يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۲۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
محمد سرافراز رییس رسانه ملی در نشست تقدیر از برنامه های ماه مبارک رمضان بیان کرد عده ای بحث های مخالفت صداوسیما با توافق ژنو را مطرح کردند تا تاثیر رسانه را كم كرده و اعتماد مردم را از آن سلب کنند.
به گزارش پایگاه 598، محمد سرافراز با حضور در معاونت سیما و شرکت در جلسه مدیران شبکه‌ها با تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران شبکه‌ها در تولید و پخش برنامه‌های ماه مبارک رمضان، تاثیرگذاری رسانه در این ماه را به خاطر درک دقیق فرصت‌ها و موقعیت‌ها دانست و گفت: هر سال بر پیچیدگی کار رسانه‌ای افزوده می‌شود و تلویزیون باید از سامانه هوشمند و یادگیرنده برخوردار شود.

وی با تقدیر از سریال‌های «پایتخت۴»، «دردسرهای عظیم» و «گاهی به پشت سر نگاه کن» و خصوصا پیام‌های رمضانی سریال «پایتخت۴»، این برنامه‌ها را در جلب رضایت مخاطبان موفق دانست و ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و هنرمندان با سنجیده خواندن این آثار بر لزوم درک بایسته‌های محیط رقابتی کنونی تاکید کرد.

رییس رسانه ملی عنوان کرد: برنامه‌های «جشن رمضان»، «خندوانه» و «ماه عسل» به لحاظ تنوع آیتم، ساختار متفاوت و مهمانان ویژه از کیفیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و برنامه‌های «جمع‌خوانی قرآن کریم» که از اقصی نقاط کشور در شبکه‌های سراسری انعکاس یافت و همچنین سایر برنامه‌های مذهبی شبکه‌ها، نشان از برنامه‌ریزی محتوایی مناسب برای این ایام داشت و قابل تقدیر است.

سرافراز اضافه کرد: بعضا اشکالاتی جزیی نیز مشاهده می‌شد، که این موضوع بیشتر برای برنامه‌های زنده هر روزه رخ می‌دهد و لزوم تشکیل یک اتاق فکر دائمی برای این برنامه‌ها احساس می‌شود تا بیش از پیش هدایت شوند.

وی افزود: البته جریاناتی در خارج از سازمان سعی داشتند تا با توسل به مطالب خلاف واقع، مردم را در این ماه پرفیض و برکت از رسانه ملی جدا کنند. مثلا بحث های مخالفت صداوسیما با توافق ژنو یا صلح امام حسن(ع) را مطرح کردند تا تاثیر رسانه را کم کرده و اعتماد مردم از رسانه ملی سلب شود که البته موفق نشدند و سیما توانست با تولید برنامه‌های مناسب و پرمحتوا، اعتماد مخاطب را بیشتر از گذشته جلب کند.

در پایان این جلسه، سرافراز بر مبنای نظرخواهی‌ها و بازخوردهای دریافتی از مخاطبان، رضایت از برنامه‌ها را بهترین خدا قوت به همکاران سازمان برشمرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها