کد خبر: ۳۲۹۳۵۹
زمان انتشار: ۱۷:۰۱     ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
مهاجم فصل گذشته راه‌‌آهن افزود: به خاطر به دنیا آمدن فرزندم پیشنهاد ملوانی‌ها را رد کردم/ راه‌آهنی‌ها نه پولم را دادند و نه به من احترام گذاشتند/ فوتبال ترکیه پر از تبهکار است
به گزارش پایگاه 598، او حاشیه‌سازترین بازیکن فصل گذشته فوتبال ایران بود. کسی که بازی کردنش برای راه‌آهن، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های انضباطی تاریخ فوتبال ایران را بوجود آورد. گفتگو با "مارتین موتومبا" در مورد حضور در ایران و جنجال‌هایی که به وجود آورد را از دست ندهید:

 

- زمانی که پیشنهاد ملوان به دستت رسید چه احساسی داشتی؟ فکر می‌کردی با اتفاق‌هایی که به وجود آمد، بازهم پیشنهادی از ایران به دستت برسد؟

من اتفاق‌‌های فصل گذشته را به طور کامل فراموش کرده‌ام و راستش را بخواهید دیگر دوست ندارم به آن فکر کنم. نمی‌دانید چه حس خوبی داشت، وقتی متوجه شدم مربی بزرگی مثل امیرقلعه‌نویی به من پیشنهاد همکاری داده است. مثل این می‌ماند که شما در لیگ برتر انگلیس بازی کنید و از طرف فرگوسن، ونگر یا مورینیو پیشنهاد دریافت کنید!

- روزی که به ایران آمدی فکر می‌کردی یک روز این پیشنهاد به گفته خودت خوب را دریافت کنی؟

من وقتی به  ایران آمدم ، فوتبالی‌ها حسابی روی من بازی نمی‌کردند و می‌گفتند تا بخواهم در ترکیب راه‌آهن جا بیفتم لیگ تمام می‌شود اما همه دیدند نگاه‌هایی که در ابتدا روی من بود، درست نبود. نمی‌گویم راه‌آهن به خاطر من در لیگ برتر باقی ماند اما فکر می‌کنم سهم کوچکی در ماندن این تیم در لیگ برتر داشتم. البته راه‌آهن بازیکنان جوان بسیار خوبی دارد که همه آنها تلاش کردند تیم انتهای جدول ناگهان شرایطش عوض شود. من هم چند گل تاثیرگذار برای تیمم زدم و از این بابت بسیار خوشحالم. به همین دلیل قابل پیش‌‌بینی بود که از تیم‌های بالای جدولی پیشنهاد دریافت کنم.

- چرا هنوز به تمرین ملوان نرفته‌ای؟

من به خاطر مشکلات خانوادگی نمی‌توانم به ایران بیایم. روز چهارشنبه از طریق مدیربرنامه‌هایم با آقای قلعه‌نویی تماس گرفتم و به اوگفتم که نمی‌توانم به انزلی بروم. قصد داشتم به ایران بیایم اما فرزندم به دنیا آمد. فرزند من 4 روزه است و اصلا نمی‌توانم در این شرایط همسرم را رها کنم. ما یک بچه دیگر هم داریم و همسرم نمی‌تواند به تنهایی زندگی ما را اداره کند. من در این شرایط مجبور شدم از حضور در ملوان انصراف بدهم.  

- نمی‌شد همسرت را به ایران بیاوری؟

اگر می‌شد حتما این کار را می‌کردم اما واقعا امکانش نبود. ما زندگی‌مان در سوئد است و نمی‌توانستم به همسرم بگویم با دو بچه کوچک از خانواده‌اش دور شود. ضمن اینکه امکان سفر برای خود من هم وجود نداشت. شاید اگر بچه من 3 یا 4 ماهه بود راحت می‌توانستم به ایران بیایم و مشکلی هم وجود نداشت. زندگی ما به جایی رسید که همسرم گفت که اگر برای ادامه فوتبالت به ایران بروی، زندگی‌مان تمام می‌شود. من هم به خاطر شرایط حساس خانوادگی‌ام ترجیح دادم مدتی در سوئد بمانم و از کشور خارج نشوم. الان هم در سوئد کنار خانواده‌ام هستم.

- دوران حضورت در راه‌آهن چطور بود؟ آیا از شرایط حضور در فوتبال ایران راضی بودی؟

اول باید بگویم که با تمام تبلیغات منفی که پیش از حضورم در ایران می‌شد، هرگز هیچ اتفاق بدی را در کشور شما تجربه نکردم. مردم ایران بسیار به من لطف کردند و این موضوع از ذهنم خارج نمی‌شود. تجربه حضور در فوتبال ایران هم بسیار خوب بود، چرا که بازیکنان شما بسیار با استعداد هستند. با این حال من در بین تمام تیم‌های لیگ برتری بدترین انتخاب را داشتم و پشیمان هستم که به راه‌آهن آمدم. در این تیم پولم را ندادند و اصلا برخورد خوبی با من نشد. به هرحال من در ماندن این تیم در لیگ تاثیرگذار بودم و اصلا انتظار چنین برخوردی را از راه‌آهنی‌ها نداشتم.

- مگر آنها با تو چکار کردند؟

همانطور که گفتم من برای راه‌آهن زحمت کشیدم اما پولم را ندادند که این کار اصلا درست نبود. من از اول هم می‌دانستم که این تیم پولی ندارد و برای بدست آوردن یک تجربه جدید به ایران آمدم اما آنها بعد از پایان لیگ حتی یک تماس هم با من نگرفتند و این اتفاق‌ها برایم خیلی عجیب بود. من یک ماه در ایران سرگردان بودم و بابت پولی که نگرفته بودم ممنوع‌الخروجم کردند. من در سوئد حتی یک بار اداره مالیات را ندیده بودم اما در ایران مجبور شدم هرروز به اداره مالیات بروم و این اصلا تجربه خوبی نبود. من به ایران آمده بودم تا از فوتبال بازی کردن لذت ببرم ولی هرروز برایم یک اتفاق جدید به وجود می‌آمد.

- چه شد که حضورت در فوتبال ایران تا این حد حاشیه‌ساز شد؟

من با اطمینان می‌گویم که در فوتبال ترکیه افرادی تبهکار وجود دارند و من هرگز آنها را نمی‌بخشم. من از فدراسیون فوتبال ترکیه 800 هزار دلار به خاطر حضور در تیم سابقم طلبکار بودم و تیم اردو اسپور هم 400 هزار دلار به من بدهکار بود. آنها برای اینکه پول من را ندهند، ماجرای ITC را پیش کشیدند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که هرگز به فوتبال ترکیه برنمی‌گردم. من هرگز تخلفی نکرده بودم.

- فکر می‌کنی رای کمیته استیناف در مورد بقای راه‌آهن رای درستی بود؟

معلوم است که درست بود. من هیچ کار غیرقانونی انجام ندادم و با رایی که صادر شد می‌توانم به جرات بگویم که فدراسیون فوتبال ایران عدالتخواه‌ترین فدراسیون جهان است! من بیشتر برای بازیکنانی مثل میلاد محمدی خوشحالم؛ چون فکر می‌کنم این بازیکن به راحتی می‌تواند در اروپا بازی کند. واقعا جای تاسف بود که قوتبال این بازیکنان جوان نابود شود.

- فصل بعد در کدام تیم بازی می‌کنی؟

من اراده کنم می‌توانم با تیم آیکه سوئد قرارداد امضا کنم. این تیم، یکی از بهترن تیم‌های سوئد است و من در آنجا بسیار محبوب هستم؛ مثل مجیدی و کریمی در استقلال و پرسپولیس اما آنها از من خواسته‌اند قرارداد بلند مدت امضا کنم ولی من چون می‌خواهم به فوتبال ایران برگردم، قراردادی با این تیم امضا نکرده‌ام. بزودی به ایران برمی‌گردم؛ چون دوست دارم فوتبالم را در کشور شما ادامه بدهم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها