يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۱۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۳۵     ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
شرکت رویال داچ شل پیش‌بینی کرد قیمت نفت طی ۵ سال آینده به‌تدریج ترمیم شود و تا سال ۲۰۲۰ به ۹۰ دلار برسد.
به گزارش پایگاه 598، شرکت رویال داچ شل انتظار دارد قیمت نفت طی ۵ سال آینده به‌تدریج ترمیم شود و تا سال ۲۰۲۰ به ۹۰ دلار برسد.
این شرکت انگلیسی هلندی فعال در زمینه انرژی پیش‌بینی کرده که قیمت نفت تا سال ۲۰۲۰ به بشکه‌ای ۹۰ دلار افزایش یابد. این پیش‌بینی یک عامل کلیدی در اقدام شرکت شل برای خرید شرکت رقیبش یعنی بی‌جی گروپ به‌مبلغ ۷۰ میلیارد دلار بوده تا بتواند به یک بازیگر مهم در تولید نفت از میادین اعماق دریا و بازارهای ال‌ان‌جی بدل شود.
اندی براون، مسئول پروژه‌های بالادستی شل که نظارت بر تولید نفت و گاز این شرکت در خارج از آمریکای شمالی را به‌عهده دارد، گفت: «ما روی ترمیم یک‌شبه قیمت نفت سرمایه گذاری نکرده‌ایم. این موضوع چند سال طول خواهد کشید، اما ما معتقدیم که عوامل پایه‌ای بازار بازخواهند گشت».
وی با اشاره به کاهش شدید هزینه‌ها توسط شرکت‌های نفتی در ماه‌های اخیر به‌دلیل نصف شدن قیمت نفت گفت: «تا رسیدن چنین زمانی، ما مثل دیگر شرکت‌ها باید از قوی باقی ماندن خودمان اطمینان حاصل کنیم».
افزایش عرضه جهانی نفت که عمدتاً از افزایش تولید نفت شیل در آمریکا ناشی شده، تأثیری منفی بر قیمت‌ها گذاشته است.
بر اساس این گزارش، شل انتظار دارد در کوتاه‌مدت، قیمت نفت برنت تنها شاهد یک ترمیم نسبی باشد و از ۵۸ دلار فعلی به ۶۷ دلار در سال ۲۰۱۶ و ۷۵ دلار در سال ۲۰۱۷ برسد.
شرکت‌های نفتی به‌ندرت پیش‌بینی‌هایی را منتشر می‌کنند که از استراتژی‌های آینده آنها پشتیبانی کند. باب دادلی، مدیر شرکت بی‌پی، رقیب شرکت شل اخیراً گفته بود، انتظار دارد قیمت نفت «به‌احتمال زیاد برای چند سال» پایین باقی بماند.
کاهش قیمت نفت موجب افزایش تقاضا در نقاط مختلف جهان شده است. در آمریکا، مصرف بنزین در ماه‌های اخیر به بالاترین رقم چند سال اخیر رسیده، زیرا رانندگان بیشتر از خودرو استفاده می‌کنند و فروش خودروهای بزرگ نیز رشد داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها