أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۹۰۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
مصباحی مقدم:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با «نسیم» افزود: دولت یازدهم اجرای قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز را متوقف کرد/ وزرای این دولت واردات محورند/ واردات شکر کارخانه های شکر ما را تعطیل کرده است

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عدم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت یازدهم اظهار کرد: این دولت اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تا حد زیادی متوقف کرده است، به طور مثال یکی از مواد این قانون این بود که همه کالاها باید برچسب و شناسنامه داشته باشد تا از مبدا واردات تا خرده فروشی قابل شناسایی باشد، ولی آقای نعمت زاده که وزیر شدند این کار را متوقف کردند.

قاچاق در دو سال اخیر دو برابر شده است

وی افزود: با این کار آقای وزیر، طبعا امکان شناسایی کالای قاچاق و غیر قاچاق از بین رفت و شاهد این هستیم که حجم کالای قاچاق در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده و سخن از 25 میلیارد دلار قاچاق به میان می آید که اگر قرار باشد، ما این قدر کالای قاچاق داشته باشیم با توجه به این که حدود 50 میلیارد دلار واردات رسمی داریم یعنی معادل 50 درصد واردات کالاهای رسمی، واردات کالای قاچاق داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: این میزان قاچاق همه تصمیمات دولت برای حمایت از تولید ملی را به هم می زند، چون کالای استانداردی که در داخل تولید می شود باید مورد حمایت قرار بگیرد و نباید برای تضعیف آن واردات را افزایش دهیم.

حجت السلام و المسلمین مصباحی مقدم در تشریح آسیبهای افزایش قاچاق به نسیم عنوان کرد: مسئله استاندارد و مسئله بهداشت کالاهایی که وارد کشور می شود باید مورد توجه قرار گیرد، و در گمرک کنترل شود، اگر قرار باشد کالاها به صورت قاچاق وارد شود، چه اطمینانی به این کالاها از نظر استاندارد و بهداشت می توانیم داشته باشیم؟

وی بیان کرد:  قیمت کالای وارداتی هم پایین تر از کالای داخلی به دست مشتری می رسد، این الگوی مصرف خانوار ایرانی را هم تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین معتقدیم دولت باید قانون مبارزه با قاچاق را سریع و جدی پیاده کند تا شاهد این باشیم که اگر نقطه ضعفهایی هم دارد شناسایی شود و براساس شناسایی نقطه ضعفها مجددا نیاز به تولید و اصلاح داشته باشد.

یک وزیر حق ندارد جلوی اجرای قانون قاچاق را بگیرد

مصباحی مقدم با انتقاد از وزرایی که جلوی اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را گرفتند به نسیم عنوان کرد: این حق یک وزیر نیست که قانونی که قبل از وزارت او مصوب شده و با دقت هم سعی کرده به دنبال جلوگیری از قاچاق باشد را زیر پا بگذارد و نتیجه آن این باشد که اقتصاد ما ضربه ببیند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه وزرای این دولت واردات محورند و از تولید حمایت نمی کنند و با رفتار خود هم از واردات قاچاق حمایت می کنند و هم از واردات غیر قاچاق، که این بسیار خطرناک است.

واردات شکر کارخانه های شکر ما را تعطیل کرده است

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش واردات شکر در سالهای اخیر به نسیم عنوان کرد: در حال حاضر واردات شکر تولیدات کارخانجات قند و شکر ما را خوابانده، مزارع چغندر ما را تعطیل کرده و اشتغال بخش کشاورزی ما را کاهش داده است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: شبیه به اتفاقاتی که برای نیشکرکاران اتفاق افتاد را در خیلی دیگر از محصولات کشاورزی داریم و در تولید برنج و میوه هم کشاورزان با مشکل رو به رو هستند.

وی تصریح کرد: اصلا انتظار این نبود، دولتی که مدعی قانون مداری است که البته ما هم شاهد این بوده ایم که قانون مداری آنها از دولت قبل بیشتر است؛ به راحتی چنین قانون مهمی را که دو سال قبل تصویب شده و به دولت ابلاغ شده بوده را اجرای آن را متوقف کند.

این نماینده مجلس به پیگیری اجرای این قانون در خانه ملت اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس دائما این مسئله را پیگیری می کند و این جز مطالبات نمایندگان است و اخیرا اصلاحیه ای را به صورت طرح در مجلس به عنوان قانون مبارزه با قاچاق آورده اند و یکی از دلایل مخالفت با این اصلاحیه این بود که دولتمردان اصل قانون را پیاده نکردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها