أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۹۱۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
رحیم پور ازغدی:
رحیم‌پور ازغدی تفکر عده‌ای مبنی بر اینکه با پذیرش توافق جام زهر نوشیدیم،معاهده ترکمنچای امضا شده و عده‌ای خیانت کردند را غیرمنطقی خواند و گفت:راه انداختن جشن پیروزی و ادعای برد-برد نیز اقدامی غلط است.
به گزارش پایگاه 598، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.

امام خمینی (ره) دیپلمات نبود او یک انقلابی بزرگ بود

وی در ابتدای سخنانش در بررسی انحراف از اندیشه امام (ره) گفت: در بررسی شخصیت امام نباید اجازه دهیم که شخصیتی متحجر یا لیبرال از ایشان جلوه داده شود. امام (ره) مصون از خطا نبود اما بهترین الگوی اسلام در قرن حاضر بود. امام یک دیپلمات نبود، بلکه یک انقلابی بزرگ بود که برای تغییر جهانی، انقلاب کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام (ره) با اسلام آخوندهای درباری، اسلام سکولاریستی و موردپسند آمریکا مخالف بود؛ کسی بود که گفت اگر یک زمان دیدید که در سراسر کشور آمریکا شروع به ساخت مسجد کرد، باز هم مرگ بر آمریکا را نباید فراموش کنیم و تاکید داشتند که فریب لبخندها و وعده‌های شیطان بزرگ را نخوریم.

رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنرانی خود به بررسی توافق هسته‌ای پرداخت و گفت: سه ماه برای بررسی توافق هسته‌ای فرصت داریم که باید در این مدت خطوط قرمز اسلام، امام و رهبری را مورد بررسی قرار داده و در موضوعات مبهم نیز مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی تعقل کند.

باید مجاهدانه، تعقل و عقلانی، جهاد کنیم

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اینکه باید مجاهدانه، تعقل و عقلانی، جهاد کنیم، از افراط و تفریط در بررسی توافق هسته‌ای انتقاد کرد و گفت: عده‌ای در صدد القای این تفکر هستند که عقلانیت و مصلحت در یکسو و آرمان‌گرایی و انقلابی‌گری در سوی دیگر است، اما باید دانست که هر دوی این تفکرات در یک کاسه قرار دارند. عقلانیت و مصلحت در ذیل آرمان‌های ایدئولوژیک ما تعریف می‌شود؛ در همه دنیا نیز این‌گونه است.

هشدار نسبت به ایجاد دوقطبی آرمان گرایی و منافع ملی در میان طرفداران و منتقدان توافق

وی افزود: عده‌ای به دنبال این هستند که تضاد و دوقطبی میان طرفداران منافع ملی و آرمانگرایی ایجاد کنند که این اقدام، شروع یک انحراف است؛ آرمان‌های ما عین منافع ملی ماست.

رحیم‌پور ازغدی تفکر عده‌ای را مبنی بر اینکه با پذیرش توافق جام زهر نوشیدیم و یا معاهده ترکمنچای امضا شده و عده‌ای خیانت کردند را غیرمنطقی خواند و گفت: راه انداختن جشن پیروزی و ادعای برد-برد نیز اقدامی غیرمنطقی و اشتباه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جشن پیروزی و جام زهری در کار نیست و باید مسائل در چارچوب خط قرمزها بررسی شود و از هر گونه افراط و تفریط پرهیز شود.

وی گفت: مساله انعطاف در تاکتیک مبارزاتی بحثی است که با آرمانگرایی منافات ندارد، اما با ذلت‌طلبی مغایر است.

مرز میان انفعال و انعطاف در «برجام» مورد اختلاف کارشناسان

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مرز میان انفعال و انعطاف در برجام مورد اختلاف صاحبنظران است، گفت: کسانی می‌گویند بخش‌هایی از برجام و کل قطعنامه، پذیرفتنش انفعال است اما عده‌ای نیز معتقدند که در برجام یک بخش‌هایی خلاف است اما با انعطاف و بدون انفعال می‌توانیم از آنها عبور کرد؛ قطعنامه را هم کلا نپذیرفته‌ایم.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: دوقطبی کردن نیروهای انقلابی که عده‌ای از یکسو بگویند هیات مذاکره‌کننده و رئیس‌جمهور خائن هستند، رئیس مجلس هم که هم‌مذاق با رئیس‌جمهور است، خائن است؛ اظهارنظری اشتباه است و عده‌ای از سوی دیگر بگویند منتقدان، تندرو، دلواپس و یا همسو و همفکر با اسرائیل هستند نیز اشتباه است.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور مسئول درجه اول در مقابل توافق است و باید در مقابل قانون اساسی، خلق و خدا پاسخگو باشد.

حل همه مشکلات اقتصادی با مذاکرات توهم است

رحیم‌پور ازغدی تفکری را که حل همه مشکلات را منوط به مذاکرات هسته‌ای می‌خواند، توهم دانست و گفت: در هیچ جای برجام طرف غربی چنین تعهدی(لغو همه تحریم ها) را نداده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مجلس در بررسی توافق در برابر ملت مسئولیت شرعی دارد، گفت: شورای عالی امنیت ملی نیز در بررسی ابعاد امنیتی توافق، مسئولیت شرعی دارد.

وی انتساب برخی اظهارات را به مقام معظم رهبری اشتباه دانست و گفت: هر نسبتی که به رهبری داده شود که مثلا رهبری گفته‌اند برجام را باید قبول کرد، دروغ محض است. آن طرف هم اگر گفته شود به رهبری جام زهر داده شود و مجبور به پذیرش قطعنامه شده‌اند نیز دروغ محض است.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: آنچه تا اینجا همه قبول دارند این است که بخشی از خطوط قرمز به صورت دقیق رعایت نشده و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد قبول ایران نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید نه قهرمان‌سازی کرد نه خائن‌سازی، خطاب به دولت گفت: در پیشگاه ملت، شفاف بحث کنید، کسانی که فکر می‌کنند ملت شعور و درک ندارد، حتی اگر ادعای مردمسالاری نیز باشند، مستبد هستند؛ ملت باید در جریان کامل برجام قرار گیرد.

رحیم پور اظهار داشت: کسانی که از صلح امام حسن(ع) حرف می زنند بی سوادند؛ امام حسن (ع) فرمود بخدا اگر با من همراهی می کردند با آنها قتال می کردم تا نابود شوند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به بررسی اهداف دشمن در برهه حساس کنونی پرداخت و گفت: برجسته‌ کردن دعوای واقعیت‌گرایی و آرمانگرایی، شکستن عمق استراتژیک ایران در منطقه، کاهش الهام‌بخشی ایران در جهان و در منطقه، تنزل جایگاه مقام معظم رهبری، بر هم ریختن وحدت و انسجام نیروهای انقلابی، از بین بردن اقتدار نظامی، هسته‌ای و موشکی ایران با ترکیب قدرت سخت و نرم، ایجاد جنگ نیابتی برای حفاظت از اسرائیل و دولت‌های مرتجع عربی از اهداف دشمنان در برهه حساس کنونی است که باید با دقت عمل شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
SWEDEN
۱۶:۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
۴
۰
از همه غلط تر در آوردن ادای ریش سفید و فراموش کردن وظیفه حمایت از حق است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها