يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۲۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
معاون بیمه مرکزی با اعلام شرایط جدید تائید صلاحیت مدیران بیمه، از مصوبه شورای عالی بیمه برای مدیران مناطق آزاد خبرداد و آخرین وضعیت منتفی شدن خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598، رحیم مصدق درباره تائید صلاحیت مدیران صنعت بیمه توسط بیمه مرکزی گفت: از مهمترین موضوعات صنعت بیمه که باید به آن توجه شود، این است که با توجه به پیچیدگی های این بیمه،  انجام فعالیت‌های اجرایی و تخصصی توسط مدیران دارای صلاحیت، تحصیلات و سوابق و غیره صورت گیرد.

عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در بیان دلایل این امر عنوان کرد: براساس تجربیات سایر کشورها و مقررات نظارت بیمه ای از جمله انجمن بین المللی نظارت کنندگان بیمه و نهادهای مشابه در کشور مانند بانک مرکزی و بورس و غیره، مقرراتی برای احراز صلاحیت حرفه ای کلیدی مدیران بیمه وجود دارد و تجربه نشان داده است که اگر مدیران دارای تجربه و صلاحیت باشند با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه دو موضوع توانگری مالی موسسات بیمه و اداره آنها توسط افراد با تجربه و دارای صلاحیت در دستور کار بیمه مرکزی است، افزود: برای بیمه های غیردولتی در سال ۸۲ آئین نامه شماره ۴۰ تدوین شده است که بر اساس آن برای بخشی از مدیران کلیدی صنعت بیمه مانند مدیرعامل، قائم مقام و غیره شرایط خاص لحاظ شده است.  

این مقام مسئول در صنعت بیمه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات اجرای چندین ساله این آئین نامه و مطالعات تطبیقی و تجربیان مشابه در کشورمان در سایر نهادهای مشابه، مقرراتی را تهیه کرده ایم و پس از بررسی در بیمه مرکزی، در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی ها با حضور نهادهای ذی ربط مانند سندیکای بیمه گران ایران و انجمن حرفه ای صنعت بیمه و غیره انجام شد.

مصدق گفت: در نهایت آئین نامه شماره ۹۰ به تصویب رسید و بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی بیمه علاوه بر بیمه های سرزمین اصلی، این موضوع به مدیران مناطق آزاد هم تسری یافته است و بر مبنای آن مدیران کلیدی و مسئولان فنی بیمه باید مدارک تحصیلی مرتبط با صنعت بیمه داشته باشند و با توجه به پست های کلیدی که دارند باید از تجربیات کافی هم برخوردار باشند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین درباره آخرین وضعیت منتفی شدن خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث با تصویب نمایندگان مجلس با تصویب لایحه ای، گفت: با توجه به تجربیات چندین ساله از اجرای قانون بیمه شخص ثالث و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، بیمه مرکزی لایحه ای را برای اصلاح قانون و طرح آن در دولت و مجلس آماده کرد که پس از بررسی در دولت و تصویب برای تصویب در مجلس به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شده است.  

عضو هیات عامل بیمه مرکزی افزود: در جلسات متعدد در کمیسیون اقتصادی و کمیته پولی و بانکی مجلس، مواد مختلف قانون بیمه شخص ثالث و پیشنهاد دولت مطرح و بررسی شد و در نهایت پیشنهاد بیمه مرکزی به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید و به زودی از سوی کمیسیون به هیات رئیسه مجلس خواهد رفت.

وی، یکی از مشکلات هر ساله بیمه گذاران شخص ثالث با تغییر مبلغ دیه و دلیل اینکه پوشش کامل داشته باشند را مراجعه برای کامل کردن بیمه نامه و تعهدات مربوطه ذکر و تصریح کرد: صنعت بیمه به خاطر همراهی به دولت و اجرای سیاست کاهش تورم،  حق بیمه را امسال افزایش نداد و حق بیمه های معتبر را از ۲۰۰ میلیون تومان به ۲۲۰ میلیون تومان بدون دریافت پول از بیمه گذاران افزایش داد.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی ادامه داد: اما برای حل اساسی این مشکل پیشنهادی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کردیم که وقتی بیمه گذاران بیمه شخص ثالث خریداری می کنند، اگر در سال‌های آتی مبلغ دیه افزایش یافت، با افزایش مبلغ دیه از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، مازاد آن پوشش داده شود و بر این اساس افزایش‌ها در سال‌های بعدی برای این افراد اعمال نخواهد شد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی عنوان کرد: اگر قرار شود که خسارتی پرداخت شود تا سقف تعهدات بیمه نامه پرداخت خسارت بر عهده شرکت بیمه است و مازاد بر عهده صندوق تامین خسارت‌های بدنی خواهد بود و صندوق در این موارد از مقصر حادثه خسارت را بازیافت نخواهد کرد.

پیش از اینف محمد ابراهیم امین در این زمینه که آیا موضوع اصلاح بیمه نامه شخص ثالث براساس سوابق راننده منتفی شده است؟ گفته بود: لایحه اصلاح بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی طی سال گذشته و دو ماه ابتدایی امسال بررسی و نهایی شده است و نمایندگان عضو این کمیسیون به همه دغدغه های ما در این قانون پاسخ مثبت داده اند. بیش از ۹۰ درصد خواسته های صنعت بیمه در این لایحه لحاظ شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه براساس تصمیم کمیسیون اقتصادی که نهایی و به صحن علنی مجلس تقدیم خواهد شد، ریسک براساس ویژگی های راننده ارزیابی خواهد شد، گفت: براساس اصلاح دیگری که در این لایحه انجام شده، در صورت افزایش دیه که به صورت سالانه انجام خواهد شد، دیگر نیازی نیست مردم الحاقیه خریداری کنند.

وی ادامه داده بود: همچنین بر این اساس تا زمانی که مهلت قرارداد دارنده بیمه شخص ثالث به اتمام نرسیده است، بیمه براساس دیه لحاظ خواهد شد؛ به این ترتیب که هر گونه افزایش بیمه و مازاد مبلغ برعهده صندوق تامین خسارات بدنی خواهد بود. براین اساس سهم صندوق از ۵ درصد به ۷ تا ۸ درصد افزایش خواهد یافت.

امین گفته بود: سازوکار دیگری در لایحه بیمه شخص ثالث در مجلس در نظر گرفته شده است مبنی بر آنکه همه اطلاعات مربوط به حوادث رانندگی در سامانه ای متمرکز می شود و همه دست اندرکاران مربوطه از جمله بیمه مرکزی، پلیس، صندوق تامین خسارت بدنی، شرکت های بیمه، دادگاه ها و غیره به سامانه مرتبط خواهند بود و با تمرکز و تجمیع اطلاعات از تقلب و تخلف و پرداخت خسارات غیرواقعی جلوگیری می شود، همچنین امکان استفاده از داده های ارزیابی ریسک فراهم خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها