کد خبر: ۳۲۹۴۰۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۴     ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امکان ندارد که کنکور حذف شود.
به گزارش پایگاه 598، شهداد عبداللهی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: تا زمانی که رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌ها وجود دارد و رسیدن به این رشته‌ها با رقابت امکان‌پذیر است، پس حذف کنکور بی‌معناست.

وی از اجرای طرحی با شناسایی خیرین آموزشی خبر داد که در آن در کنار ساخت و ساز مدارس خیرین در تجهیز هنرستان‌ها و مراکز آموزشی فعالیت می‌کنند و زمینه تحصیل مناسب نسل آینده را با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم می‌آورند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ضرورت تجهیز مدارس را به امکانات الکترونیکی، کتابخانه‌ای و منابع مورد نیاز یادآور شد و گفت: ما نیز معترف هستیم که در مناطق محروم و روستایی امکان تجهیز واحدهای آموزشی به کلاس‌های تقویتی، تست‌زنی و تأمین کتاب‌های مورد نیاز کنکور وجود ندارد ولی علی‌رغم این محدودیت‌ها تلاش برای تقویت کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی است.

عبداللهی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد را به عنوان یک اولویت یادآور شد و تصریح کرد: هر چند در فعال کردن این آموزشگاه‌ها بحث انتفاعی بیشتر مد نظر است اما نباید به هر قیمتی فعالیت‌های آموزشی انجام شده و امکان برخی سوءاستفاده‌های احتمالی فراهم آید در حالی که باید به صورت قانونی و با مجوز رسمی این آموزشگاه‌ها با نرخ مصوب فعالیت کنند.

وی ضرورت حل مشکلات معیشتی معلمان را به عنوان یک ضرورت حتمی یادآور شد و افزود: در کنار حل مشکلات معیشتی مردم، معیشتی معلمان، برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی معلمان در رشته‌های مختلف مورد توجه است چرا که اگر معلم نتواند حضور شایسته‌ای را در کلاس درس تجربه کند قطعاً نبض آموزش و پرورش ما ضعیف و ضعیف‌تر می‌زند.

عبداللهی بیان کرد: در حمایت از دانش‌آموزان هنرستان‌ها و نظام فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که در اوج مظلومیت هستند، طرح آراستگی هنرستان‌ها در حال اجراست که در همین زمینه سال گذشته 750 میلیون تومان و امسال نیز یک میلیارد تومان برای خرید و تأمین تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در هفته مشاغل سعی کردیم دانش‌آموزان را بیشتر با رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای آشنا کنیم که با توجه به انتخاب رشته دانش‌آموزان از پایه نهم امیدواریم با هدایت‌ها و راهنمایی‌های مناسب امکان بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها فراهم آید.

عبداللهی ادامه داد: در روزهای اخیر پنج دانش‌آموز نظام فنی و حرفه‌ای این استان با کسب مدال‌های رنگارنگ و رتبه‌های ممتاز سعی کردند تا موفقیتی برای این استان کسب کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امکان حذف کنکور وجود ندارد چرا که در راهیابی به رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌ها رقابتی نیاز است که این رقابت در قالب رقابت دانش‌آموزان در آزمون سراسری امکان‌پذیر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها