أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۹۳۷۴
زمان انتشار: ۰۸:۳۱     ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
آیت‌الله جنتی:
دبیر شورای نگهبان گفت: یکی از موارد ناراحت‌کننده این است که متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها بچه‌های حزب‌اللهی و مخلص را به کار نمی‌گیرند و این مصیبت بزرگی است.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار با اعضای «ستاد اجرایی طرح قرآنی شمیم وحی» و استاد حامد شاکرنژاد، قاری ممتاز بین‌المللی کشورمان؛ با تجلیل از فعالیت گسترده این ستاد، گفت: مایلم اقدامات شما بیش از پیش به سمع و نظر مردم برسد و دستگاه‌های مسئول مانند صداوسیما موظفند در این راستا عمل کنند و نسبت به انعکاس این فعالیت‌های قرآنی توجه بیشتری داشته باشند.

وی تعالیم قرآن کریم را در میان مسلمین، مهجور و متروک توصیف و تصریح کرد: مصیبتی که بر جهان اسلام وارد شد، فراموش شدن قرآن و عترت (ع) به عنوان دو امانت گران‌بهای پیامبر اکرم (ص) بود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه قرآن به مسلمین عزت و عظمت بخشید، گفت: قرآن مردمی گمراه را که هیچ هدفی در زندگی نداشتند، زنده و سرآمد دیگر اقوام کرد. با تعالیم روح‌بخش قرآن کریم، یک تحول بنیادی در جامعه اسلامی به وجود آمد و این از معجزات قرآن است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مظلومیت قرآن کریم و عترت(ع) در ایام حاکمیت طاغوتی پهلوی، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جلسات تلاوت قرآن بسیار خلوت بود و هیچ جاذبه‌ای نداشت. حافظین قرآن بسیار کم بودند. خوشبختانه با اقدامات امام خمینی(ره) و یاران ایشان در به ثمر رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی، اسلام، قرآن و عترت دوباره زنده شدند. اسلامی که در حال احتضار و متهم به عقبماندگی و تخدیر توده‌های مردم بود، تبدیل به مکتبی نشاط‌آور، زندگی‌بخش و عزت‌آفرین در همه عرصه‌های اجتماعی گردید و هر جا که فرهنگ اسلامی و قرآنی وارد می‌شد، موفق بود.

وی افزود: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام بیش از گذشته مورد توجه جامعه بشری قرار گرفته است.

دبیر شورای نگهبان ضمن تجلیل از فطرت خداجوی مردم ایران و اهتمام آنها به فرهنگ اسلامی، گفت: مردم ایران فطرت بسیار پاکی دارند. اگر بگویم در هیچ جای دنیا به اندازه ایران فطرت‌ها سالم نیست، مبالغه نکرده‌ام.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: دوران حکومت فاسد پهلوی، مردم ایران را در معرض انواع گناهان قرار داد. اما همین مردم، براساس همین فطرت خداجو، به نهضت اسلامی امام خمینی(ره) پیوستند و بعد هم در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در میدان مبارزه و جهاد حاضر شدند. به طوری که امام رضوان‌الله می‌فرمودند با این نهضت اسلامی، فطرت‌ها زنده شد و فطرت‌های خاموش و خواب رفته در میان مردم ایران، بیدار شد.

وی با اشاره به ثمرات عملی حاکمیت قرآن و اسلام در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: مردم با هدایت‌ها و ارشادات قرآنی حضرت امام خمینی‌(ره) در جنگ تحمیلی، 8 سال مقاومت کردند و سرزمین خودشان را از لوث وجود اشغالگران پاک کردند. این مقاومت برای حفظ استقلال کشور، به برکت قرآن کریم بود. مردم با فرهنگ قرآن، توانستند روی پای خود مستقل بایستند و سختی‌ها، تلخی‌ها و تحریم‌ها را تحمل کنند و عزت و آبروی اسلام را حفظ کنند.

دبیر شورای نگهبان با تجلیل از فعالیت این ستاد در مناطق محروم، گفت: امام بزرگوار تأکید بسیاری بر حمایت از محرومین داشتند. به برکت تربیت قرآنی امام راحل حمایت از محرومین و پابرهنگان مکرر در تعابیر ایشان دیده می‌شد. ایشان، معتقد بودند ما هر چه داریم متعلق به همین محرومین و مستضعفین است.

آیت‌الله جنتی همچنین با تشکر از اقدامات خیریه این ستاد، افزود: کار شما در تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و برگزاری کرسی‌های قرائت در مناطق محروم، بسیار ارزشمند بود. شما بسیاری از خانواده‌ها را در ایام ماه مبارک رمضان خوشحال کردید.

وی افزود: خوشبختانه در کشور خیرین زیادی هستند که اگر اعتمادشان جلب شود و بدانند در کمک‌های آنها تصرف بی جا نمی‌شود از هیچ کمکی مضایقه نمی‌کنند.

دبیر شورای نگهبان با توصیه به افزایش فعالیت‌های قرآنی، گفت: قرآن را به صحنه اجتماع بکشید. افرادی را که تربیت‌یافته قرآن هستند‏، رشد بدهید چرا که ما مطابق فراز معروف دعای افتتاح به دنبال دولتی کریمه هستیم که در آن اسلام و اهلش عزیز باشند و اهل نفاق در آن دچار ذلت باشند. در غیر این صورت، حکومت ما هر عنوانی داشته باشد، در باطن اسلامی نخواهد بود.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: اهل قرآن باید در صحنه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور حضور فعال داشته باشند. ما هر چه موفقیت داریم به دلیل حضور افراد متخصصی است که اهل عبادت و معنویت نیز هستند. موفقیت‌هایی که در مسائل هسته‌ای و فن‌آوری‌های پیچیده علمی و صنعتی رخ داده است، عمدتاً توسط همین افراد بوده است. اگر در بسیاری از جاها کارها بر زمین مانده و درست عمل نشده برای این است که حزب‌اللهی‌ها و افراد صالح حضور نداشتند.

وی با اشاره به تصریح قرآن کریم مبنی بر اینکه حکومت بر روی زمین به بندگان صالح خدا تعلق خواهد گرفت، گفت: در دولت حضرت مهدی(عج) همه کارها به دست صُلحاء است. باید این تفکر رشد یابد.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از موارد ناراحت‌کننده این است که متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها بچه‌های حزب‌اللهی و مخلص را به کار نمی‌گیرند و این مصیبت بزرگی است.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه اسلام و قرآن در وجود انسان‌ها جلوه می‌کند، افزود: تجلی خوبی‌ها و انعکاس مفاهیم قرآنی همه در وجود انسانی که ایمان به خدا و آخرت دارد معنی پیدا می‌کند.

وی به آقای شاکرن‍ژاد و اعضای این ستاد توصیه کرد که هر چه می‌توانید خلوص نیت خود را حفظ بکنید. خلوص نیت مسأله بسیار مهمی است. مطابق تصریح قرآن، تنها جایی که شیطان موفق نمی‌شود، علیه انسان‌های مخلص است.

دبیر شورای نگهبان، افزود: همچنین طبق دستور قرآن کریم در این مسیر نباید از سرزنش ملامت‌کنندگان ترسید. کسی که می‌خواهد به میدان بیاید؛ خوشامدها و بدآمدهای دیگران نباید در او تأثیر بگذارد. امام عزیز ما (ره) همین طور عمل می‌کردند و معیار عملکرد خود را رضایت الهی قرار می‌دادند که موفق شدند با پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن را مجدداً ‌به صحنه سیاسی و زندگی جامعه برگردانند.

آیت‌الله جنتی در بخش پایانی اظهاراتش با تأکید بر اینکه، توجه به سیاست نباید مورد غفلت افراد متدین قرار بگیرد، گفت: در عرصه سیاسی پیشگام و حاضر باشید و سعی کنید بینش سیاسی خود را تقویت کنید.

وی افزود: در گذشته، و امروز نیز گه‌گاه، برخی افراد متدین به مرز سیاست که می‌رسیدند متوقف می‌شدند و با این مسائل بیگانه بودند. یکی از دلایلی که باعث شد در صدر اسلام امام علی علیه‌السلام موفق نشوند، همین سکون و جمود این افراد بود. افرادی که پیغمبر(ص) را قبول داشتند و در جنگ‌ها شرکت کرده بودند اما از مسائل سیاسی درک درستی نداشتند و در مواقعی که لازم بود در صحنه حضور و استقامت داشته باشند، عقب می‌کشیدند.

دبیر شورای نگهبان، افزود: ما اکنون موظفیم نگذاریم اتفاقات صدر اسلام تکرار شود و مقام معظم رهبری به عنوان پرچم‌دار اسلام تنها بمانند. باید فرمایشات ایشان را نصب‌العین خود قرار بدهیم و در مسیر تحقق ارزش‌های مورد نظر ایشان حرکت بکنیم. خداوند انشاءالله مقام معظم رهبری را تا فرج حضرت ولی‌عصر(عج) مستدام بدارد.

در ابتدای این دیدار استاد شاکرنژاد آیاتی چند از کلام‌الله مجید را قرائت کرد. همچنین دبیر ستاد اجرایی طرح قرآنی شمیم وحی با ارائه گزارشی تفصیلی از فعالیت این گروه، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال موفق شدیم در 15 استان، 117 کرسی تلاوت برگزار کنیم و در کنار آن با حضور در مناطق محروم و جلب کمک خیرین و دستگاه‌های مسئول نسبت به تهیه جهیزیه، ارائه کمک هزینه تحصیلی، آزادی زندانیان مشمول جرائم غیرعمد و به طور کلی اقدامات عام‌المنفعه و در نهایت پرورش و تربیت نیروهای قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم اقدام کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها