کد خبر: ۳۲۹۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۰ دی ۱۳۹۰

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، از میان این سه اثر، مجموعه مناسبتی 'لبه آتش' آماده پخش از شبكه یك سیما است و دو اثر دیگر نیز مراحل تولید را پشت سر می گذارند تا در دهه فجر روی آنتن شبكه های دو و سه سیما بروند.

از بین شبكه های سیما، شبكه تهران در رقابت با این سه شبكه، امسال مجموعه ای را برای این ایام در نظر نگرفته است.

** بازگویی نقش آمریكا در سركوب انقلاب مردم در 'لبه آتش'

مجموعه تلویزیونی 'لبه آتش' به كارگردانی جواد افشار و به تهیه كنندگی مشترك حمید آخوندی و علیرضا جلالی كه پخش آن در دهه فجر از شبكه یك سیما قطعی شده است، مراحل تولید خود را از یكسال پیش آغاز كرد.

فضاهای این مجموعه در تهران و ارمنستان ضبط شده اند و مهدی سجاده چی، صادق كرمیار، برزو نیك نژاد و هوشنگ قنواتی زاده نویسندگان این مجموعه 15 قسمتی هستند.

'لبه آتش' روایتگر آخرین روزهای حیات رژیم پهلوی است كه ژنرالی آمریكایی برای بقای نظام سلطنتی به ایران می آید و یكی از ماموریت هایش بمباران از پیش طراحی شده موقعیت هایی است كه انقلابیون و رهبران انقلاب در آنجا مستقر هستند؛ سه نظامی (سرباز، درجه دار و افسر) از رسته توپخانه، منتظر دستور مافوق برای گلوله باران تهران هستند. در آن شرایط كه نظامی ها از لحاظ روحی و عاطفی به شدت دچار مشكل شده اند، این سه نظامی ایزوله شده به مهمترین سووال ممكن می اندیشند. اینكه چرا آنها را برای انجام این ماموریت انتخاب كرده اند. در حالیكه هیچ كدام به شاه دوستی در ارتش اشتهار ندارند...'.

حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، امیررضا دلاوری، كاظم بلوچی، اسماعیل شنگله، نگین صدق گویا، عبدالرضا زهره كرمانی، حمید افشار و هادی قمیشی بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

** روایت سهم روستاییان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در 'پیشواز'

شبكه دو سیما نیز برای گرامیداشت دهه فجر امسال، مجموعه تلویزیونی 'پیشواز' را جلوی دوربین برده است كه داستان این مجموعه 11 قسمتی به قلم مهدی محمدنژادیان در دوران قبل از انقلاب در یك روستا اتفاق می افتد.

بیشتر فضاهای این سریال در روستای ابیانه واقع در كاشان تصویربرداری می شود و جعفر دهقان، مهدی میامی، مینا نوروزی فر، ساغر عزیزی، اسماعیل سلطانیان، آزیتا لاچینی، مرتضی ضرابی، محمدرضا رهبری، اسماعیل پوررضا و فرشید زارعی فر در آن ایفای نقش می كنند.

'پیشواز' علاوه بر پرداختن به مبارزات و دفاع مردم روستا در مقابل ظلم و استبداد، به برخی آداب و رسوم مردم ابیانه در ماه محرم می پردازد و تصویرگر ماجرای ورود حضرت امام خمینی(ره) به كشور نیز خواهد بود.

سعید ابراهیمی فر كارگردانی و سیدعلیرضا سبط احمدی تهیه كنندگی این مجموعه را بر عهده دارند.

** 'ششمین نفر' در شبكه سه

'ششمین نفر' عنوان مجموعه مناسبتی شبكه سه سیما برای دهه فجر است كه به تهیه كنندگی 'كامبیز كاشفی' و كارگردانی 'بهمن گودرزی' این روزها مراحل تولید را پشت سر می گذارد.

پولاد كیمیایی، نرگس محمدی‌، كامران تفتی، رحیم نوروزی، عسل بدیعی، نادر فلاح، فرشید نوابی‌، بهشاد شریفیان، رضا اخلاقی، ‌مهدی تقی ‌نیا‌، زویا امامی‌، عباس موسوی،‌ مجتبی مسكنی توران قادری، مجید شهریاری، خسرو خان‌محمدی، شاهین مومنی، سیاوش قندی، منوچهر یكتا وثوق، شاهین حسینی، امین آذر و بهرام امیدی بازیگران این مجموعه هستند.

تاكنون حدود نیمی از تصویربرداری این مجموعه مناسبتی انجام شده و تدوین و ساخت موسیقی آن نیز بطور همزمان در دست انجام است.

'ششمین نفر' در 13 قسمت بیانگر داستان سرگردی به نام 'آسایش' را روایت می كند كه زندگی اش با قتل پدرش كه از افسران ارتش است، دستخوش تغییرات بنیادین می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها