کد خبر: ۳۲۹۶۵۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
در گفتگو با مسئولان دوازدهمین کاروان پیاده روی از قم تا مشهد مقدس:
مدیر کاروان پیاده روی اظهار داشت: بزرگترین خصیصه پیاده روی به سمت حرم علی ابن موسی الرضا(ع) خضوع و محبت این امام همام است که این امر موجب آسانی پیمودن مسیر توسط حاضرین در کاوران می شود و ثبت نام کنندگان در این کاروان تمام برنامه های سال خود را به طوری هماهنگ می کنند تا بتواننند فرصتی بیست روزه را برای این امر معنوی کنار بگذارند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، زیارت پیاده حضرات معصومین سنت دیرینه ای است که مورد توجه خاص اهل بیت علیهم السلام بوده خصوصا امام حسن مجتبی علیه السلام که 25 بار با پای پیاده به زیارت بیت الله الحرام رفتند و می فرمودند:" من حیا میکنم به زیارت بیت الله بروم در حالی که با پای پیاده نروم".

هادی خادم حسینی مسئول کاروان پیاده روی هیات یا زینب (سلام الله علیها) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه 598 ، ضمن اعلام خبر حرکت دوازدهمین کاروان پیاده روی مشهد مقدس بیان داشت: 16 مرداد ماه کاروان پیاده روی حرکت خود را از مسجد مقدس جمکران آغاز می نماید و انشاء الله بعد از هجده روز پیاده روی در شب میلاد علی ابن موسی الرضا (ع) به حرم مطهر این امام رئوف خواهد رسید.

وی با اشاره برنامه های آغازین کاروان پیاده روی اظهار نمود: صبح روز جمعه اعضای کاروان پیاده روی مشهد مقدس که بیش از 300 نفر می باشند میهمان مسجد مقدس جمکران بوده و در مراسم معنوی دعای ندبه با مداحی حجت الاسلام میرزا محمدی و سخنرانی حضرت استاد میرباقری شرکت خواهد نمود.

مسئول کاروان پیاده روی مشهد مقدس با اعلام شعار امسال این کاروان در حمایت از مردم مظلوم یمن افزود: شعار امسال کاروان و همچنین فعالیت های فرهنگی تبلیغی پیرامون کاروان امسال در حمایت از مردم مظلوم یمن و جبهه های مقاومت اسلامی و انزجار از خاندان منحوس آل سعود می باشد و نمایشگاهی در خصوص عقبه فکری جبهه مقاومت در جهان اسلام تهیه شده است که در شهرهای مسیر کاروان پیاده روی برپا خواهد شد.

هادی خادم حسینی گفت: برخی از فعالیت های فرهنگی و اعتقادی هستند که طرح نامه های آن توسط خود اهل بیت نوشته شده است که پیاده روی به سمت اماکن مقدس جزو این دست از طرح های فرهنگی می باشد. امام حسن مجتبی (ع) و سایر ائمه  معصومین بارهای متمادی پیاده به زیارت بیت الله الحرام رفتند که این امر در سیره علما و بزرگان شیعه همچون شیخ انصاری و آیت الله شیخ بافقی نیز ادامه داشته است و حتی آیت الله مکارم شیرازی هم در دیداری که سال های پیش با اعضای کاروان پیاده روی مشهدی مقدس داشتند از خاطرات پیاده روی خودشان فرمودند.



ایشان در ادامه بیان داشتند: لذت پیاده روی به سمت حرم امام رضا(ع) قابل توصیف نیست و همین امر موجب گردیده حتی پیرمردهای با سنین بالای 75 سال همراه کاروان شوند و این مسیر را با پای پیاده بپیمایند و این فعالیت فرهنگی و اعتقادی در اصل امری پروهشی و تربیتی است.

مسئول کاروان پیاده روی اظهار داشت: بزرگترین خصیصه پیاده روی به سمت حرم علی ابن موسی الرضا(ع) خضوع و محبت این امام همام است که این امر موجب آسانی پیمودن مسیر توسط حاضرین در کاروان می شود  و ثبت نام کنندگان در این کاروان تمام برنامه های سال خود را به طوری هماهنگ می کنند تا بتوانند فرصتی بیست روزه را برای این امر معنوی کنار بگذارند و ما در کاروان شاهد حضور  اقشار مختلف از طلبه و دانشجوی گرفته تا حتی شخصیت های سیاسی و قهرمانان و مدال آوران ورزشی،  بازاری، کارمند و نظامی هستیم.

هادی خادم حسینی ضمن بیان برنامه های جانبی کاروان پیاده روی مشهد مقدس اظهار داشت: در طول مسیر قم تا مشهد مقدس حدود 180 جلسه تبلیغی برای شرکت کنندکان در موضوعات اداب اسلامی، احکام اسلامی و فقه حکومتی، مباحث فقهی ولایت فقیه توسط گروه تبلیغی بافقی برگزار می گردد.



وی در خصوص هزینه های این سفر بیان داشت: هر ساله ما هزینه های سفر را به سه بخش تقسیم می نماییم که بخشی از آن را خیرین متقبل می شوند و بخش دیگر آن توسط خود زائر پرداخت می گردد و بخش سوم آن از امکانات عمومی مورد استفاده قرار می گیرد که متاسفانه امسال مسئولان دولتی استانی قم همکاری خاصی با کاوران پیاده روی نداشتند و جا دارد که همین جا از فرماندهی سپاه علی ابن ابی طالب قم بخاطر حمایت ها و کمک هایشان تشکر نماییم.

لازم به ذکر است که علاقه مندان جهت ارسال نذورات خود و یا ارتباط با کاروان می توانند با مدیر اجرایی کاروان پیاده روی آقای علی طبرستانی با شماره 09128548300 تماس حاصل نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها