يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۳۷۱
زمان انتشار: ۱۷:۵۲     ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
ابوترابی:
عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه برجام یک معاهده است و تعهداتی را متوجه ایران می‌کند، گفت: اینکه برجام نیاز به تصویب مجلس ندارد، از نظر حقوقی کاملا اشتباه است.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه برجام یک معاهده بین‌المللی نیست که نیاز به تصویب مجلس داشته باشد، گفت: این اظهارنظر در مورد متن برجام از نظر حقوقی کاملا اشتباه است و طبق تفسیر شورای نگهبان از اصول 77 و 125 قانون اساسی متن برجام باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: براساس تفسیر شورای نگهبان از اصول 77 و 125 هرگونه تعهدی تحت هر عنوانی اعم از معاهده،‌مقاوله نامه و ... که طبق آن هرگونه تعهدی خارجی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس  اظهار داشت: در متن برجام جمهوری اسلامی ایران تعهدات زیادی را پذیرفته است و باید برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و از نظر حقوقی در مورد تصویب آن در مجلس جای هیچگونه بحثی نیست.

ابوترابی خاطرنشان کرد: مجلس در اعلام نظر خود در متن برجام عجله نمی‌کند و کارهای کارشناسی را آغاز کرده و در آینده با یک کار کارشناسی نسبت به رد و یا تائید برجام اقدام می‌کند.

وی در پایان گفت: کمیسیون قضایی نیز بررسی‌هایی را با حضور کارشناسان حقوقی در ارتباط با هم متن برجام و هم قطعنامه 2231 شورای امنیت آغاز کرده و طبق این بررسی‌ها علی‌رغم نکات مثبتی که در برجام دیده می‌شود نکات ابهام و مسائل حقوقی پیچیده‌ای هم در آن وجود دارد که باید ما با دقت مورد توجه قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها