يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۳۸۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
پدر مرحوم محسن روح‌الامینی در پایان هفتمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی گفت: در دادگاه به مرتضوی پیشنهاد دادم شغل مشاوره فیلمنامه‌های تخیلی و جنایی را برگزیند چرا که استاد وارونه‌نمایی است.

به گزارش پایگاه 598، روح‌الامینی در هنگام خروج از دادگاه گفت: پرونده کهریزک سال 88 با شکایت ما که در 8 شهریور 88 تقدیم رئیس قوه قضاییه شد مراحل مختلفی را در قوه قضاییه طی کرده است که بهترین و سریعترین مرحله آن مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده و در واقع افرادی که متهم بودند به دادگاه نظامی آورده شدند و خیلی خوب به آن قسمت رسیدگی کردند.

وی ادامه داد: در تابستان 89 احکام آنها مبنی بر قتل عمد صادر شد که دو نفر به قصاص محکوم شدند که ما آنها را به دلیل اینکه از عوامل جزء بودند بخشیدیم تا به کسانی که از نظر ما مقصران اصلی بودند و یکی از آنها دادستان سابق تهران بود، رسیدگی کنیم.

پدر مرحوم روح‌الامینی گفت: پرونده ایشان در دادگاه مراحل مختلفی را طی کرده است که از جمله رسیدگی در دادگاه انتظامی قضات برای تعلیق ایشان از شغل قضا بود و بعدها پرونده ما را که چند نفر بودند بخشی را با هم رسیدگی کردند و بخشی را به صورت جدا رسیدگی کردند.

این شاکی مرتضوی در رابطه با پرونده قتلی که دوره قبل در دادگاه کیفری شعبه 76 استان رسیدگی شد، گفت: در بحث پرونده قتل کامرانی مطرح شد ما اعتراض داشتیم که چرا یکجا رسیدگی نمی‌کنند.

وی افزود: قوه قضاییه با تأخیری پرونده محسن روح‌الامینی را برخلاف ادعای برخی که مدعی هستند این شکایت جدید است اینگونه نیست و این اولین باری است که در دادگاهی با حضور من بعنوان ولی دم مرحوم روح الامینی رسیدگی می‌شود.

روح‌الامینی گفت: مراحل دیگر رسیدگی در بخش بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع پرونده مشترک بوده است اما در بحث قتل اولین بار است که در دادگاه حضور یافتم.

شاکی مرتضوی افزود: امروز آخرین جلسه دادگاه بود که آخرین دفاعیات اخذ شد و وکلای ما نیز دفاعیات خود را مطرح کردند و من نیز آخرین ابعاد شکایت را مطرح کردم و نصیحت‌هایی که باید می‌کردم را ارائه دادم البته اگر کسیی به آنها گوش دهد.

روح‌الامینی گفت: اخرین دفاعیات از متهم اخذ شده است و دادگاه باید برای صدور حکم اقدام کند.

وی گفت: نصیحت من در دادگاه این بود که کسانی که به شغل خود وارد نیستند به دنبال مشاغل دیگری همچون مشاوره فیلم‌ها و فیلمنامه‌های تخیلی و جنایی بروند چرا که سناریوها و وارونه‌گویان خوبی هستند.

شاکی مرتضوی تاکید کرد: به آقای دادستان سابق تهران پیشنهاد می‌کنم این شغل را امتحان کند چرا که ایشان در وارونه گویی و وارونه‌نمایی استاد هستند.

روح‌الامینی افزود: در بین مردم شایع است هیچگاه چاقو دسته خود را نمی‌برد اما امیدواریم قوه قضاییه این دفعه این ضرب‌الامثل را باطل کند و ایشان دیگر به منصب قضا باز نگردند.

شاکی مرتضوی گفت: اتفاقات و گفت و شنودهای داخل دادگاه از نظر قانون نباید در بیرون مطرح شود و من این کار را انجام نمی‌دهم اما قانون‌شکنان قانون‌دانی که از دادگاه بیرون می‌آیند می‌توانید بپرسید که دادگاه به چه شکل برگزار شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها