يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۶۳۸
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
کنفرانس خبری وزرای خارجه مصر و آمریکا
وزیرخارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه مصر با بیان اینکه ایران به توافق هسته‌ای پایبند است، گفت: مصر و اسرائیل و کشورهای خلیج فارس با اجرای توافق هسته‌ای امن تر خواهند بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اسکای نیوز،  جان کری وزیر خارجه آمریکا که به مصر سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک خود با سامح شکری وزیر خارجه این کشور گفت: مصر و اسرائیل و کشورهای خلیج فارس با اجرای توافق هسته‌ای امن تر خواهند بود.

وی بار دیگر با تکرار ادعاهای خود علیه ایران و متهم کردن این کشور به اولین کشور حامی تروریسم در دنیا گفت: خلع سلاح هسته‌ای ایران این وضعیت را بهبود می‌بخشد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره آینده امنیت در منطقه بعد از اجرای توافق با ایران گفت‌وگو می‌کند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال خلع سلاح‌ هسته‌ای ایران هستیم و اجرای توافق با ایران این امر را تضمین می‌کند، گفت:  ایران به توافق هسته‌ای پایبند است.

کری در بخش دیگری از این کنفرانس گفت: ما از تلاش‌های مصر در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با وزیر خارجه مصر درباره هماهنگی مشترک در زمینه مبارزه با خشونت و تروریسم، بحث و تبادل نظر کرده است، گفت که مصر نقشی مهم و تاریخی در خاورمیانه ایفا کرده است.

کری با اشاره به اینکه بر سر برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد در مصر همراه با اصلاحاتی فراگیر و حمایت از آزادی مطبوعات و آزادی بیان با وزیر خارجه مصر اتفاق نظر دارد گفت که مطمئنیم انتخابات پارلمانی مصر هیچ یک از گروه‌های سیاسی صلح‌‌‌آمیز را به هیچ وجه کنار نمی‌گذارد.

سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در این کنفرانس گفت که با کری درباره ضرورت یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه با حفظ تمامیت ارضی سوریه گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: امیدواریم که توافق هسته‌ای با ایران خاورمیانه را خالی از سلاح گرداند.

کری روز گذشته در چارچوب سفر خاورمیانه‌ای خود وارد قاهره پایتخت مصر شد.

کری و شکری امروز ریاست نشست گفت‌وگوهای استراتژیک بین دو کشور را بر عهده داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها