يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۳۵۲
زمان انتشار: ۱۶:۳۲     ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
دهقان در جمع دانشجویان:
عضو هیئت‌رئیسه مجلس قانون اساسی، هیچ راهی برای دور زدن مجلس باقی نگذارده است و هر قراردادی با هر عنوانی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

به گزارش پایگاه 598، جلسه جمعی از فعالان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با حضور محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در شورای اسلامی امروز شنبه نهم مرداد ماه 94 برگزارشد.

در این جلسه، دهقان درباره مذاکرات هسته‌ای و نتیجه آن توضیحاتی ارائه داد و ضمن تشکر از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بدون هیچگونه پیش‌داوری متن برجام را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را با تصمیم خود به ملت ایران اعلام خواهد کرد.

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز تاکید کرد: بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی هر توافق‌نامه‌ای باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و متن برجام باید در جلسه هیئت وزیران مطرح و در صورت تایید آن به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: با توجه به فرصت 90 روزه برای تصمیم‌گیری در داخل کشور، دولت نباید زمان را از دست بدهد و لازم است هرچه زودتر لایحه مربوطه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

دهقان در پاسخ فعالان بسیج دانشجویی در مورد برخی مواضع مبنی بر عدم لزوم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی، هیچ راهی برای دور زدن مجلس باقی نگذارده است و هر قراردادی با هر عنوانی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی با اشاره به تفسیر شورای نگهبان گفت: نظر این شورا این است که عنوان، تاثیری در ماهیت ندارد و اصول 77 و 125 قانون اساسی شامل هرگونه توافق یا قرارداد با هر عنوانی می‌شود؛ اینکه عنوان توافق‌نامه را «برجام» بگذاریم تفاوتی در ماهیت ایجاد نمی‌کند و نظر تفسیری شورای نگهبان هم در این خصوص صریح است.

دهقان در بخش دیگری از جلسه پرسش و پاسخ با فعالان بسیج دانشجویی خراسان رضوی اظهار داشت: در بررسی‌ها ابتدا باید به اصل 153 قانون اساسی توجه شود؛ مجلس شورای اسلامی و هیچ مرجعی نمی‌تواند زیر قراردادی را امضا کند که زمینه سلطه بیگانگان را در کشور فراهم کند.

وی افزود : متن برجام دارای نقاط مثبت و منفی می‌باشد و امروز نوبت کارشناسان و اساتید حقوق است که بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری اقدام به بررسی متن کنند تا معلوم شود در این پیش‌نویس توافق‌نامه چه چیزی بدست آورده‌ایم و چه چیزی از دست داده‌ایم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره قطعنامه شورای امنیت گفت: درست است که قطعنامه شورای امنیت الزاماتی برای کشور ما ایجاد می‌کند، امّا چون قطعنامه برگرفته از متن برجام است، تایید یا رد برجام بر لازم الاجرا شدن یا بی‌اثر بودن قطعنامه تاثیر دارد.

دهقان در پایان ضمن تشکر از حساسیت دانشجویان نسبت به منافع ملی اظهار داشت: لازم است نظرات تخصصی همه گروه‌ها به‌ویژه دانشجویان و اساتید درباره برجام به اطلاع مجلس شورای اسلامی و تصمیم‌گیرندگان رسانده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها