يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۶۱۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
انتخابات قزوین شایعه حضور افرادی چون عراقی، ابوترابی و مرتضی نبوی در انتخابات مجلس دهم قزوین، کفه ترازو را به سمت اشخاص سرشناس استان سنگین کرد به شکلی که افراد مستقل وکمتر شناخته شده، فضا را برای بروز و ظهور خود مهیا نمی‌بینند.
به گزارش پایگاه 598، اصولگرایان و اصلاح طلبان دو  ضلع تاثیرگذار و فعال انتخابات مجلس در استان قزوین محسوب می شوند در فضای انتخابات، حامیان دولت تدبیروامید ترجیح می دهند با پرچم و تابلوی اصلاح طلبی وارد عرصه رقابت با اصولگرایان شوند.

اصلاح طلبان سازوکارهای انتخاباتی طراحی کرده اند اما با این اوصاف ساز شکاف از مرکز(پایتخت) کلید خورده است و این انشعاب که توسط چهره های شاخص حزبی همچون صادق خرازی و کواکبیان بیان شده ادامه فعالیت را برای بازیگران جریان اصلاح طلب در استان سخت می کند.چرا که اصلاح طلبان استان چند سناریو در انتخابات مجلس در نظر گرفته اند و بنابراین، نامزدها و کاندیداهای نهایی باید براساس این معیارها انتخاب و سرانجام در فهرست واحد قرار گیرند.

مقبولیت مردمی، اجرای برنامه های اصلاح طلبان در مجلس و از همه مهمتر عبور از فیلتر شورای نگهبان سناریوهایی از پیش تعیین شده اصلاح طلبان قزوین است.

از اردوگاه اصولگرایان در قزوین خبر می رسد آنها گعده ها و نشست و برخواست های خود را برای نظم دادن در انتخابات و دست یابی به فهرست واحد در سطح استان آغاز کرده اند؛ البته نمایندگان کنونی قزوین در خانه ملت که از عقبه اصولگرایی برخوردار هستند به عنوان گزینه های اصلی این جریان در انتخابات مجلس دهم نام برده می شوند و از اقبال بیشتری برای پیوستن در فهرست اصولگرایان برخوردارند.

** ترکیب قزوین در مجلس نهم

انتخابات مجلس نهم خوشایند اصلاح طلبان نبود چون کاندیداهای مورد حمایتشان از ورود به مجلس بازماندند، منجمله شیخ قدرت علیخانی. وی که سابقه حضور در پارلمان را داشت نتوانست در انتخابات پیشین اعتماد مردم را به خود جلب کند.

قدرت الله علیخانی از چهره های اصلاح طلب مجلس هشتم بود که پس از شکست در انتخابات به ساختمان مرمر واقع در خیابان جامی رفت و مشاور پارلمانی هاشمی رفسنجانی شد.

در انتخابات مجلس نهم فهرست اصولگرایان استان قزوین با اقبال مردم مواجه شد؛ البته در مجلس نهم حجت الاسلام ابوترابی فرد از چهره های اصولگرا(عضو جامعه روحانیت) حوزه انتخابیه خود را از قزوین به تهران تغییر داد.

روح الله عباسپور"عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس"، رجب رحمانی"عضو فراکسیون اصولگریان مجلس"،سید مرتضی حسینی"عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس" و داوود محمدی"عضو فراکسیون رهروان ولایت" نمایندگان قزوین،بوئین زهرا،تاکستان،آبیک و البرز در مجلس نهم هستند.

** گزینه های اصلاح طلبان در انتخابات مجلس

محمد علیخانی فرزند شیخ قدرت علیخانی گزینه اصلاح طلبان در استان شناخته می شود. براساس شنیده ها در این دوره از انتخابات حجت الاسلام علیخانی از حوزه تهران ثبت نام خواهد کرد و نزدیکان وی از حوزه قزوین به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان اعلام موجودیت می کنند.در همین راستا شنیده شده فرزند دیگر وی به نام(مهدی علیخانی ) هم قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارد.

از حوزه تاکستان خبر می رسد نمایندگان ادوار شانس بیشتری برای پیوستن در فهرست اصلاح طلبان دارند، در این راستا می توان به میر طاهرخانی "نماینده سابق این شهرستان" اشاره کرد.

با این حال یک منبع آگاه حضور شیخ قدرت الله علیخانی در استان قزوین را قوی تر از استان تهران دانست و گفت: در این دوره رقابت اصلی بین جریان اصلاح‌طلب با محوریت قدرت علیخانی و کاندیدای اصول‌گرا یعنی روح اله عباسپور شکل خواهد گرفت.

** وضعیت اصولگرایان در استان قزوین

اصولگرایان و احزاب اصولگرای استان همچون سایر اصولگرایان براساس سازوکار وحدت و همگرایی حرکت می کنند و تاکنون نشست هایی را تحت عنوان همگرایی تشکیل داده اند.

محمد حسین شفیعی ها دبیر حزب موتلفه استان قزوین درخصوص آرایش انتخاباتی و وحدت اصولگرایان، می گوید:در حال حاضر اقداماتی در راستای شناسایی و توانمندی نیروهای انقلابی از سوی احزاب اصولگرا صورت گرفته است اما هیچ فردی به شکل نماینده تا این لحظه معرفی نشده است.

وی تاکید کرد: احزاب اصولگرا در یک لیست مشترک در انتخابات شرکت می کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه حجت الاسلام حسینی یکی از گزینه‌های مورد بررسی حزب موتلفه است گفت: گزینه‌های قطعی حزب موتلفه برای انتخابات نیمه دوم سال اعلام می‌شود.

براساس آخرین اخبار انتخاباتی، علاوه بر سه نماینده اصولگرای مجلس نهم از دو چهره اصولگرای دیگر هم جهت حضور در انتخابات نام برده می شود. فرج اله فصیحی رامندی"عضو شورای شهر قزوین" و عباس نیکویی به عنوان کاندیداهای احتمالی مجلس از استان قزوین شناخته شده اند.البته منبع آگاه در استان گفت: رامندی تمایلی برای شرکت در انتخابات مجلس ندارد.

عباس نیکویی در انتخابات گذشته هم ورود پیدا کرد اما با این حال نتوانست در فهرست اصولگرایان قرار گیرد و به جای او نام مرتضی حسینی در فهرست ثبت شد.

از سوی دیگر یکی از رسانه های محلی با اشاره به آرایش اصولگرایان در استان، آورده: شایعه حضور افرادی چون عراقی، ابوترابی و مرتضی نبوی در انتخابات مجلس دهم قزوین، کفه ترازو را به سمت اشخاص سرشناس استان سنگین کرد به شکلی که افراد مستقل وکمتر شناخته شده، فضا را برای بروز و ظهور خود مهیا نمی‌بینند.

منبع: نماینده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها