أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۹۲۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
در هفته اول لیگ برتر در فصل جدید تیم فوتبال استقلال به عنوان برترین تیم هفته انتخاب شد و سجاد شهباززاده مهاجم این تیم نیز عنوان برترین بازیکن را به خود اختصاص داد.
به گزارش پایگاه 598، هفته اول رقابت‌های لیگ برتر شب گذشته با برگزاری 4 دیدار و صدرنشینی استقلال به پایان رسید.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایج و ترین‌های این رقابت‌ها در هفته اول:

نتایج هفته اول در یک نگاه:

سیاه جامگان یک - استقلال 2

سپاهان یک - استقلال خوزستان صفر

 صبای قم صفر - استقلال اهواز صفر

سایپا صفر - گسترش فولاد صفر

تراکتورسازی صفر - نفت تهران صفر

ملوان یک - ذوب آهن صفر

پرسپولیس 2 - پدیده 2

فولاد 2 - راه‌آهن 2

 

تعداد گل‌های هفته: 13 گل

میانگین گل در هر دیدار: 1،6 گل

پرگل‌ترین دیدار: 2 مسابقه با 4 دیدار

کم‌گل‌ترین دیدار: 3 دیدار بدون گل

 
بهترین تیم هفته: استقلال

در هفته اول رقابت‌ها تیم‌های مدعی قهرمانی مانند ذوب‌آهن، تراکتورسازی و نفت و حتی پرسپولیس در گام اول با شکست یا تساوی به کار خود پایان دادند و فقط تیم‌های استقلال و سپاهان موفق شدند حریفان خود را شکست دهند.

در این بین استقلال در مشهد و در خانه سیاه‌جامگان موفق شد طی یک دیدار امیدوارکننده حریفش را شکست داده تا نخستین گام را با کسب 3 امتیار به پایان برساند.

البته ملوان نیز در این بین در خانه مقابل تیم مدعی ذوب‌آهن به برتری رسید تا اولین برد این تیم با قلعه‌نویی به ثبت برسد تا به این ترتیب ملوان نیز از تیم‌های خوب هفته باشد.

بهترین بازیکن: سجاد شهباززاده

در نخستین هفته رقابت‌های لیگ برتر سجاد شهباززاده با درخشش خود موجبات نخستین برد استقلال را مقابل پدیده در مشهد فراهم آورد تا این بازیکن به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شود.

در همین هفته آرش برهانی نیز در ترکیب استقلال عملکردی بسیار خوب داشت و یکی از بازیکنان خوب هفته بود. همچنین رامین رضاییان و هادی نوروزی در ترکیب پرسپولیس، یونس شاکری و حسین بادامکی در ترکیب پدیده، مهدی شریفی در ترکیب سپاهان، میلاد محمدی در ترکیب راه‌آهن و مهدی بدرلو در فولاد نیز از بازیکنان خوب هفته بودند.

بهترین سرمربی هفته: امیر قلعه‌نویی

ملوان با اینکه برای آغاز لیگ برتر تمرینات خود را دیر آغاز کرده بود و حتی خیلی دیرتر از سایر تیم‌ها وضعیت سرمربی خود را مشخص کرد، اما با همین وضعیت هم موفق شد در گام نخست در خانه گریبان تیم مدعی ذوب‌آهن را بگیرد تا به این ترتیب امیر قلعه‌نویی که البته از روی سکوها هدایت انزلی‌چی را برعهده داشت به عنوان مربی هفته انتخاب شود.

مسابقه هفته : تراکتورسازی - نفت

فینال لیگ برتر در فصل گذشته این بار و در فصل جدید در هفته اول برگزار شد. البته این دیدار بدون گل به پایان رسید با این حال این رقابت به قدری لیگ برتر فصل گذشته را تحت‌الشعاع قرار داد که بتوان آن را بدون توجه به مسابقه دیگری به عنوان مسابقه هفته انتخاب کرد.
 

اتفاقات هفته:

*استقلال هیچگاه دیدارهای ابتدایی خود در فصل را واگذار نکرده است و از سوی دیگر پسپولیس نیز هیچگاه اولین دیدار خود در ورزشگاه آزادی را با شکست پشت سر نگذاشته است.

*قطع برق ورزشگاه دستگردی در جریان دیدار سایپا و گسترش فولاد نیز از دیگر اتفاقات خاص هفته اول لیگ برتر بود.


خشن ترین بازی هفته   

صبای قم 0-0 استقلال اهواز
سپاهان اصفهان 1-0 استقلال خوزستان

دو دیدار و 12 کارت زرد. البته در دیدار سپاهان و استقلال خوزستان درگیری کوچکی هم رخ داد. اما جالب بود که طرفین درگیری خلعتبری و وریا غفوری، دو بازیکن تیم سپاهان بودند. در دیدار استقلال خوزستان و صبا نیز خشونت به وضوح در ساق های بازیکنان استقلال خوزستان دیده می شد. در این میان شاید داور می توانست به یکی از بازیکنان استقلال خوزستان کارت قرمز هم نشان دهد. هادی خنیفر هم ترک عادت نکرد و نخستین دیدار این فصل را نیز با کارت زرد آغاز کرد.


ناکام ترین های هفته

یحیی گل محمدی و ذوب آهن قدرتمندش نتوانستند در اولین گام خود در انزلی امتیازی کسب کنند. شکست در مقابل حریفی که نه هنوز مالکش مشخص است و نه حتی درست و حسابی تمرین کرده، آن هم برای ذوب آهنی که به عنوان نخستین تیم تمریناتش را آغاز کرد نتیجه خوبی تلقی نمی شود. هر چند گل محمدی این شکست را گردن داور و زمین انزلی می اندازد اما باید گفت شکست ذوب آهن را به هیچ وجه نمی توان با این چیز ها توجیه کرد. حالا یحیی باید به هفته های آتی چشم بدوزد؛ خصوصا که دربی سپاهان در پیش است.

البته ذوب آهن را باید بدشانس ترین تیم هفته نیز لقب داد. شاید اگر واکنش های استثنایی و البته بی دقتی مهاجمان تیم میهمان نبود، نتیجه جور دیگری رقم می خورد.


بهترین گلزنان در پایان هفته اول:

2 گل: سجاد شهباززاده از استقلال

به جا مانده از هفته نخست

1- استقلال متحول شده: شاید کمتر کسی از استقلالی که دو فصل پیاپی با شیوه تدافعی و نه چندان دلچسب بازی می کرد انتظار یک بازی زیبا و هجومی را داشت، اما پرویز مظلومی نشان داد که همچنان به فوتبال زیبا و شناور اعتقاد دارد.

2- این پرسپولیس بدشانس: شاید اگر ضربه سر کمندانی به تیر دروازه برخورد نمی کرد همه چیز عوض می شد، اما بازی یک بر صفر تبدیل به دو بر یک و نهایتا پرسپولیس با یک امتیاز از زمین خارج شد.

3- برق باز هم رفت: بار دیگر در ورزشگاه انقلاب کرج شاهد قطعی برق بودیم.  مشکلی که پارسال هم به وجود آمده بود. این نشان می دهد هنوز بستر برگزاری بازی در شب در این ورزشگاه مهیا نشده است.

4- گواردیولای جسور: عبدالله ویسی که به گواردیولای وطنی معروف است در اصفهان جسورانه بازی کرد و در بازی که شاید حقش هم نبود مغلوب شد. شکست در گام اول همیشه سخت است اما استقلال خوزستان با این روند به مراتب از فصل گذشته خویش بهتر خواهد بود.

5- بلندگوی جنجالی: در تبریز گوینده ورزشگاه در نخستین بازی "هو" شد. این نشان می دهد تبریزی ها هنوز خاطرات تلخ فصل پیش را فراموش نکرده اند.

6- از سید حسین حسینی دروازبان ملوان، بیت سعید، هافبک استقلال خوزستان و روزبه چشمی از استقلال تهران می توان به عنوان پدیده های هفته یاد کرد.

برنامه هفته دوم لیگ برتر

بزرگداشت روز خبرنگار (سالروز شهادت صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران)

پنجشنبه 15 مرداد 94

پدیده خراسان -– فولاد خوزستان – ساعت 18 – ورزشگاه ثامن مشهد

نفت تهران -– صبای قم – ساعت 19:30 – ورزشگاه تختی تهران

استقلال خوزستان -– پرسپولیس – ساعت 19:30 – ورزشگاه غدیر اهواز

 راه‌آهن کریستال -– سایپا –  19:30 – ورزشگاه اکباتان تهران

جمعه 16مرداد 94

گسترش فولاد تبریز -– تراکتورسازی تبریز- ساعت 18:30 – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

ذوب آهن اصفهان -– فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – ساعت 19:30 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

استقلال اهواز -– سیاه جامگان مشهد - ساعت 19:30- ورزشگاه تختی اهواز

استقلال تهران -– ملوان بندر انزلی - ساعت 19:30 - ورزشگاه آزادی
منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها