امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۲۹۷۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
هافبک عراقی استقلال آنقدر در بازی نخست ضعیف بازی کرد که سرمربی را به فکر فرو برده تا از بازیکنان دیگری در این پست بهره بگیرد.
به گزارش پایگاه 598، مصدومیتی که جاسم کرار در بازی با سیاه‌جامگان داشت مساله چندان حادی نیست. در حالی که این روزها برخی محتمل می‌دانند که هافبک عراقی به دلیل مصدومیتی که در آن بازی دچارش شد مقابل ملوان بازی نکند اما اگر این بازیکن در ترکیب اصلی قرار نگیرد، دلیلش چیز دیگری خواهد بود.

 

پزشکان استقلال پس از بازی با سیاه‌جامگان پای جاسم را معاینه کردند که مشخص شد مصدومیت حادی نیست و این بازیکن می‌تواند تمرینات را از سر گرفته و برای تیمش به میدان برود. با این اوصاف اما دور از ذهن نیست که هافبک عراقی در بازی با ملوان روی نیمکت باشد.

 

تردید‌های مظلومی برای بازی دادن به کرار از موضوع دیگری نشات می‌گیرد. سرمربی استقلال پس از تماشای فیلم بازی تیمش با سیاه‌جامگان به یک نتیجه مهم رسید. نتیجه مطالعات مظلومی و آنالیزورهای استقلال بازی ضعیف جاسم در بازی هفته اول بود. محاسباتی که با عینیات کاملا همخوانی دارد. آنها که بازی را به دقت تماشا کردند می‌توانند با مظلومی هم عقیده باشند و کرار را به دلیل نمایش بسیار ضعیفش در بازی با سیاه‌جامگان مورد نکوهش قرار دهند.

 

هافبک عراقی در حالی که مامور تقسیم توپ بود هرگز نتوانست آن بازیکن آرمانی باشد به طوری که خط میانی دربست در اختیار آرش برهانی بود و این مهاجم که قدری هم عقب‌تر بازی می‌کرد غالبا توپ‌‌ها را برای مهاجمان ارسال می‌کرد. در این میان کرار هیچ حرکت مثبتی برای استقلال انجام نمی‌داد و بازیکنی بود بیکار و فاقد کارآیی لازم.

 

ارسال‌های جاسم نیز بسیار بی‌دقت بود اما اوج فاجعه در نقطه‌ای بود که کرار از درگیری با بازیکنان حریف فرار می‌کرد و انگار به طرزی مشکوک در حال راه رفتن در زمین بود.

 

در یکی از نشست‌های آنالیز استقلال، مظلومی به این موضوع اشاره کرده و بابت راه رفتن‌های کرار به شدت گله کرد که قرار شد در حین تمرینات بابت این موضوع از هافبک عراقی توضیح لازم پیرامون چرایی نحوه بازی‌اش، خواسته شود.

 

البته کرار معمولا توضیح خاصی برای این جور مواقع ندارد و شاید تنها راه برای سرمربی استقلال که می‌داند بازی بسیار مهمی پیش رو دارد نیمکت‌نشین کردن کرار باشد یا اینکه اصلا او را در ترکیب اصلی بازی ندهد.

 

بنابراین اگر دیدید که کرار مقابل ملوان نیمکت‌نشین بود، چندان تعجب نکنید. این سورپرایز مظلومی است که چندان علاقه‌ای هم به این بازیکن ندارد و هنوز کینه‌ها از فصل یازدهم برجا است...

 

تنها اهرمی که شاید در نهایت کرار را وارد ترکیب اصلی استقلال کند، نوع تمریناتی باشد که این بازیکن در روزهای آتی انجام می‌دهد. یعنی به طوری که مظلومی قانع شود دوباره از این بازیکن در ترکیب اصلی بهره بگیرد وگرنه ممکن است حتی در این شرایط که استقلال با کمبود بازیکن مواجه شده، مظلومی تصمیمی عجیب اتخاذ کرده و کرار را روی نیمکت ذخیره‌های استقلال بنشاند.

 

پلن مظلومی برای بازگرداندن کرار به فرم بدنی مطلوب و شاید افزایش انگیزه این است اما باید دید که به مرحله اجرا می‌رسد یا خیر. شاید اگر استقلال یک پلی‌میکر جانشین داشت مظلومی با جسارت بیشتری این جابه‌جایی را انجام می‌داد.

 

صحبت از بازی کردن بهنام برزای به جای کرار هم هست. یک جابه‌جایی که نشأت گرفته از آن پاس گلی است که هافبک - مهاجم تیم المپیک ایران در بازی نخست با سیاه‌جامگان برای سجاد شهباززاده ارسال کرد. شاید برزای بتواند همان بازیکنی باشد که مظلومی انتظار داشت.

منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها