أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۹۷۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
منافع و مصالح وزارت خارجه ایجاب می‌کند ادعای کری توسط آقای ظریف پاسخ داده شود تا مردم مطمئن شوند وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که گاهی قاطعانه می‌گوید «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» با یک تلفن وزیر خارجه شیطان بزرگ، تصمیم‌گیری نمی‌کند.
به گزارش پایگاه 598، طی ۲۰ روزی که از تهیه برجام گذشته است، مقامات آمریکایی بارها دست به تهدید ایران زده‌اند و برخی از آن‌ها این بحث را مطرح کرده‌اند که باید ایران را بمباران کرد و به ایران حمله نظامی کرد. اوباما نیز یک روز پس از توافق با ادبیاتی گستاخانه اعلام کرده بود که: «ایرانی‌ها از تمایل برای اقدام نظامی در جایی که برای منافع و امنیت ملی آمریکا مهم باشد، باخبر هستند. ما می‌توانیم اگر بخواهیم و انتخاب کنیم ارتش آن‌ها را از بین ببریم.»[۱]

در کنار این تهدیدها، عباراتی از سوی جان کری در شورای روابط خارجی آمریکا مطرح شد که جای تأمل بسیار دارد. جان کری قسمت اعظمی از بحثش در این جلسه را به مباحث منطقه اختصاص داد.

کری درباره اقدامات ایران در یمن می‌گوید: «ما ساده‌لوح نیستیم. ما تاریخ را می‌شناسیم و از اقدامات ایران در منطقه- یمن، ارتباطش با شبه‌نظامیان شیعه عراق و حزب‌الله- اطلاع داریم، اما دوستان، اولین نکته در کار ما این است که اگر می‌خواهید با ایران مقابله کنید و آن را شکست دهید بهتر است این کشور را زمانی وادار به عقب‌نشینی کنید که فاقد سلاح هسته‌ای است.»[۲]

شاید مهم‌ترین بخش صحبت‌های کری درباره کشتی ایرانیی بود که عازم یمن شد. این کشتی که در خردادماه امسال عازم یمن بود، به دلایل نامعلومی به جای لنگر اداختن در سواحل یمن، راهی جیبوتی شد و کمک‌های مردم ایران به‌صورت مستقیم به مردم یمن نرسید.

کری در جلسه شورای روابط خارجی درباره این کشتی می‌گوید: «چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با همتای خود [ظریف] تماس گرفتم و گفتم که این امر می‌تواند باعث یک رویارویی جدی شود و ما آن را تحمل نمی‌کنیم. وی نیز در مدت‌زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آب‌های بین‌المللی خارج شود و بعد راهی کشور خودشان شد.»[۳]


نکاتی درباره ادعاهای کری:

لحن صحبت‌های کری بسیار متکبرانه و از موضع بالاست و گویی با مقامی زیردست خود تماس گرفته است. از این جمله «وی [ظریف] نیز در مدت‌زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت» معلوم می‌شود که کری به دنبال تحقیر ایران و ضعیف نشان دادن کشور ما دراین‌باره است.
چند روز از انتشار این خبر گذشته و مسؤولان دولتی و آقای ظریف- که مخاطب مشخص این خبر بوده- حتماً از این خبر مطلع شده‌اند. معلوم نیست که چرا درباره این گزافه‌گویی هیچ موضعی از سوی وزیر خارجه و سخنگو گرفته نشده است؟

منافع و مصالح وزارت خارجه و به تبع آن وزیر خارجه ایجاب می‌کند ادعای کری توسط آقای ظریف پاسخ داده شود تا مردم مطمئن شوند وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که گاهی قاطعانه می‌گوید «هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید» با یک تلفن وزیر خارجه شیطان بزرگ، تصمیم‌گیری نمی‌کند و بر اساس منافع ملی و دینی ایران در منطقه حرکت خواهد کرد.
منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها