أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۹۶۴۰
زمان انتشار: ۱۷:۵۱     ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سفر آمانو به آمریکا، گفت: هرگونه طرح بحث درباره توافق محرمانه ایران و آژانس باید محفوظ بماند و ارائه این توافق به آمریکایی‌ها نقض جمع بندی مذاکرات وین است.

به گزارش پایگاه 598، فتح‌‌الله حسینی نماینده مردم قصر شیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور آمانو در "سنا" ی آمریکا، گفت: برخی می‌گویند که ایران و آژانس توافق محرمانه‌ای باهم دارند باید درباره آن روشنگری و شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه، اگر توافقی بین ایران و آژانس باشد، باید بین ایران و این نهاد محفوظ بماند، تاکید کرد: هرگونه تخلف آژانس از آنچه بین ایران و این نهاد بوده، می‌تواند اعتبار توافق وین را خدشه دار و از اساس آنرا فاقد اعتبار بین‌المللی کند چرا که ما نمی‌توانیم بپذیریم که غربی‌‌ها تنها به بخشی از جمع بندی مذاکرات تن داده و بخش دیگر را نقض کنند.

حسینی تصریح کرد: آژانس نماینده آمریکا نیست بلکه یک نهاد بین‌‌المللی است که باید از اعتبار خود دفاع کند اگر قرار باشد آژانس در بحث مذاکرات ایران با 1+5 یک طرف دعوا باشد دیگر نمی‌‌تواند به عنوان نهاد بی طرف وارد شود. آقای آمانو اگر بخواهد به جای پرداختن به وظایف خود، نماینده آمریکا باشد دیگر نمی‌تواند به عنوان دبیرکل آژانس فعالیت کند چرا که در اینصورت هیچ اعتباری برای فعالیت در آژانس نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر قرار باشد، آقای آمانو در  دیدار با نمایندگان آمریکا، از توافق محرمانه ایران و آژانس سخن بگوید و این توافق را برای آنها تشریح کند، این اقدام مصداق نقض توافق وین خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها