کد خبر: ۳۲۹۴۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
شماري از كارگران خارجي با حمله به دو خودروي پليس عربستان در شرق رياض آنها را واژگون كردند و به آتش كشيدند.
به گزارش پایگاه 598، مشاجره خونين بين كارگران خارجي يك شركت در حومه پايتخت عربستان، باعث كشته شدن يك كارگر و به آتش كشيده شدن دو گشتي پليس شد.

يك منبع امنيتي در پليس رياض گفت: دو گشتي پليس رياض با دريافت خبر كشته شدن يك كارگر خارجي، در محل سكونت كارگران شركت جاده الثمامه در شرق پايتخت حاضر شدند تا به بررسي اين امر بپردازند.

اين منبع افزود: كارگران اين شركت از اتباع هند و بنگلادش هستند و با حضور گشتي‌هاي پليس در محل حادثه، درگيري ميان كارگران شدت يافت و به خارج از ساختمان شركت كشيده شد؛ شماري از كارگران به عابران حمله ور شدند و اقدام به شكستن شيشه خودروها كردند و تا قبل از رسيدن نيروهاي يگان ويژه، دو خودروي پليس مستقر در محل حادثه را واژگون كردند و به آتش كشيدند.

به گفته اين منبع، تحقيقات پليس براي يافتن علت اين حادثه همچنان ادامه دارد. اين درحالي است كه كمتر از ۳ ماه پيش نيز چند تبعه خارجي در محل كار خود در عربستان به ۳ شهروند سعودي حمله كردند و شيشه خودروهاي آنها را شكستند كه در نتيجه آن دو شهروند سعودي و يك تبعه خارجي زخمي شدند.

برخورد سختگيرانه و سركوبگرانه دولت عربستان با كارگران خارجي، ناآرامي‌هاي داخلي اين كشور را در كانون توجه رسانه‌ها قرار داده است.

ناآرامي در عربستان پديده‌اي رايج محسوب نمي‌شود، اما ايجاد ترافيك‌هاي سنگين در خيابان‌هاي شهرهاي عربستان اكنون به پديده‌اي شايع تبديل شده است. پيشتر در شهر جده پس از مسدود شدن خيابان‌هاي اطراف يك مركز اخراج مهاجران به دست كارگران مهاجر، ده‌ها نفر بازداشت شدند. در مناطق ديگر نيز اغتشاشاتي گزارش شده است.

شمار كارگران خارجي در عربستان نزديك به ۹ ميليون نفر است كه اكثر آنها را اتباع فقير كشورهاي جنوب شرق آسيا به ويژه هند، بنگلادش، فيليپين، پاكستان و نيز يمن و مصر تشكيل مي‌دهند و شماري نيز از اتباع كشورهاي آفريقايي نظير اتيوپي هستند. كارفرمايان عربستاني، كارگران خارجي را به كارهاي طاقت فرسا با حقوق ناچيز مجبور مي‌كنند و حكومت نيز به جاي مقابله با نقض حقوق اين كارگران، آنان را سركوب و از عربستان اخراج مي‌كند.

 




منبع: ابنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها