌کند.
منبع: همشهری آنلاین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها