کد خبر: ۳۲۹۶۳۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۷     ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
فرماندار شهرستان کرج گفت: در یک‌طرفه شدن جاده چالوس آسیب‌های زیادی را به استان البرز و شهرستان کرج وارد کرده و همه را کلافه کرده است.

به گزارش پایگاه 598، جلسه شورای اداری این شهرستان هم‌اکنون به ریاست محمدتقی ایرانی، فرماندار ویژه شهرستان کرج و معاون استاندار البرز در حال برگزاری است.

ایرانی در ابتدای این جلسه طی سخنانی به سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، از مراجع معظم تقلید اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگوار در ابتدا از همراهان قیام مشروطه بود، اما نخستین نفری بود که انحراف در مشروطه را تشخیص داد و مقابل این انحراف ایستاد.

وی اظهار داشت: شیخ فضل‌الله نوری تأکید داشت که باید قوانین بر اساس احکام اسلامی تصویب و اجرا شود و متأسفانه غرب‌زدگان پس از پیروزی انقلاب مشروطه ایشان را به شهادت رساندند.

این مسئول افزود: همان طور که جلال آل احمد در یکی از کتاب‌های خود نوشته است، شهادت شیخ فضل‌الله نوری لکه ننگی است بر دامان انقلاب مشروطه.

ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توافقات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: کار بزرگی در این مذاکرات اخیر انجام شده و با هدایت مقام معظم رهبری، ثابت‌قدمی و استواری مردم به اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب و حمایت همه‌جانبه از تیم مذاکره‌کننده و تدبیر دولت به پیروزی بزرگی دست یافتیم.

وی افزود: در این دوره ملّت ایران غربی‌ها را وادار به نشستن پای مذاکرات کردند و همانطور که جان کری و اوباما تأکید کردند، دیگر احدی نمی‌تواند مانع از دست‌یابی ایران به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای شود.

وی با اشاره به برخی از نگرانی‌ها درباره نتایج مذاکرات نیز گفت: همه نگران بودیم. وقتی رئیس جمهوری می‌گوید دو بار از تیم مذاکره خواسته است که مذاکرات را رها کرده و ادامه ندهند، ‌نشان می‌دهد که رئیس جمهور هم نگران بوده، اما امروز باید با حفظ وحدت از تصمیم نظام در این مقطع حساس حمایت کنیم.

فرماندار کرج گفت: ما در توافق هسته‌ای هیچ چیزی را از دست نداده‌ایم. فناوری و دانش ما حفظ شد. فضای علیه ایران در جوامع بین‌المللی از بین رفت و شاهد هستیم که مرتجعین عرب با رژیم اشغالگر قدس هم‌پیمان شده و علیه توافق سخن می‌گویند. به همین دلیل است که می‌گوییم ما در مذاکرات پیروز شدیم.

ایرانی با اشاره به ایثار و فداکاری ملت ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: در جنگ تحمیلی نیز ما عراق را نابود نکردیم. یک وجب از خاک این کشور را نگرفتیم. صدام را به هلاکت نرساندیم. پس چرا می‌گوییم در جنگ پیروز شدیم. علت این است که دشمن متجاوز با استفاده از همه امکانات و حمایت کشورهای غربی می‌خواست 3 روزه تهران را فتح کند، اما ملّت ایران، شهدا، جانبازان و ایثارگران مقابل دشمن متجاوز ایستادگی کردند و آنها به اهداف شوم خود نرسیدند. به همین دلیل است که می‌گوییم ما در جنگ پیروز شدیم و همین اتفاق در مذاکرات اخیر هسته‌ای افتاد.

وی با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده هرگز از خطوط قرمز عبور نکرده است، گفت: باید از مذاکره‌کنندگان حمایت کرده و تابع تصمیمات نظام در موضوع توافقات باشیم و اختلاف‌نظرها نباید منجر به شکستن وحدت ملی شود.

وی با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان مجلس نیز گفت: پیش از تصویب قانون در مجلس ده‌ها نفر اعتراض می‌کنند. حتی فریاد هم می‌زنند و می‌گویند این ماده واحده منجر به نابودی کشور می‌شود. این بحث‌ها طبیعی است، اما وقتی که به تصویب مجلس رسید و تبدیل به قانون شد، همه از قانون تبعیت می‌کنند. در مذاکرات هم همین شیوه را باید اعمال کنیم. به عبارتی انتقادها که محترم که قابل قبول نیز بود شنیده شد، حال باید اجازه دهیم نظام تصمیم نهایی را بگیرد.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: اگر نظام تصمیم گرفت این توافق در مجلس بررسی شود، همه به آن افتخار می‌کنیم و اگر گفت در شورای عالی امنیت ملی که با حضور رؤسای قوا برگزار می‌شود، توافق بررسی و تصویب شود، همه باید تابع باشیم و بدانیم که نظام خیر و صلاح مملکت و مردم را می‌خواهد.

ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود به سیل اخیر در استان البرز به‌ویژه جاده چالوس اشاره کرد و گفت: ابتدا لازم است به‌طور صریح انتقادهایی را مطرح کنم. اول اینکه هیچ‌کس از وقوع سیل اطلاع نداشت و سازمان هواشناسی نیز فقط رگبار را پیش‌بینی کرده بود و حتی به ما اعلام کردند که سرعت باد یک متر در ثانیه است.

ایرانی ادامه داد: زمانی که این سیل اتفاق افتاد، علی‌رغم شدت زیادی که داشت، تلاش‌هایی برای امدادرسانی آغاز شد که جا دارد از اقدامات شهرداری کرج، نیروی انتظامی، اداره آب، بسیج و اورژانس تقدیر کنم، اما باید قبول کرد که عده‌ای از مدیران عضو ستاد بحران حضور نداشتند و حالا از من می‌خواهند گزارش‌ها را جوری تنظیم کنم که این آقایان آسیب نبینند.

وی از یک‌طرفه شدن جاده چالوس نیز گلایه کرد و گفت: این موضوع به استان البرز آسیب زیادی وارد کرده و همه را کلافه کرده است. متأسفانه زمان وقوع بحران به‌دلیل یک‌طرفه بودن جاده چالوس امدادرسانی کُند انجام می‌شد.

وی اظهار داشت: جلسه مدیریت بحران مانند جلسه شورای اداری نیست که ما از یک هفته قبل به مدیران دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی کنیم. وقتی اتفاقی می‌افتد مدیر باید بلافاصله خود را به منطقه و ستاد بحران برساند و اینکه گفته می‌شود ما خبر نداشتیم، قابل قبول نیست. من در این حادثه شاهد بودم که برخی از مدیران حضور نداشتند و تلفن خود را جواب نمی‌دادند و تازه برخی از دستگاه ها به من زنگ می‌زدند و از من گزارش می‌خواستند.

فرماندار کرج گفت: مردم ما هوشیار هستند و همه کارها را می‌بینند و دقیقاً مردم مناطق سیل‌زده از جمله روستای سیجان و سرزیارت دیدند که کدام مدیران در جلسه حضور داشته و چه کسانی کنار مردم نبودند و اگر خدا نمی‌خواست عمق فاجعه بسیار بزرگتر از امروز بود.

فرماندار کرج انتقادی هم از رسانه‌ها و مسئولان داشت که طی این بخش گفت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی کج‌رفتاری‌ها موجب می‌شود که در حق مردم کرج ناجوانمردی‌های بسیاری را شاهد باشیم. این حق مردم کرج نیست که بگوییم، این مردم بی‌بندوبار بوده، شرع و قانون را رعایت نمی‌کنند و کرج جای خوش‌گذرانی، بی‌بندوباری، فساد و مرکز قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکی است.

ایرانی ادامه داد: چرا می‌گوییم آمار جرم و جنایت در کرج زیاد است. بعضی وقت‌ها مردم کرج نیز باورشان شده که در این شهرستان آمار طلاق، فساد و بی‌بندوباری به اوج رسیده و این درحالی است که تنها در تهران میزان جرائم 11 برابر کرج است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم کرج در تشییع جنازه یکی از شهدای غواص نیز گفت: میزان حضور مردم در این مراسم بی‌نظیر بود و در هیچ مراسم دیگری این تعداد از مردم حضور نداشتند، پس از رسانه‌ها می‌خواهیم که سیاه‌نمایی نکنند و نکات قوت مردم و شرایط این شهرستان را به درستی منتقل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها